Hmm.. Jag kan säga såhär; vill du bli stridspilot är det inte ens ett måste att ha helt perfekt syn, om du inte har det så ska det kunna rättas till med linser, inte glasögon. Dessutom är det en fördel om man är relativt kort om man är stridspilot. Men om du vill bli vanlig trafficpilot/charterpilot så krävs inte heller där perfekt syn, och då får du lov att ha glasögon på dig, inte ett måste med linser. Och, som sagt, inte perfekt syn, men du får inte ha skitdålig heller. :P Det finns utbildningar som csn kan betala stöd till, till exempel på en sån är.. förlåt jag har tappat bort kortet.. Men som sagt det finns ett utbildningscentrum som verkar i Norge/Sverige och USA, det är samma koncern men utbildningen är svensk, delvis norsk, och halva utbildningen sker i Norge, den andra halvan i USA, tror Nevada. Varför vet jag det här? Jo! Jag funderar själv påatt bli pilot! Och ett hett tips är att du inte använder dig av sas eller liknande utbildningar, sök hellre till skolor, då slipper du stå för hela kostnaden själv. /C