Medelålders män och hiphop
Varje gång (jag skojar inte...) som jag sitter och pumpar hiphop på jobbet och någon äldre kollega (säg i 40-årsåldern) kommer in på mitt kontor så börjar de alltid ställa sig med benen brett isär och peka på knäna och tycka att de är skitroliga... Vad beror detta på?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
dom kanske menar att byxorna hänger vid knäna.. eller nått
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
För att de tror att den gesten är lika accepterad som symbol för hiphop av hiphoparna som Bush lilla viftning är hos hårdrockarna.
Men istället för att bli down så blir det bara clown...
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande Jag hoppas du var ironisk - För annars rättar jag dig nu. "Hårdrockstecknet" som du syftar på det är, är inget hårdrockstecken. Det är nämligen tecknet för Texas Universitys Amerikanska Fotbolls-lag Texas Longhorns . Och som ni säkert många vet så är Mr. Bush från södern, och där med så "reppar " han laget. Jag har ingen aning om han själv studerade på Texas University. Tack
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Chaplyn rättade Mabande...Nu äre bann på g
One chapter a day
On Topic då... Efter att min farsa såg Eminem uppträda på MTV Music Awards för ett flertal år sedan, så tycker han att det är jätte roligt att gestikulera genom att hålla handen på skrevet och andra handen i luften - samtidigt som han gungar hela nacken fram och tillbaka (med öppen käft)... Patetiskt roligt för vissa, men bara patetiskt enligt mig. Haha... Men det hör väl till att ha en "töntig farsa" i tonåren. Eller hör det till att ha en dryg fittunge när man är farsa? You tell me Peace
Jösses... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Zoned F19 - Hahah, tanken slog mig. Men jag hoppas ingen är så trång så något sådant skulle hända :) WOOORLD PEACE!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Nåsta gång de medelålders männen eller farsorna lyssnar på sitt Beatles (eller annan 60-talsrock), gå in i rummet med en golvmopp på skallen och skaka loss som 0:27 in i denna:
Om de frågar vad du håller på med: säg bara att "jag trodde vi skulle göra så till varandras musik" :)
jaquil - Nja, mer över att ungdomen är som den är ;)
10-4, over...
Vad beror medelålders män över huvud taget på? Kan man inte få slippa dom. förutom pappa. Kanske om dom hade lite mer självdistans, då skulle dom få hänga. ett tag iaf
nej P26 Det är väl just det dom har, självdistans och kännedom om sig själva något otroligt bättre än vad vi unga har... Just därför vågar dom bjuda på sig själva!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja, det kan du ha rätt i.
min pappa är precis likadan, och så sjukt pinsam to add to that. detta gör han med självironi och lagom distans men när han drar iväg i ett luftgitarrsolo, eller på allvar köper en motorcykel till sig själv i 50årspresent så är all självironi som bortblåst. hur går det till egentligen ?????
Mabande blev rättad, det var som fan :)
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
"Mabande blev rättad, det var som fan :) " Sen är ju iofs Mabande nästan medelålders ... hehe
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
Chaplyn Det är inte då så att tecknet är för djävulen/ondska och fanns långt innan Texas och USA så som vi känner den blev till. Varav jag faktiskt fann följande:
Corna (italienska för horn, även mano cornuta , behornad hand) är en apotropeisk gest som används i medelhavsländer. Enligt folktron skyddar gesten mot onda ögat . Genom att rikta pek- och lillfingrarna mot en person med onda ögat så att det efterliknar ett par horn blir man beskyddad. Skyddet består i att hornen är vassa och följer principen vasst emot . Gestens ursprung kan spåras tillbaka till antikens Grekland .
Samma gest används åtminstone sedan 1960-talet för att anspela på Satan och satanism , och har flera olika betydelser inom heavy metal , där det kan betyda djävulens horn, gethorn, rockhorn eller bara horn. Inom denna subkultur kan gesten också betyda "rock on", och då utan några satanistiska undertoner utan endast i positiv bemärkelse. På rock/hårdrockskonserter i största allmänhet är det väldigt vanligt att man utför gesten. Dess sammanhang med heavy metal /hårdrock är för att Ronnie James Dio gjorde så på livekonserter med Black Sabbath . Hans mormor hade gjort så och han verkar har tyckt det var coolt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Corna
Mycket mer utförligt på engelska självklart:
http://en.wikipedia.org/wiki/Corna
Så summa summarum: känner du någonsin för att rätta mabande igen i något sammanhang se till att antingen ha rätt fakta eller låta bli och utelämna större delen av historiken när du ska leka ball.
