Knarkare efter en gång?

Övrigt - Blandat

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Problematiken med svensk drogpolitik är, som sagt så många gånger tidigare, att det inte görs någon distinktion mellan droger och droger. Nej, cannabis är inte lika farligt som heroin. Vare sig de svenska myndigheterna vill erkänna det eller inte. Innan folk accepterar att det är skillnad på olika droger och dess skadeverkan lär vi inte röra oss närmare en human drogpolitik den närmsta framtiden (för tro det eller ej, den nuvarande politiken som förs är allt annat än human eller solidarisk). Tanken att "allt knark = dödsknark" ter sig i sedvanlig ordning som ignorant och efterbliven.
Look with your own eyes - See with your own mind
i praktiken görs det dock skillnad på droger

straffen är olika, och behandling och liknande är olika

endast folks moral som sammanställer allihop

jag har en följdfråga, jag äter tramadol pga smärta, men ibland när jag ska se film så tar jag 2 extra än vanligt och flummar lite på det... är jag knarkare??
mjölkbudet: Nej, du är en missbrukare.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
soft att vara missbrukare. det blev som morsan förutspådde

En gång knarkare, alltid knarkare!

Ett mord mer eller mindre gör en väl inte till mördare? äsch då

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!
hörde nyligen att dom ska sluta jaga brukare? fokusera sig på den organiserade narkotikahandeln (brottsligheten) HELT istället? någon annan som har hört nått om det?
hörde det från en person som sitter inne, vet inte om han såg det på nyheterna lr hur de va.

nån som har nån mer info om det här? länkar? tidningar? nånting?

det kan vara så att det handlar om ett specifikt län eller så också?...

anyways, just what I heard. lustigt dock, tog oss vad, 30-40-50 år lr vare nu kan vara för dom att förstå att dom har arbetat efter helt fel förutsättningar HELA TIDEN fram tills nu.
efterblivna skitvärld, hade jag möjligheten skulle jag trycka på knappen! (end-teh-world-button dvs) ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Knarkare är man om bruk blir missbruk
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
lugna er för helvete skrev bara en grej och hela flocken hackar direkt...jag ba skämtade sheeed föär fan jävla gamar