I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fängelse

Övrigt - Blandat

2008-03-30 14:43

Fängelse

Satt och undrade hur det ligger till här i svergie med besök från flickvänner osv i fängelse är det typ så som i usa att man bara får träffa sin fru/flickvänn lite privat om man är gift eller är det lite bättre här i svergie med de där?

2008-03-30 14:44
det beror väl på anstalten?
alla vet ju att klottrare e knarkande monster som knivhugger pensionärer o rånar aschmed nere på hörnet..

2008-03-30 14:45
De är somsagt sverige vi bor i, så de är inga problem med det. Sen är de såklart hårdare på en klass 4 än en klass 1. Men de ska vara cool.

2008-03-30 15:01
Det är inga problem på en klassetta heller, du kan i regel träffa tre flickvänner samtidigt också privat om du så vill bara dom inte finns i registret
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2008-03-30 16:26
Du kan till och med (på vissa fängelser) få ett rum där du och din flickvän bor över en natt...
Get Random!

2008-03-30 16:33
Fråga Classic, hon åkte och hälsade på sin karl i fängelset ett tag..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-30 17:18
Dom måste tydligen vara myndiga också.. annars måste föräldrarna skriva under ett godkännande, vilket kan bli svårt om inte föräldrarna förstår att Slaktar-Sven 43 och lilla Karin 16 är väldigt kära. :)

2008-03-30 19:16
capkillah

MOHAHAHAHA den var bra..

2008-04-02 11:29
Ja ni får träffas privat. Du får som ett litet rum att sitta i med soffa , bord och stolar sen så får man fika eller lunch . Men innan du ska träffa din tjej så måste hon ringa och boka in en tid och det brukar vara mellan 2 tider man kan välja mellan bara så det är inte hon själv som får välja tiden. Och nej man får då inte sova över det är mer om du sitter på ett ungdomshem eller behandlingshem som det går men inte då fängelse inte vad jag vet iaf .
Sen så som en annan sa din tjej får inte vara registrerad hos polisen för är hon det så kommer du inte få träffa henne som tur var så var jag en skötsam flicka ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-02 17:19

om din tjej finns i belastnings registret då får den intagne ett sk BEVAKAT besök, det innebär att man inte får krama eller hälsa...Visst går det att sova över på anstalten fast då måste man boka besöks lägenheten, oftast är det intagna med barn och och folk som har rest en lång väg som som har för tur.....så är funkar det iaf på klass 1 och 2 fängelser...

Are u mad cuz u can do that ?

2008-04-02 17:33
hehe capkillah

2008-04-03 00:36
Klasserna delas inte in i siffror utan går från A till F där A är tex Hall och F är en öppen anstalt som tex Tillberga. Bara för att personen är straffad behöver det inte betyda att det blir ett "bevakat" besök utan det varierar från anstalt till anstalt och den intagnes situation såklart

2008-04-03 08:51
Bokstavssystemet är helt nytt så inget att jiddra om. Även om man har fällande dommar bakom sig och finns med i brotts eller misstanke registret får du träffa din vän bakom galler själv, men givetvis finns det undantag.

Rummen är till storleken precis som en cell och i dessa finns antingen fotöljer eller soffa samt toalett och radio, även här finns undantag ex. hall och kumla.

Personligen har jag alltid blivigt undersökt med metall dektektor och fått skorna, keps, byxor undersöka innan varje besök men det beror nog mest på hur pigga personalen är.
Vill man så kan man smuggla in det mesta ändå :-P

MVH
MR_Whatever

2008-04-03 12:50
Jag fick också gå igenom en undersökning och låsa in mina saker .
Du får inte ha med dig godis eller nåt annat .
Jag fick då inte sova över och jag reste ändå ifrån Skellefteå till Göteborg jag fick 1,5 timma med honom sen var jag tvungen att ta tåget hem igen

2008-04-03 13:30
Sen kan man ha familjedagar och så där på behandlingsanstalter.
Pa gävle hade man familjegrupper och så. Hade man barn så samlades dom som hade
kids 2 gånger i veckan och snackade om hur dom sabbat sin familj och så..

