Dags att börja handla från usa?
ja ska man börja beställa lite dyrare saker från usa nu kanske när dollarn ligger på 6 kr? det känns som man kan göra riktigt bra köp !! vad säger ni
RekFoto
Ja, det låter som en bra idé.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
om du inte köper nåt alls tjänar du ännu mer! (eller sparar, rättare sagt)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men om man redan har tänkt köpa är det bra att göra det ifrån usa :) Psykel..
RekFoto
javisst
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Är det någon extra avgift om man handlar från ebay? Alltså från Usa...
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
jag åker till chi-town nästa vecka med tomma bags=)
Sannish F25 frakt bör det väl vara? om det inte står free shipping.
RekFoto
Nex oh fy fan vad härligt.
RekFoto
och så tänker alla att man kan torska på att betala tull. jag fick mitt skattebesked igår. det blir kanske en resa till NYC eller DC.. vore fett.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
precis, tänk på införselmomsen (tull är aldrig ngn större summa, men momsen är) de flesta paket under 1200 går igenom, men över det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
precis =) observera också "de flesta", man kan ha otur!!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
haha. men man kan ju be dem skriva på gift. ;) har iaf beställt objektiv nu. billigt och bra och billig frakt. så nu menar ni att jag säkert kommer få betala tull plus moms ? :D kul... :@
RekFoto
reb- inte så många som går med på den där gift grejen. som privat person har jag betalat införselmoms en gång, på säkert 60 paket. men me firman blir de varje gång såklart
ah okey. men jag kryssade iaf i gift blablabla när jag beställde =) får väl se
RekFoto
ja kan du krysa i ngt sådant är de ju bra. ingen av de företag jag beställer av gör ngt sådant iaf och när man frågat andra så har de bara sagt "du får ta ditt ansvar för införselmomsen, inte vårat problem" etyp. så du har ju tur om du kan klicka i ngn slags ruta. men menar de inte att du klickar att de ska se ut som en present (då skickas tex kvitto separat)? inte att de ska skriva att de är en gåva från dem på paketet?
puuh, ja vet faktiskt inte =) kanske stämmer. får väl se och hoppas på det bästa
RekFoto
Slapp tull på en bok nyss, ja, ingen avgifter alls utöver pris + fraktkostnad.
okej. hehe, man bör inte tjäna så mycket på att beställa en bok pga av att dollarn är låg. Men du kanske beställde för att den inte finns här =)
RekFoto
Jag har aldrig vågat beställa från USA av rädslan för en massa dolda kostnader, haha. Vad är det man ska kolla innan? Hjälp mig
www.tullverket.se eller ngt sånt käckt, testa googlet Man kan ju alltid dra en liten fuling och be dem "gift"-märka paketen
Jonka ja det är ju tullen och moms då. som du inte alltid får, och bästa är att försöka få det gift märkt. annars är det väl inget mer än frakten men den brukar inte vara så jätte mycket om det inte är ett hus du ska skicka..
sen är det ju bra att veta att sida man beställer ifrån är en bra och stor sida så man inte blir blås om du nu handlar med visa kort eller liknande!
RekFoto
oftast så brukar ju dom stora sidorna inte vilja fiffla med gift märkningen, beställer man typ från ebay o så brukar d inte va problem att få det gift-märkt
någon som har erfarenhet av köp och import av bil letar efter ford mustang 2008 & corvette c6 -08, mailat lite bilhandlar i new york och även skeppar företag i götet men inga bra svar än så länge
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Säg någon schysst sida som säljer teknik eller kläder och tar betalt i dollar då :)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Beställde två klockor från USA igår, hoppas få dem snart =)
FAQ för frågor ang köp från utlandet snart kanske? 1. Privatpersoner som säljer via Ebay, och även till stor del företag brukar _generellt_ ej ha några problem med att märka varor som antingen (gift) eller (commercial sample) givetvis finns det undantag. 2. Även om du får varor märkt med gift/sample så kan du ha otur och råka ut för stickprov, detta händer dock fruktansvärt sällan (5år med ett antal paket i månaden och totalt 1 stickprov) 3. Om du åker på tullavgift av en eller annan anledning, tex att personen skriver fel värde på paketet eller dylikt så har du rätt att begära omtullning av tullverket, så klarar man av photoshop kan man utan problem ta sig runt denna tullavgift utan problem. 4. Om du råkar på sidor som helt blåvägrar så har dom flesta stora communitys proxys som gärna ställer upp som mellanhänder för dina eventuella köp.
frågan e om man vågar skicka varor till nån man aldrig träffat
3. Om du åker på tullavgift av en eller annan anledning, tex att personen skriver fel värde på paketet eller dylikt så har du rätt att begära omtullning av tullverket, så klarar man av photoshop kan man utan problem ta sig runt denna tullavgift utan problem. ????
nice, kanske skulle våga sig på en beställning då! Nån som vet nån bra sida där man kan köpa longboards?
"three can keep a secret if two are dead"
Köp ingenting från USA, Vi vill väl att dollarn ska fortsätta sjunka
päronpung: varenda community värd namnet har feedback system, precis som ebay.
Chico www.bhphotovideo.com
här The_passenger P1 troligtvis kommer den kanske sjunka lite lite till, men inte så pass mycket att det gör speciellt stor skillnad... den kommer bara planas ut nu.
RekFoto
KÖP IPHONE!!!!!
SHANGHAI PALMA STHLM SLÄTTARÖD
jag vill inte.....
RekFoto
jag åker till NYC på tisdag och jag har aldrig tidigare blivit överöst med så många önskemål och beställningar..
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
haha kan jag förstå :P jobbigt
RekFoto
Jag blir så förbannad. idag kommer mitt paket o just nu ringer tullverket o säger att dom vill ha mitt kort nummer och att det kommer kosta 580 spänn extra. hääärligt va.
RekFoto
nu tjänade jag ju fan inte ett skit på detta. åh vad cpit
RekFoto
Graffare
2008-03-31 15:35
Skulle du annars ha hittat kläderna i Sverige?..
Kom bara ihåg att det är ett brott att förfalska en sådan sedel som naero skriver i sin 3:a. Sen att det förmodligen aldrig lär hända att ngn åker dit på det är en annan femma. Bara viktigt att man har koll på sin sin torkel gregow... Jag vill ha tips om sidor som skickar schyssta tracktops till sverige utan hustle. Helst skall de använda sig utav usps och klara av betalning via visa utan emllanhänder (typ paypal och sånt crap)...
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
Mangola hehe det var inte kläder jag köpte :) men ja tjänade lite på detta iaf, men inte så det känndes jätte bra att ha beställt från usa. men ibland har man ju otur med tullen o moms.
RekFoto
berimbau: Det är dock tekniskt omöjligt för motparten att motbevisa eftersom informationen är skyddad. var skönare för ett par år sedan iof när man fortfarande kunde ringa till tullen säga bara att det blivit fel värde, också fixade dom det direkt utan något underlag.