|
|
|
|
|
[Undersökning] TV-Licens
Hej Jag vill göra en kortare informell undersökning som jag hoppades på att whoaiterna kunde hjälpa mig med.
* Betalar du Tv-licensen? - Varför/ varför inte? * Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? * Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) * Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) * Tittar du på SVT? * Använder du deras Webbplats? * Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? * Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) * Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen?
Tack för hjälpen!
(Inlägget ändrat av friktion 2008-05-12 20:23:21)
Kanon bra hittils! Glömde skriva att jag gärna vill ha eran ålder också =)
(Inlägget ändrat av friktion 2008-05-16 21:16:33) Tråden låst
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
Skivsamlare
2008-05-12 19:41
|
* Betalar du Tv-licensen? ja, gjorde det inte innan i protest mot utformningen, men betalar för tillfället
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) jag ogillar den, skulle vilja ha en omformning av den till att det blir en skattepost (så att SVT/SR blir skaffefinansierat alltså)
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Mycket bra kanal(er), viktiga med då de visar/producerar smalare program än de komersiella kanalerna.
* Tittar du på SVT? ja men sällan
* Använder du deras Webbplats? nej, eller SR.sr ibland, den räknas kanske in här med
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? absolut inte.
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) negativt, finansieringen bör ske via skattesedeln
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? inget jag kan komma på nu
Ernst Nördar Till Det: Jag bloggar om mer och mindre kända svenska hiphopsläpp hos www.GATUSLANG.se
|
|
|
Är det av eget intresse du vill veta ,) ?
* Betalar du Tv-licensen? Nej - Varför/ varför inte? För att jag bor hemma och mamma sköter det * Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Förmodligen, kanske inte till en början * Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Både bra och dåligt, man slipper all reklam på SVT1 och 2, tillskillnad från reklamkanalerna * Tittar du på SVT? Ja, * Använder du deras Webbplats? Nej * Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Till viss del
Svarade tyvärr inte på alla
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Nej och kommer aldrig att göra det. Tror inte på den sortens tvång.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Väldigt dålig idé. Borde skötas med beskattning. Är dock emot skattehöjningar men, ja ni förstår poängen...
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Gillar det faktum att det finns! Grundprincipen är positiv.. man skulle kunna säga hur mkt som helst, men jag sammanfattar det hela med ett "bra".
* Tittar du på SVT? Ibland, ganska sällan dock.
* Använder du deras Webbplats? Inte den "traditionella" sidan, däremot så går jag ofta in på SVTs texttv på internet.
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Nej.
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Ohållbart! Just det att man KAN göra något behöver inte betyda att man gör det... Absolut urkorkat.
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? -
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? nej, utnyttjar inte deras tjänster
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? knappast
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) att bli tvingad att betala för nåt man eventuellt inte utnyttjar är löjligt
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) onödigt är det inte men låt dom som ser på SVT betala för det. jag vill inte betala andras tv-tittande.
* Tittar du på SVT? nej
* Använder du deras Webbplats? nej
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? bryr mig inte
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Ren idioti
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? att skattefinansiering detta är ännu dummare.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
|
|
|
come on peeps. några fler kan väl svara?
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen?
Nej.
- Varför/ varför inte?
Jag har studentekonomi och prioriterar andra saker högre.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden?
Det hoppas jag att jag gör.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt)
Principiellt bra.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?)
Jag tycker bra om SVT's syfte och tycker faktiskt att det är väldigt viktigt.
* Tittar du på SVT?
Ja, när jag väl tittar på TV.
* Använder du deras Webbplats?
Nej.
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat?
Absolut inte. Hela poängen med fri TV är ju att slippa utomstående intressen som på olika sätt kan ha intresse av att påverka innehåll och utbud.
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna)
Jag har ett bättre förslag: bredband ska ta mig fan KOSTA till oss inblandade i kultur/nöjesbranscherna så vi kan fortsätta med det vi gör. Med en långsammare internetanslutning kan man fortfarande kolla mail, forum osv.
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen?
