I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Spindlar ?

Övrigt - Blandat

2008-04-28 12:44

Spindlar ?

Jag sitter i en källare, och kände i gårkväll hur det började krypa på mitt ben.. fick panik och slog bort det, tände lampan och såg att det var en spindel.. Ingen liten heller =/ Utan tror det var en husspindel

Bild:Katnik domowy Tegenaria domestica1.jpg

Så iaf så försvann spindeln och tror den gömde sig under en hylla.. Men iaf, Hur ska jag få ut den? jag har för mig att dom inte gillar höga ljud, så som bas etc.. stämmer detta? isåfall lär jag spela så det står härliga till.

Vad ska man annars göra? för denna jäveln var stor och.. Ja vill inte ha den i nacken.

//

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-04-28 12:48
haha jag vaknade med en stor vit spindel som sprang över låret på mig en morgon.  som den på bilden fast vit och grå prickig.  hate spiders.  leta efter nått att slå med, flytta hyllan och wack him. lycka till
mhm

2008-04-28 12:48
kan inte flytta hyllen =/ den står fast liksom hehe.. ska städa rummet har jag tänkt men kommer just inte åt den delen

2008-04-28 12:51
dammsugare brukar funka
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-28 12:52

Om man får tag på den ja, Men om inte?

2008-04-28 13:17
Haha förra sommaren satt jag o såg på film med dörren öppen till rummet brevid. Då ser jag genom dörren i andra rummet något stort som ser ut som en krabba som går förbi.
Det var en asstor spindel, den gick först in under elementet. Försökte få ut den med rengöringsmedelspray, den kom ut men spang in i datorn som jag har öppen. Till slut så dammsög jag upp den, för att försäkra mig att den skulle dö så dammsög jag upp cementbitar och sprayade en jäkla massa billig parfym, och som avslutning så tejpade jag för dammsugarröret så jag kunde sova gott.

En annan gång när jag var 14 så satt det en galet stor spindel på en dörr i spindelnätet i min mormors källare. Tog fram en såndär gastub/skärbrännare och brände den =D
shimmy shimmy yo

2008-04-28 13:18
Helst vill jag inte döda den men.. bara få bort skiten

2008-04-28 13:19
Fatcaesar> Att ta den i handen är inte att rekomendera iaf. Vet en som gjorde det och blev biten.
shimmy shimmy yo

2008-04-28 13:44
Jo, har läst att dom kan bita.. ungefär som geting stick men inget mer

2008-04-28 13:48
Jag hade en sån i min säng för ett tag sedan. Försökte slå den med min fjärrkontroll (var det första bästa jag kunde komma åt) men eftersom jag inte har något lock för batterierna så blev det ingen platt yta som kunde mosa den där jäveln.. Så han gled emellan och försvann sedan ner i en liten grop i trät på sidan av min säng (sängen är fastbyggd i golvet och väggen).. Jaa.. Sen såg jag honom inte mer. Vågade inte sova i mitt rum på 3 dagar efter det. Städade som fan och sprutade rengöringsmedel i dem där hålen som han smitit in i. Hoppas han är död nu.... Förstår dock inte hur min bror frivilligt vill sova i vår källare där det kryllar av dem... Han har tydligen dödat sjukt många..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-28 15:23
När jag bodde i en lägenhet i en källare så kryllade det av betongspindlar. Jag dammsög ca 2-3 ggr om dagen och ändå dök dom små (stora) kräken upp titt som tätt. Men det är nog det effektivaste, att dammsuga...
Den som säger att skönheten sitter på insidan tänder oftast på tarmar.....

2008-04-28 15:29
jag och en polare såg en stor jävel för länge sedan, blev sjukt rädda haha. Och sedan märkte vi att den hade typ 100 babyspindlar under sig (som blev panikslagna och började röra sig då vi sprang omkring som idioter), så vi var glada över att vi inte försökte stampa på den...

2008-04-28 15:37
Vad är dealen med att alla börjar beté sig (& låta) som små flickor så fort det tittar fram en åttabening? Jag snackar pojkvänner, kill- & tjejkompisar, pappor, brandmän, lokförare, ja ni fattar. Slutar oftast med att man står där yrvaket med random kryp squischat i en bit toapapper & ryter till personen (ofta en pojkvän av något slag) att hålla käften & sluta beté sig som ett hysteriskt våp allmedan de sitter ihopkrupna i fosterställning & pekar på pappershögen med ett darrande finger.

Alltså, jag hade förstått om man bodde i Australien eller Amazonas eller dylikt där spindlar utgör ett faktiskt HOT eller FARA men det här känns så obefogat & uppstissat.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-04-28 15:52
Jag känner en som fick för sig att hans hörlurar var spindlar som satt sig på hans öron, så han slet sönder dem. Vänta, han hänger ju på whoa. :)
My oral illustration be like clitoral stimulation

2008-04-28 16:12
Spindlar e läskiga :(
det finns en chat! missa inte den...

2008-04-28 16:33
fyfan spindlöar asså...dom ser så jävla onda ut på nåt sätt..vidrigaste djuret som finns tillsammmans med slemiiga mördarsniglar
en död moderat är en bra moderat

2008-04-28 16:39
de är bara ta till kemisk krigsföring min vän, rengörningsmedel o glade, alt myggdödare. annars kan du ju pröva röka ut suckern.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2008-04-28 16:54
Om man ser en spindel. så ska man jaga den med hårspray! då fastnar den, senså dör den jäveln!

Annars om man inte vet vart den är.. Bara på ett ungefär. Så plockar man fram den busigaste katten på gatan och den får lokalisera och käka upp spindeljäveln.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-04-28 17:58
pimpslap F22

Fobi, Jag får kalla kårar asså.. Kan inte hjälpa det =/

2008-04-28 18:01
Usch, spruta någon äcklig deoderant under hyllan. 

Mitt hus är fullt med spindlar känns det som, usch... fyfan att du var tvungen att posta en bild... Usch
huset röd