tycker inte bara det ar medelaldersfolk som gor sana larviga gester, grimaser och sager saker i stil med "keep it gangsta" etc, utan alla mojliga sorters folk som inte forstar sig pa hiphop. Sana som har uppfattningen att hip hop ar ett gang dumma snubbar som blivit foralskade i hallick-kulturen och i tron om att dom ar skitballa gor musik som inte kraver musikalitet.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
fattar inte riktigt grejen med att peka på knäna dock..
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
De har väl inte riktigt fattat grejen med stora könsorgan, så om man pekar nedåt så tror de att det är knäna som gäller ;) Lollarn - Inte så mycket rättad som förolämpad: hur kunde han tro att jag inte kände till Longhorns-debaclet? Det har varit i tidningarna, på Letterman och Leno :) Som Kaneida mycket riktigt skriver så är det ett "urgammalt" tecken för "djävulen", men själva grejen var väl att jag tog bilden där Bush gör det. Dock fungerar ju inte alltid skämtsamma blinkningar över nätet : / 10-4, over...
min farsa höjjer händerna i luften diggar hysteriskt och skricker "IN DA HOUSE" oavbrutet i typ 5 minuter... ....
Aejmil P17 Hahah - kan fan inte sluta skratta åt bilden jag fick i huvudet när jag läste ditt inlägg.
Min teori är att gubbarna vill lyssna, men känner sig för obekväma när de bara lyssnar som vanligt folk, därför gör de dumma danser och viftar med nävarna för "skämta bort" det hela och få sig några sekunders lyssnande.
shit vad jag ska bli pinsam farsa när min dotter kommer upp i tonåren. ser fram emot det.
chaplyn
jo det var rätt kul dom första gångerna.. mina polare garvar iaf :P
Min farsa brukar bara trumma i takt med fingrarna på hans stora mage. Men min mamma dansar däremot till det, lite som peter harrysson...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha.. fina bilder.. mina föräldrar brukar också dra paraleller till att folk bajsat på sig när dom ser folk ute på stan med häng.. Om någon drar upp hiphopare och häng under familjemiddagen Ojar sig alla så dom nästan ramlar av stolen, senast blev min syster helt illröd i ansiktet då hon härmade nån kille med häng som höll i byxorna då han sprang till tåget.. "men herregud, huuur kan man haa sååå"
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Snälla kan vi göra det här till en bildtråd..?
Nej! Filmer =) 10-4, over...
Redaktionen
2008-05-02 19:37
Hellre sånt folk än obstinata hiphophatare som börjar skrika ÖHöh YOYOYO ÖHÖH KNULLA DIN MAMMA YOYOYO såfort dom hör ett beat. ..Medans artisten i fråga oftast lyckats leverera en sanning större än deras sinne kan ta till sig eller en vers om kärlek vackrare än S&G själva hade klarat av innan dom öppnat ögonen och tagit handen från kuken och bänt isär deras krystade westsidetecken. Fan vad jag hatar folk ibland..
namaste
ÅderpåleOne ÖHöh YOYOYO ÖHÖH KNULLA DIN MAMMA YOYOYO hahaha!
det har man varit med om rätt många gånger.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Kaneida X0 Haha...
Varför rättar du mig angående något som inte ens har med min rättning mot Mabande att göra?
Du säger att tecknet fanns innan Longhorns "symbol".
SJÄLVKLART är det så! Jag sa aldrig att tecknet inte har flera betydelser. Visst Djävulen/Hårdrock, o sån jävla skit - Visst!
Men i GWB's fall så handlar det om Texas Longhorns. Så din rättning var helt jävla onödig. Inte ens en rättning. Du ville bara skina med dina Wikipedia-tillgångar.
Innan du spelar klyftig kan du väl snälla, rara komma med något vettigt. Det där var bara en näve skit mitt i samtalet!
Sorry!
haha faktiskt riktig pinsam snubbe
farsorna som gör så har väl sett ngn taskig komedi där de sett en annan farsa göra så och eftersom det var en komedi tror väl gubbarna att det är automatiskt roligt.