Student/arbetslös/pensionärsrabatt?
|
|
|
Pff, skrev lång skit, kom åt "ta bort"-knappen och allt försvann, blir en mindre sammanfattning här:
Staten vill ge oss underhållning, nyhetsinformation etc. Då får den stå för det. I TV-väg finns exakt all sorts information att tillgå via kanaler man själv kan välja om man vill betala för. SVT behövs inte. I radioväg är SR de enda med sport-, kultursändningar, djupare journalistik o.d. Där fyller SR sin funktion ensam. SVT gjorde det förrut men nu finns så många TV-kanaler att var man själv kan bestämma vad han vill kunna se.
Angående multimedialicens tycker jag att en möjlighet inte alla vill ha tvingas på oss för att sedan tvinga pengar av oss. Detta i medier man oftast har för andra ändamål vilket man sällan kan säga om en TV-apparat.
Jag betalar TV-licens men kollar varken på SVT eller utnyttjar deras webbplats. Lyssnar på SR.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
|
|
|
Nej det gör jag inte. Anser att hela grejen med tv-licens är dålig eftersom den inskränker i min valfrihet, så betalar ine som en protest. Anser att man borde kunna ha tv och välja att inte vilja se på svt utan att behöva betala för svt ändå.
Nej, så länge man inte behöver betala för att ha tillgång till svt tänker jag inte betala för den.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt)
Dåligt.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?)
Det är bra att det är en publicservice kanal utan reklam osv, däremot sättet de finansierar är fel.
* Tittar du på SVT?
Väldigt sällan.
Ibland för att kolla något klipp då o då.
Nej
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna)
Helt absurt, känns som att de försöker hitta ännu mer sätt att tvinga folk att betala för svt.
Nej.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? - Varför/ varför inte?
nej, betalar inte, hade ingen tv när jag flytta hit där jag bor nu, sen fick jag en av en polare o har inte orkat bry mig om att anmäla. lyssnar aldrig på radio.
tveksamt
principiellt dåligt
svt har ett relativt bra utbud, om man jämför med de andra svenska kanalerna, men det finns en del skit också.
* Tittar du på SVT?
ja, fast oftast ser jag de program jag är intresserad av på datorn direkt.
ibland, mest för info om program.
njae, inte nödvändigtvis, men sättet svt finansieras på nu bör förändras.
njae, det där är jag väldigt tveksam till
det er jefla dyrt bara
- verlaat het lichaam en verlaat de mening -
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? nej - Varför/ varför inte? jag vill ha kvar mina pengar * Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? antagligen * Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) bra * Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) viktigt * Tittar du på SVT? ja * Använder du deras Webbplats? nja * Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? absolut inte, då finns ingen mening med SVT om det inte är oberoende media. * Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) "bra", men dom borde knyta licensen till boendet istället * Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? inte i denna tråd.
cry me a river! --> thcrew
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Absolut inte
- Varför/ varför inte? Finns inget som tilltalar mig på dom kanalerna.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Nej
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) det är dåligt, bara för att man äger en radio eller tv så ska man tvingas betala pengar för det, även om man inte ens utnyttjar dom mediakanalerna.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Dom visar nyheter-finns på nätet sen visar dom så ska det låta, melodifestivalen mm = bara skit. men dom har många tittare så dom kan lika gärna sälja ut det och göra det kommersiellt och slänga in lite reklam avbrott så har dom finansierat sitt skit utan att jag ska behöva betala för det.
* Tittar du på SVT? Nej
* Använder du deras Webbplats? om SR räknas
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Ja
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) idiotiskt, vad är nästa steg beskattning av luften du andas?
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? ..........
i'm always telling the truth even when i'm lying.
|
|
|
Ålder: 22
* Betalar du Tv-licensen? Ja. För dom ringde och gnällde.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Dåligt. Borde givetvis dras direkt på skatten. Väldigt konstigt att jag som ensamboende student betalar lika mycket som mina föräldrar betalade för hela familjen, på två bra inkomster..
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Public service är fantastiskt!
* Tittar du på SVT? Absolut! Aktuellt eller rapport varje dag och sen lite då och då. Men kollar generellt inte jättemycket på tv.
* Använder du deras Webbplats? Ja kollar deras program över internet ibland
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Dåligt, även här borde licenspengar bli skattepengar istället..
