lättskött "husdjur" till resa
hej! jag ska snart bege mig på en resa och jag vill ha med mig ett djur som maskot! ska inte på nåt sätt missköta det eller utsätta det för grymheter,men vill ha ett lättskött djur som inte kräver terrarie osv utan nåt litet djur man kan ha o gosa med på tåget och när man kommit fram,och efteråt oxå givetvis..men inget tidskrävande! tänkte först på sköldpadda men dom var fan mer krävande än hundar ju :( så ge mig tips snälla!!!!!!!!!!
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3) /Tjalle -08
Vart ska du resa? Många länder kräver att djuret ska sitta i karantän si & så lång tid pga olika anledningar.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
vad sägs om ett gosedjur, behöver du inte sköta alls... verkar dessutom vara ditt enda alternativ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
inom sverige =)
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3) /Tjalle -08
Daggmask ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En iller, tänker jag.
Göteborg på låtsas.
flatlus? xD
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
mata inte trollet.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
tror inte man får ta med sig troll faktiskt... :O
Hamster. Dör oftast ändå så du behöver inte oroa dig för att bli för fäst vid den, eller att du misskött den osv.
eh,det är en seriös fråga? vad är det som är "trolligt" ? haha snacka om paranoid
nilsL , jag funderade på hamster men måste man inte köpa bur o sånt till den? och vad kostar en sån rackare månnetro? hamstrar är keliga (nåja) och dom dör som sagt oftast rätt lätt ändå :( :)
En bur kan vara bra att ha, ja. Annars kan man ha den i tröjan.
men alltså måste man ha en stor bur eller kan man ha en liten bara? så ger jag den lite käk då o då bara o vatten
Vet inte hur reglerna är ifall du ska ha hamster i bur endast då du reser. Men det finns bestämmelser som säger att det ska vara ett visst mått på hamsterburar.
En undulat som Abu Hassan?
en papegoja, förslagsvis på axeln
Alltså, är det bara jag som reagerar på att snubben vill ha ett HUSDJUR med sig på sin resa som MASKOT?! WHAT?! skärp dig eller ta med dig en fluga! : (
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
tamagotchi?
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
haha :D varför vill du ha med dig ett djur? .. ta med dig en vän istället kanske..
Get Random!
SLUTA MATA TROLLET!
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
va e de för snack om att hamstrar dör ändå? dom lever ju fan upp till 3 år dom rackarna.
Sleep is the cousin of death
ja men 3 år låter tillräckligt.. EMELIE, det där ska du ta med en nypa salt,men vill att husdjuret ska bli en del av minnet från denna resan...ska inte på nåt sätt missköta den eller skada den,är inte en jävla djurplågare om du tror det.men djuret ska vara relativt lättskött,och så ska den få all min kärlek <3
som sagt. ta med en daggmask, väldigt lättskött och enkelt. du kan ju t.om. ha den i en påse om det skulle vara så att det behövs. blöta påsen lite då och då... seriöst liksom, knappt några ansträngningar! sen om du har flera så kan dom ju para sig. inge problem där heller liksom. sen när du är klar så är det bara att släppa ut dom i det fria igen! ballast av allt, Vem vill inte ha en mask som maskot? ha, nu fick jag till det. utan att det var min avsikt dessutom.
En mus, såna kan man ju få gratis. Liksom vandrande pinnar.
varför i hela friden ska du ha me ett djur bara på din resa? och vad ska du göra av det sen... slänga det?
Vandrande pinne, skalbagge, fluga, en kokt kräfta (kanske luktar lite illa?) tusenfoting, mask, myra, nyckelpiga... ja det är väl dom jag kan komma på..
Den som säger att skönheten sitter på insidan tänder oftast på tarmar.....
utanatttveka är du slightly retarted? läste du ens vad jag skrev eller är du kanske full? "utan nåt litet djur man kan ha o gosa med på tåget och när man kommit fram,och efteråt oxå givetvis " fan läs
vart ska du resa då? mn får inte släpa med sig djur utomlands hursomhelst vet du.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
misery_chick är du oxå en sån som inte läser igenom trådar utan bara skriver utan att tänka sig för,för att verka smart? har redan skrivit att jag inte ska utomlands. kan folk lära sig läsa eller? tack på förhand
köp en hundvalp då?
Redaktionen
2008-04-25 12:52
skaffa en såndär slickande hund till din mobil istället. annars kommer du bara slänga djuret i portugal liksom. tänk lite.
namaste
haha ingen som läser i tråden? killen ska stanna inom sverige och han ska behålla djuret efteråt. står ju typ på flera ställen nu.
äh det får bli en insekt eller nåt...finns fan inga lättskötta djur typ..om inte nån kan komma på nån? :/
men det krävs oxå massa tillbehör bur etc...mat o sånt är ingen fara liksom och ska ge djuret allt det behöver men har inte lust att släpa på en fet bur eller lägga ut massa pengar på en :/ men tack för förslagen ,fortsätt ,det måste ju finnas nåt :(
men vad är det för sjuk sak om att du ska skaffa djur nu när du ska ut och resa? varför kan det inte vänta till efteråt- har du inga vänner eller? måste du köpa en som kan hålla dig sällskap?
detta är vad du behöver haha
vad gör en rappare egentligen? www.myspace.com/dumhet
UtanAttTveka jag ska åka 15 timmar själv och ska möta upp ett gäng på 10000 pers som ska fira min födelsedag (halvsanning) men under dom 15 timmarna vill jag ha ett djur att dela tiden med..och när jag kommit fram...och när jag åker hem...anledningen till att jag vill skaffa djuret när jag åker och inte väntar tills efteråt är för att det blir ett speciellt minne om man skaffar den lilla krabaten och tar med på en resa :)