USA är fan nice.
det mesta i vårat samhälle som vi uppskattar, älskar och använder dagligen kommer ifrån det fantastiska landet i väst. visst, politiskt sett så finns det kanske inte så mycket positivt att säga om dom. men bortsett ifrån politiken så kan jag faktiskt inte hitta något negativt med USA. det är och förblir ett land där härlig kultur kommer ifrån. klaga allt vad ni vill, ni som vill. men idioter finns överallt.
Jaha, vad intressant att du tycker det. Så vad tänkte du att vi ska diskutera i tråden?
sverige e världens mest amerikaniserade land?
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD
Att det du njuter av dagligen kommer från 'det fantastiska landet i väst' är för att du blivit uppväxt med det. Vad menar du förresten? Teknik och så nej, coca cola? Går att välja svenska märken. Kan inte komma på nått direkt. Sverige är som tidigare sagt ett av världens mest amerikaniserade land.
http://Soldjah.blogg.se/
Vart drar du gränsen för politiken? Tror du att kultur och politik är helt separata sfärer i ett samhälle? USA är ett land med en kultur som ligger till grund för den politik de för på utrikes- och inrikesnivå och båda dessa är helt absurda. Ett samhälle är i grunden genomsyrat av den politik som förs och det reproducerar även kultur samtidigt som politiken är en följd av kulturen. Vad är det du åsyftar? Att USA står för en stor del av storfilmerna som kommer på bio eller? Eller tja, vad? Jag kan inte komma på annat än ett fåtal konsumtionsvaror som jag använder, som har sitt ursprung i USA. Vad är det du uppskattar, älskar och använder dagligen som kommer därifrån? Jag använder då inget från USA som jag inte kan byta ut mot annat. På sätt och vis har du dock rätt, om man bortser från huvuddelen av USAs kristna konservativa befolkning och huvuddelen av deras kulturella, politiska och ekonomiska gärning, ja då finns det ett tunt segment kvar av amerikansk kultur som jag verkligen uppskattar. Innefattande ett antal komiker, några sjysta skor, hiphop och tja en del ytterligare.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
haha,word
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text. §2 Allt är skrivet i rent informativt syfte. §3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas.
Där kom du på något helt nytt!
http://www.earforcefm.blogspot.com
Fotbollskulturen är rätt äcklig i USA.
The Dude minds!
USA är lovleey! Alla som hatar, ni kan väll åka dit och umgås med lite folk innan ni yttrar er.
yessir!
En av de minst givande trådarna på länge. Kanske ska starta en "Kanada är fan nice"-tråd.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
kungkoopa P18 "
USA är lovleey! Alla som hatar, ni kan väll åka dit och umgås med lite folk innan ni yttrar er ."
Jag har dock inte sätt något som går ut på att hata usa i den här tråden ?
§1 Härmed avsäger jag mig allt ansvar för ovan skriven text. §2 Allt är skrivet i rent informativt syfte. §3 Uppmaning till brott kan därför ej styrkas.
Inget negativt? Prova detta: de har ingen amerikansk hamburger-dressing, äter sitt kött utan sås, använder platsförpackningar till allt, har gasspisar som standard, använder fortfarande checkar (tillochmed på internetbankerna där en transaktion innebär att ist för att du gör det så slänger en banktjänsteman in en check i ett kuvert och postar det till eventuell annan bank), på SixFlags (nöjesfält) gör de var femte minut reklam för marinkåren, längs vägarna finns skyltar med texten "God bless America!" som även förekommer på bilar där det oftast kompletteras av "God bless our troops!" (God bless our troops?`Och ni kallar er kristna?! Det enda ni ber till är Mammon), på gatan står benlösa krigsveteraner och blir flitigt ignorerade när de tigger pengar till mat/sprit, de är fruktansvärt efter vad gäller tex jämställdhet, de flesta av dem har aldrig hört några motargument mot dödsstraff utan ser det som något självklart, ett av de största företagen som tillverkar röstmaskiner förser dessas minneskort med ett extra program gjort enbart för att kunna manipulera rösträkningen (ingen konspirationsteori, ren fakta), alla som jobbar på McDonald's/BurgerKing/Wendy's är färgade (utom chefen som är vit eller i vissa fall latino - the american dream! Alla har vi samma möjligheter men ni kommer inte in på college för er pappas pappas pappa tjänade inte tillräckligt bra med pengar), utbredd rasism trots att en såpass stor del av befolkningen är mörkhyad/hispanic och landet egentligen bara är en drös invandrare utan kultur, ett "korvstoppnings"-skolsystem och de flesta är inställda på att jobba 12 timmar om dagen för att kunna leva någorlunda bra när de tar pension, i de valområden med fattig befolkning (som ofta måste ha två-tre jobb för att överhuvudtaget kunna överleva) är köerna till valsugorna 7-8 timmar (där folk alltså inte har tid att stå i kö) medan det i rika områden inte ens är talan om någon kö.... osv osv Men annars gillar jag USA. Mycket saker som händer, öppnare (fast falska...) människor och ett klimat som jag trivs bättre i en detta.