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? nej
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
|
|
|
Betalar du Tv-licensen? - Varför/ varför inte? Nej, därför att jag lever på studielån och inte tycker att jag har råd
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Det tror jag att jag kommer
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Jag tycker att det är bra med TV-licens men att den bör vara skattefinansierad
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) SVT har många bra program som jag tycker behövs
* Tittar du på SVT? Ja
* Använder du deras Webbplats? Ja ibland
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Absolut inte
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Känns som en rätt dålig idé
|
|
|
varför vill människor ha en skattefinansierad television när de inte vill ha en kommersiell finansiering? beroende som beroende?
|
|
|
Det funderar jag också på...
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Nej. Jag har visserligen en TV-apparat. Men jag har den inte inkopplad till något "tv nät" whatsoever. För tillfället står den bara och dammar, tidigare brukade jag koppla den till datorn om jag skulle kolla på nått. DVD filmer osv.. Anledningen till att jag inte betalar är för att jag bojkottar hela industrin. Personligen tycker jag det har blivit ett skamligt medium och reklamen på tv är tamefan OUTHÄRDLIG.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Har inga planer på det, nej.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) - * Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?)
Svarar på frågan innan också: Det är förmodligen det vettigaste som har hänt tv industrin i sverige. Vi kunde lika gärna ha satsat på att enbart betala 1 avgift för rätt till samtliga kanaler. och samtidigt slippa hela jävla reklam cirkusen som har total förstört allting..
* Tittar du på SVT? Inte här hemma, förklaring finns i svaret på första frågan. I min sommarstuga där vi inte har tillgång till annat för tillfället så blir det att jag kollar ibland. Beroende på vad som visas och om jag öht har lust att kolla på tv..
* Använder du deras Webbplats? Nej.
Det beror på avgiften, och hur det skulle fungera i praktiken. Så jag säger varken ja eller nej till den idéen. däremot är jag För all sorts förändring.. så vem vet? :)
Är 24år och bor själv i lägenhet.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? - Varför/ varför inte? Ja, för att min flickvän redan hade anmält tv-innehav när jag flyttade in.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Förhoppningsvis inte.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Jag tycker det är befängt att vi befinner oss i 2000-talet och fortfarande krävs på en särskild avgift för att äga något så vardagligt som en tv-apparat. Med tanke på att staten redan kontrollerar tv-avgiften och att riksdagen måste godkänna att pengarna betalas ut så har jag svårt att se varför public service-tv inte skulle kunna finansieras med skattemedel utan att staten skulle behöva ställa särskilda krav eller ge direktiv. Det skulle dessutom reglera orättvisan i att avgiften är densamma oavsett inkomst.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) I nyhets- och reportagesyfte tycker jag det är otroligt viktigt. Programmässigt tycker jag det är bra, även om jag personligen tycker att svt precis som andra kanaler sänder en hel del ointressant skräp.
* Tittar du på SVT? Väldigt sällan.
* Använder du deras Webbplats? Text-tv-delen använder jag då och då, men annars i princip aldrig.
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Det känns väl som ett aningens motsägelsefullt koncept, så nej.
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Själva idén känns väl lika vettig som om film- och musikbolag fick lägga en extra kostnad på internetanslutningar bara för att man skulle kunna ladda ner deras material, men jag förstår syftet. Men även den frågan skulle ju lösas om avgiften inkluderades i skatten.
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? Inte vad jag kan komma på nu.
|
|
|
Nej, tittar inte på TV, äger inte heller en och om jag gjorde det skulle jag ändå inte betala. Varför? För att det är en korkad avgift, jag har inget emot att få se lite reklam för att bekosta produktionerna.
Nej.
Dåligt att tvinga alla betala för ngt ett par personer bestämmer utbudet på, stor möjlighet man har att medverka till utbudet liksom.
Skitsnack, allt styrs av ekonomiska intressen.
* Tittar du på SVT?
Nej.
Nej.
Bryr mig inte.
Tänker inte betala ett öre, vill de inkassera, they can die trying.
Nej.
Tack för hjälpen!
Varsågod.
