I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gratis Pengar

Övrigt - Blandat

2008-04-20 02:41

Gratis Pengar

Detta kanske låter lite crazy men en jobbarkompis berättade för mig att om man lånar pengar av nån random bank och sen är borta från sverige i över 5 år så skrivs skulden av.

Någon som har någon fakta om de eller allt e bullshit?

2008-04-20 02:44
Ja vad är det man brukar säga, du ska inte tro på allt du hör...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-04-20 02:46
Nej jag vet men fan han har alltid varit trogen mot maj, så...äääh what the hell

2008-04-20 02:46
om du därimot blir dödsförklarad (vilket tar 5 år (efter ansökan om det kommit in) om det inte finns kropp eller livstecken) borde skulden avskrivas,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-20 03:05
haha låter inte troget hörredu!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-04-20 03:05
värt ett försök?
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-04-20 05:19
Fiyah.
känns inte som att det är värt några hundratusen (lär väl inte få låna mkt mer) att bli dödförklarad och förlora sin identitet =)
cry me a river!
--> thcrew

2008-04-20 05:29
joda:

nej det är det nog inte.
iof får man kanske tillbaka sin identitet om man återkommer efter man förklarats död (kanske skulden med då iof)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-20 06:02
Skulle tippa på att preskiberingstiden för brott av det slaget är längre än 5 år.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-04-20 13:05
Däremot om du lånar pengar från csn o flyttar utomlands dvs aldrig kommer tillbaka tll sverige så orkar de inte kolla upp vart du e så då slipper du betala tillbaka...
Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra

2008-04-20 13:16
-Scarface-
De kollar visst upp en... de försöker iaf, är du folkbokförd på en adress utomlands så kan de förmodligen få tag i dig. Om du däremot bara "försvinner", helt enkelt åker utomlands utan att "säga nåt" så brukar det vara ganska lugnt...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-04-20 14:06
sen om du kommer tillbaka från de döda och säger "whops" så kommer du att åtalas för bedrägeri och annat smått och gott

2008-04-20 19:16
Din kompis har rätt om det är exakt 5 år minns jag inte, men jag känner en person som gjort exakt likadant
och vem fan är du?

2008-04-20 19:17
fiyah,
helt säker?
för mig att det va nått jävla jidder med nått efter att man blev dödförklarad iaf. nåtts om inte "gick" att fixa tillbaks.
cry me a river!
--> thcrew

2008-04-20 19:20
joda:

är inte säker på om det går att fixa tillbaka, jag bara antog det.
annars är det ju jobbigt, jag hade tänkt dödförklara mig själv, bara för att. men det är kanske dumt

2008-04-21 00:14
Jag hade lätt gjort en deal med någon rik jävel som får brga för mej och lånat 100 miljarder och bosatt mej i spanien i 5 år.. låter ganska otreoligt.. xD

hej emma förresten..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-04-21 08:07
Låter det för bra för att vara sant?

Då är det troligen det också!
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-04-21 10:00
Iskallt om man skulle ta cashen, dunsta i 5 år, sen komma tillbaka och ta nytt banklån :P

2008-04-21 11:23
Vad som händer är antagligen att banken slutar försöka driva in skulden. Betalningsanmärkningar försvinner också efter ett tag, men jag tror att det är mer en 5 år. Säg att du lånar 500 000. Sen försvinner du. Banken skickar påminnelser. De returneras (adresaten okänd). Banken lämnar över ärendet till kronofogden. Kronofogden hittar dig inte.

Vad fan ska de göra?

Om du inte dyker upp på ett tag (typ 5 år, kanske?) så slutar de leta aktivt. Skulden finns kvar, de har bara aktivt slutat försöka driva in den eftersom det inte är värt besväret. Skulle de hitta dig, men du bor i ett land som inte sammarbetar, så kan de inte göra så mycket heller. De kan sabba din 'credit rating', inte så mycket mer.

Men det är inte så att du kan låna cash, dra, och komma tillbaka om 5 år och låna mer. Storebror kanske inte alltid ser dig. Men han kommer ihåg.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.