Science Genius Girl
Ja, deras ekonomi är också fantastiskt, så fantastisk att FED puttar in pengar för att inte hela USA:s ekonomi ska rasa ihop. Annars är det väll shysst med coca cola
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Ja, coca cola glömde jag. Och så har de asgrym milkshake på Johnny Rockets! Med grädde i!
Science Genius Girl
Antq X77 Varför tog du åt dig isf?
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
ähr, märkte att det står en istället för än... bland annat
Science Genius Girl
Fabbz P20 För att det låter som att han försöker nervädera dom som säger något negativt om usa ?.
Janeway F21 alla som jobbar på mc donalds svarta eller lationos. haha .
säkert.
RekFoto
Dom har väl rätt okey musik over there?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
epic forum troll is epic. så många svar. california måste var ett utav de bästa ställena på jorden.
Antq X77 Han syftade på de som hatade, vilket du aldrig uttryckte dig om..så case closed. Om du aldrig hatade på ngt så behöver du inte ta åt dig av allt. Och för att tillföra ngt så är det väl USA's utrikespolitik jag hatar, annars så gillar jag Amerikans fotboll, sporten är grym!
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.
Om man bortser från att USA upptäckte rymden och indianerna så finns det inte mycket bra dom gjort. Deras så kallade kultur är mer som ett slappt sönderfingrat anus som man måste hjärntvättas till att tycka om. Fast allt är inte dåligt, men det blir lättare om man generaliserar. Kahzan: Du har ju inte ens varit i USA så det är lite töntigt att du håller på och ba "california är världens bästa ställe, jag gillar usa nönnönönönönön jag älskar mat och tv nänänän"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fan va nice att du startar en sån här tråd precis några dagar efter att hundratusentals människor världen över protesterat mot usa:s orättfärdigade ockupation av irak.
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
"det mesta i vårat samhälle som vi uppskattar, älskar och använder dagligen kommer ifrån det fantastiska landet i väst." Du får nog konkretisera ditt påstående litegrann...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Usa e fantastiskt :D iallafall Florida
Kan inte komma på nått direkt. jadu, forumet du sitter och knappar på just nu skulle inte ha funnits om det inte vore för amerikansk kultur. det är ju ETT ganska tydligt exempel... jag brukar se det som att USA har det bästa och det sämsta av allt...
Demento said it!
USA är spm några sagt tantastiskt, har hittills bara upplevt New York men hoppas på en rund resa ngon gång i framtiden!
http://www.herrbitter.blogg.se/
Ursäktar stavfelen!!!
USA är som några sagt fantastiskt, har hittills bara upplevt New York men hoppas på en rundresa någon gång i framtiden!
janeaway skrev världens längsta mening kanske ^^ ne men seriöst, jag kan inte mer än säga som någon redan sagt, fantastisk tråd! =)
((MAAD))
om man ska prata om usa så ska man nog prata enskilt om varje delstat,eftersom dom skiljer sig så otroligt mycket från varandra..det enda positiva i usa är bilarna och alla deathmetal band
Awaiting Beheadment and Mutilation
REB Ja, åk dit själv får du se? Eller fråga någon som bor där? Eller som har bott där...typ mig? (totalt 5 månader) Detta gäller då främst storstäder, är antagligen inte samma sak överallt men poängen med det är att färgade är överrepresenterade bland lågavlönade. Gå bara in på valfritt McDonald's, Wendy's eller Burger King i New York så förstår du vad jag menar. Sen kan du kolla vilka det är som städar och vilka som jobbar på flygplatsen med att lasta väskor...