Besök är klart att man får, men då ska man ha skött sig och så. Obevakade besök lär man få vänta med ett tag om man sitter av en lång vålta. Men de beror på som nån sa vilken anstalt de gäller.

Dom flesta anstalter är inte så jävla hårda. De är liksom inte den totala isoleringen.

2008-04-03 19:22
Classic 

Om han satt i gbg är han antingen rasseballe, sexförbrytare eller inlåst på rättmedecin då det är de ända som får sitta i gbg. Ja sätter 5 spänn på våldtäck @ skogome.

2008-04-04 14:45
hahahha @ skogome.....  en fråga, är "Väst kust familjen" en anstalt  ?
Are u mad cuz u can do that ?

2008-04-04 15:06

icke

2008-04-07 14:49
Soulpower.

Nej det är ett behnadlingshem. Går ut på att man jobbar och tränar hårt som fan.

2008-04-07 20:14

vad fan tror du svenska fängelsen är ett jävla skämt, det är ju för fan som att sitta inlåst på ett fräscht vandrarhem med ett gäng idioter, du får mat 3 ggr om dagen och du kan ha en fritid. Inte så konstigt att folk tycker att brott lönar sig i sverige, i största synnerhet ryssar och balter. I forna sovjet så får du sova på golvet i en 15kvm stor cell tillsamans med 40st andra som lätt skulle skära halsen utav dig för en droppe vodka, sedan har du ju tur om du ens får ett mål mat varje dag..
Nää för fan det är pinsamt när folk klagar på svenska fängelsen..
Bort med all lyx, och sluta med daltandet för i helvete det skall kännas att sitta i fängelse från dag ett tills det att du släpps..

2008-04-07 20:48
Conjugalvisitsex !

2008-04-09 12:40
opiar.

Har du suttit i fängelse själv? Då vet du mycket väl att det inte är som att låsas in på ett fräscht vandrarhem. Långt ifrån..

2008-04-09 13:28
Har en bekant som sitter i Täby, vet inte vad det är för säkerhetsklass osv. Men där funkar det så att han får säga till om att han vill att en viss person ska komma, så kollas den upp, för man får inte komma om man är dömd nyligen, vet inte riktigt vart tidsgränsen går.
Sedan om man är grön så är det bara att boka en tid. Och då får man sitta inlåsta i ett rum. 
 DIF!

2008-04-11 11:37
bob 19

De är ju en ungdomsanstalt. Bara folk upp till 23 där har jag för mig..

2008-04-11 12:10
Nja

"

Täby är en anstalt med 53 slutna (säkerhetsklass E) och 6 öppna platser. Anstalten är belägen i Täby norr om Stockholm.

Anstalten

Anstalten Täby har 43 normalplatser och en ungdomsavdelning med 10 platser. På anstaltens utslussningsavdelning finns 6 öppna platser för intagna som är i slutet av sina straff.

De intagna

De intagna på Täby är män med varierande strafftider, från några månader till livstids fängelse."
http://www.kriminalvarden.se/templates/KVV_JailInfo____2154.aspx

DIF!

2008-04-11 23:34

Nä, täby är ingen ungdomsanstalt. Känner två som suttit där. Den ena rymde under permission och den andra rymde under sin inlåsta tid. "Rymma" under permiss är väl inte speciellt svårt, men att klättra över dubbla staket med taggtråd/rakblad högst upp och sedan springa ifrån plitarna är bra jobbat. :)

2008-04-12 09:24
opiar X0 :
Ojdåp, ytterligare en anonym tyckare. Dina åsikter kan man bortse ifrån eftersom du aldrig sett insidan av ett svenskt fängelse. Jag har aldrig hört en person som verkligen har suttit i fängelse yttra dom orden, mig själv inkluderad.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...