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Ja - Varför/ varför inte? För att jag gjorde bort mig när jag ringde och skulle hustla dom * Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Jag tycker det är dåligt * Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Det är dåliga kanaler som gör dåliga saker med för mycket pengar * Tittar du på SVT? nej * Använder du deras Webbplats? nej * Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? ja * Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Galenskap * Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? Bränn upp skitet!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Nej det gör jag inte. Tycker att det är alldeles för dyrt.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Det beror på, forsätter den att vara så dyr som den är nu så finns det inte en chans att jag tänker betala. Jag betalar redan avgift till min leverantör utav Tv
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Tycker det är fel att dom vill att alla skall betala tv licens som har TV. Dumt att betala något som man inte använder.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Det är säkert jättebra för dom som kollar på det.
* Tittar du på SVT? Ja, väldigt sällan. Ungefär 4 ggr per år.
* Använder du deras Webbplats? Nej, jag har varit in och kollat på den, en endaste gång.
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Vet ej.
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Låter som en urdum idé. Samma sak som med TV licensen. Varför betala för något som du inte alls kommer att använda. För att andra skall kunna utnyttja det billigare, som verkligen vill ha det.
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? För min del så skulle jag vilja kunna välja bort SVT ur mitt kanalutbud, då det är så sällan jag tittar på det, så slipper man allt tjafs.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
|
|
|
Får jag dessutom fråga vad du skall med denna information till?
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
|
|
|
friktion extraknäcker på radiotjänst. han får 1000kr per skalle!
|
|
|
Det är till en omvärldsanalys som jag i en kurs på universitetet... Fast joda har rätt i det han säger =)
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? -Ja - Varför/ varför inte? - * Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? - * Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) -Tycker man ska kunna välja bort den om man inte tittar på svt/lyssnar på radion. * Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) - Bra. * Tittar du på SVT? - Jajamensan, men kollar mer på reklamkanalerna. * Använder du deras Webbplats? - Ja, ibland * Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? -Beror på vad det innebär. * Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) - * Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? -
|
|
|
Ålder 22 * Betalar du Tv-licensen? Ja - Varför/ varför inte? För att jag köpte en ny tv och onoff tyckte om att berätta för raditjänst att jag skaffat en. * Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden?* - Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Jag gillar den inte eftersom jag inte kollar på dom kanalerna. * Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Jag kollar aldrig på SVT eftersom jag inte tycker om programen. Enda gången jag ser såna kanaler är om de visar fotboll. * Tittar du på SVT? Mycket sällan * Använder du deras Webbplats? Nej * Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Mig kvittar det, jag vill dock inte betala för det. * Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Nej, tack. Jag tittar fortfarande inte på skiten. * Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? Jag tycker det är spännande att de måste skriva på sina fakturor varför det är så bra att betala licensen, det säger nog allt. Haha. Jag tycker inte om licensen, hade jag kollat på det och använt mig av tjänsterna, fine, men tvignas betala för något man inte vill ha känns faktiskt helt fel.
What we do in life echos in eternity.
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? nej, för jag känner inte att jag har pengar till det.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? ja, när jag tjänar tillräckligt.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) tycker att skatten borde täcka det
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) tycker väl egentligen att svt är de enda kanalerna som inte är fördummande.
* Tittar du på SVT? nej, tyvärr tycker lockas jag mer av fördummande nöjesprogram
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? nej
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) kass
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? nej
|
Hangaround
2008-05-15 20:45
|
* Betalar du Tv-licensen? - ja, för jag tycker det är viktigt att det finns en del i vardagen kvar som är fri från äcklig reklam och i princip köptvång.
* Vad är din inställning till TV-licensen? - min inställning är positiv men jag är ändå skeptisk eftersom det någonstans fortfarande sitter någon slags styrelse med inflytelserika män&kvinnor som jag personligen inte kan lita på är oberoende och objektiva.
* Vad är din inställning till SVT? - jag tycker det är jätteviktigt att SVT finns, som en balans till resten av kanalerna.
* Tittar du på SVT? - ja, det gör jag. dock inte jätteofta men kanske 40% av den tid jag tittar på tv. kan tilläggas att jag inte tittar på tv aktivt speciellt ofta.
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? - nej. det räcker med det som finns.
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? har inte hört talas om detta förslag så jag har tyvärr ingen åsikt om det ännu.
you killed the part of me that cares.
|
|
|
Ja, för att min flickvän inte låter mig vägra.
Dåligt. Bra principellt med opartisk media, men jag vet ju personligen inte hur partisk den egentligen är, och det är i min mening bara relevant när det kommer till nyhetssändningar och debatter.