Science Genius Girl
Janeway Jag bor i new york och kan holla med om det mesta du sager.... MEN tillochmed på internetbankerna där en transaktion innebär att ist för att du gör det så slänger en banktjänsteman in en check i ett kuvert och postar det till eventuell annan bank Har du non kalla po det dara ? Loter extremt...
House is hiphop on fast forward ..
Makkan ^^ Haha, nej, jag o Uffe snackade om det, men det verkar vara så eftersom allt är så sjukt segt med checksystemet. Har inga fakta om det, det är mer ett antagande, men det skulle inte förvåna mig om så var fallet. jag menar, varför skulle de lyckas med just den delen när de inte kan göra något annat? Hur fungerar det om du ska föra över pengar från ett konto på en bank till ett hos en annan? För om du gör det utanför internet skickar de ju en check så deras uberutvecklade internetsystem kan ju knappast vara smidigare? Hälsa honom förresten! ;)
Science Genius Girl
Janeway skulle aldri palla va du! Amandus, ja du, skateboard,hip hop, rocknroll, vad fan som helst, ditt största intresse kommer antagligen där ifrån. USA har allt, skidåkning,surfning, allt allt. Det enda dom inte har är fotboll då kanske........................... JAAOPWTJB 35EH
gitano haha, varför? För att jag bott i USA och Grekland efter att ha slutat gymnasiet medan de flesta sitter hemma i sverige och utbildas till idioterna som kommer skriva lappar i ditt hyreshus när du spelat lite för hög volym?
Science Genius Girl
usa är världens rövhål, roten till all ondska, ett helvete på jorden....you name it.
Haters gon' hate...
Hm, du bor i Newark förresten? Känner ni varandra eller? Makkan o du?
Science Genius Girl
"det mesta i vårat samhälle som vi uppskattar, älskar och använder dagligen kommer ifrån det fantastiska landet i väst." Som t.ex. elektronik? TV-apparater, mp3-spelare, mobiltelefoner osv.. Där näst intill allt kommer från Asien? Eller menar du TV-program som Simpsons och Family Guy , ägda av australiensaren Rupert Murdoch (som för övrigt äger MySpace som du kanske besöker, eller 20th Century Fox som gör filmer du förmodligen ser) Du kanske spelar PS2/PS3 från Japan? Eller Nintendo? Musik från Sony BMG? USA är om något bara en "scen" för stora aktörer att visa upp sig på... Vilket gör sakerna attraktiva i Sverige...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
kontrast well saidjaneway är imponerad av dina kunskaper. men förstår inte hur du kunde missa sjukvården (som någon sa) :) --- personligen så tilltalar inte USA mig på något sätt alls. deras kultur är nonexisting. den större delen av delstater innefattar medborgare som är så grymt självupptagna, rasistiska och inavla. deras totalt förvrängda politik spinner vidare. sättet dem värdesätter sig själv som land. alla USAs fördelar finns att hitta i vårt ljuvliga och mångsidiga europa. folk i denna tråden som påstås älska USA älskar i största sannolighet inte själva landet utan deras 2 veckors upplevelse i NYC. "gräset är alltid grönare på andra sidan"
Janeway! EEYY WHAAAAAAAAAAAAAAT?? snackaru om....? hmm :P wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie ploomp
frankieLamps P0
och hur manga delstater i USA har du besokt? och vad gjorde du i dom?
USA ar ett fantatiskt land, har sitt skit men det har alla stallen.
Håller med.. Typ bara sjukförsäkringarna och de som e kiss..
Hahah.. sen när kommer alla bra saker från usa? Är väl snarare så att usa skitar ner alla bra saker?
känn er trollade!!!! for teh lulz
Kontrast P23 så du vill alltså påstå att serier som Simpsons och Family Guy är australienska produkter för att Fox ägs av en australienare? det faktum att serierna i sig är skrivna av amerikaner, för amerikaner och att skämten är satir på/skämt om till 90 % amerikansk politik och amerikansk populärkultur är alltså inget att bry sig om?
jag är ledsen, men om man förnekar det inflytande amerikansk kultur har på övriga världen måste man vara dum i huvudet. ungefär lika dum i huvudet som man är om man påstår att allt vi använder oss av kommer från USA.
USA är om något bara en "scen" för stora aktörer att visa upp sig på... yeah. USA har inte alls haft en betydande roll inom den moderna film och musikindustrin. eller modeindustrin. nope.
Inget bra från usa? Windows någon?
Amerikansk musik är fint. Jazz, blues, rock...