I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Norrland och dess folk

Övrigt - Blandat

   

2008-05-07 00:50

Norrland och dess folk

Jag har suttit och slösurfat lite nu under kvällen och tittat bland annat på bilder från norrland...där det fortfarande är snö och is! själv är jag en person som gillar värme och sol, jag har gått hela vintern och hoppats att snön skulle utebli helt i år, vilket den nästan gjorde här hemma i götet. visst är det askul med snowboard och andra snösporter, men nu i maj så vill väl ändå folk ha det lite varmt och skönt när de går ut?

Vad jag vill ha sagt, eller snarare vad jag undrar är; hur ser ni norrlänningar på ert klimat? trivs ni bättre när det är kallt och snöigt än när det är varmt och soligt? kanske det är så att ens brinnande intresse för t.ex pulkaåkning eller snögubbsbygge väger upp det omständiga med vinter året om? jag förstår att folk i yngre ålder inte har så mycket val än så länge eftersom de antagligen är beroende av föräldrar osv.

Jag antar att ni fattar vart jag vill komma med det här....berätta om hur vädret brukar vara där du bor (även om du inte bor i norrland), och om hur du trivs med ditt lokala klimat. sedan kan vi ju bråka lite om vems län som är tuffast och finast eller något.

Jag tycker för övrigt att Göteborg är en jävla trist stad att bo i, det regnar alltid och är riktigt elendigt...men det är i alla fall plusgrader året om! men antagligen flyttar jag härifrån inom de närmsta åren...

Observera att den här tråden inte handlar om klimathotet utan om temperatur och trivsel.

Idag är jag farlig