I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snokande av hyresvärdar?

Övrigt - Blandat

2008-03-28 01:14

Snokande av hyresvärdar?

såhär ligger de till...
jag har bott i min lägenhet i lite över ett år, och har fått två klagomål pga hög musik.
mycke av mina vänner är kända bråkstakar som sysslar med droger och dyligt.
persiennerna är nerdragna nästan jämt, pga oro för inbrott.
jag brukar röka gräs ut genom fönstret på nattetid..

När jag hade klagat på en annan granne när jag var nyinflyttad så berättade hon att den lägenheten hade fått mycke klagomål, och att dom skulle skicka dit någon att "kolla värmen på elementen" dvs, kolla hur de stog till i lägenheten.
i förrgår kom ett sådant brev och att kolla värmen, jag blev sketnojig då grannen (en vän) inte fått samma brev, och att jag inte bett om tillsyn av värme(vilket du annars skulle få tjata för bra länge, om så va fallet)

Kameran står brevid mig riggad med inspelning till datorn.

- Om dom snokar och jag får de på film.. kan dom anmäla mig då? Kan jag anmäla dom då?
har tidigare problem med hantverkare som varit på besök..

Ska bli jävligt intressant dehära=)
så?

forumsignatur

2008-03-28 01:31
har du nått att dölja? om inte låt dom snoka bäst fan dom vill. vilka svin va. filma dom o lägg upp på tuben.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-28 01:36
De ända jag har att dölja är lite gräs, men jobbar för tillfället på å röka upp de=)

Ja, eller typ kontakta aftonbladet eller nått, värsta hypen?
forumsignatur

2008-03-28 01:46
usch då. se till att vädra ut gräslöken bara. men JAAA! snacka me a-bladet :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-28 02:13
Ja fan, om dom snokar så snacka med blaskan och skicka videon till dom, samtidigt kan du ju också anmäla värden för så får man inte göra.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-03-28 02:33

du gjorde ju samma sak mot din gammla granne, hoppas du åker ut och din gammla granne får din lägenhet

2008-03-28 14:08
Dom var hem till mig och kollade något sånt förra året. Jag var dock hemma under besöket- sovandes i mitt sovrum. Låt dom kolla runt lite, varför ens bry sig? :P

2008-03-28 14:14
Fan skyll dig själv

2008-03-28 14:17
jonka- amen

2008-03-28 14:23
idé att gömma gräset på ett ställe där dom aldrig skulle leta om dom nu mot förmodan verkligen går och snokar. annars får du väl helt enkelt skylla dig själv om du inte är smart nog att gömma undan det..
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2008-03-28 14:25
stoppa gräset i fickan?
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-03-28 14:27

får hyresvärdarna komma in och snoka  utan att behöva meddela det?

2008-03-28 14:31
Ska du stir shit up med media osv är det nog en ganska klok idé att först kolla upp huruvida det är lagligt att filma folk utan att de vet om det. For further questions ask Paris Hilton liksom.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-03-28 14:49
Det är väl klart som fan att ingen hyresvärd vill ha pundare i huset. Kan du klandra dem? Kan du inte bara ta upp det med hyresvärden istället för att göra en sådan stor grej av saken?

2008-03-28 15:00
Dom har ju ingen som helst anledning att börja snoka runt i din lägenhet. I alla fall inte bland dina prylar. Det du skall göra är att flytta bort allt från elementen. Sen så filmar du skiten. För börjar dom kolla bland dina saker är det dom som brutit mot lagen. Dom har ingen rätt till det. Det enda dom får kolla är elementen. Sen så får du självklart filma i din egen lägenhet. Det är du som bor där ingen annan.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2008-03-28 15:02
Det Peacerich säger stämmer. Du har rätt att filma andra om du gör det hemma hos dig. Precis som om du bor i ville får ha övervakningskameror på tomten, förutsatt att de inte filmar grannens gård.

2008-03-28 15:02
bor i villa*

2008-03-28 20:59
men är det inte så att OM man filmar hemma så måste man ha nånting uppe som förvarnar   andra om att man filmar i sitt hus?
Hej FRA!
Jag har ingenting att göra med al-Jihad, al-Fatah eller PKK. Jag har aldrig gjort Hadjdj eller tillverkat en bilbomb, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!
puss

2008-03-28 23:48
min-egen: nej, hemma får du filma bäst du vill.. var ju lite snack om det där nyligen, med tanke på att det inte är olagligt att smygfilma nån du har sex med, om det görs hemma hos dig. rätt sjukt
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-03-29 00:01

Som sagt så får dom inte börja rota, men själva syftet med att kolla elementen kanske mer är att kolla hur det ser ut där inne. Ligger det en naken guy on the couch, har du eldat upp köket, finns det tydliga spår av missbruk? Och det behöver man ju inte rota runt i saker för att kolla. Mitt tips är att städa upp eventuella "inte bra att ha framme saker" och kanske vara där när dom kommer och vara trevlig och tillmötesgående.

Sen så kan du ju filma också, det är upp till dig.