Underhållningsmässigt? Nej. Nyhetsmässigt? Ja.
* Tittar du på SVT?
Nej
Nej
Jag skulle önska att jag slapp betala det. Svarar det på din fråga?
Ett helt befängt förslag. Jag betalar inte medlemskap på någon annan sida jag inte använder, så varför SVT? Vill de inte ge ut det gratis, ta bort det från internet.
|
|
|
Ja. Mest för ironin i det hela.
Jag tycker att den är förlegad och tror att det är viktigare att väcka ett kulturellt intresse bland folk istället för att försöka snatta pengar från ointresserade för att ge halvsmal kultur konstgjord andning. Jag skulle hellre vilja välja vilka jag vill stödja istället för att överlåta det åt Radiotjänst.
Jag tycker att det är rätt ovidkommande att en kanal inte drivs av vinstintresse när de ändå känns hårt styrda av ideologier.
* Tittar du på SVT? Nej.
* Använder du deras Webbplats? Nej.
Ja, om inte annat för att slå undan argumentet om att de skulle vara bättre p.g.a. att de är så fria från pengarnas tunga ok. Dessutom skulle man slippa det eviga gnället om den hemska TV-avgiften.
Jag tycker att licenser skall betalas p.g.a. ATT man nyttjar tjänster, inte att man KAN göra det. Varför får inte alla betala månadskort i den kommunala trafiken - de kan ju trots allt nyttja den?
* Ålder
28
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? jodå...
- Varför/ varför inte? Därför...
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? ...betalde inte direkt när jag flytta hemmifrån... men nu när man har jobb å grejer så...
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Mkt bra... blir rädd när jag ser att man vill ha det skattefinaniserat... då budgetmanglas det och på så sätt kan politiker utöva en osund press på SVT/SR vilket i sin tur kan leda till inskränknigar i demokratin...
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) mkt bra... Väldigt viktigt... Det styrs inte heller av några POLITISKA intressen... vilket det mkt lätt hade kunnat göra om det var ekonomiska intressen inblandat...
* Tittar du på SVT? givetvis...
* Använder du deras Webbplats? Varje dag...
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? I helvete heller...
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Låter som en bra idé. Dra det ännu längre så vi får slut på upphovsrättsdebbatten med! Avgift på multimedia & bredband så kan vi alla tanka fritt i cyberrymden!
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? Håller där.
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Nej.
- Varför/ varför inte? Nyttjar inte kanalerna man betalar för.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Kommer antagligen slingra mig så länge jag kan.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Tanken är god, men sen att den kostar fanskap mot vad man egentligen får för pengarna, så skulle det nog vara intressantare om dylikt var skattefinansierat istället.
Kanalernas utbud är väldigt blekt. Underhållningen är pensionärsinriktad, filmerna förlegade,
Utbudet i största allmänhet är tamt och tråkigt. Ett och annat debattprogram är intressant, men överlag så är det inte nåt jag skulle betala för (vilket jag då inte heller gör).
* Tittar du på SVT? Nej
* Använder du deras Webbplats? Nej
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Nej, det är bra att de finns för dem som är intresserade av kommersiellt oberoende kanaler hade utbudet varit intressantare så hade jag antagligen tittat emellanåt med.
Idiotiskt, isåfall endast en finansiering via skatt eller prenumeration av de tjänster man är intresserad av. Känns som att även om jag har en jaktlicens så tänker jag inte sitta inne på kåken en månad för att jag har möjlighet att tjuvjaga.
Förlegat alltihop. Stäng av SVT-kanalerna för dem som inte betalar.
mama said knock you out
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Ja det gör jag.
- Varför/ varför inte? Därför att det finansierar fri och oberoende tv och radio. Och detta tycker jag är viktigt.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Jag tycker det är bra.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Jätteviktigt. Programmen baseras inte på antal titare utan hur viktiga dom är. Ger en bredd.
* Tittar du på SVT? Ja
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? nej
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Det låter väl helt logiskt?
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? Vill bara påpeka att pengarna dels går till TV men också till Radio.
Gerdaman
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Nej, har inte flyttat hemifrån än. Men mamma betalar.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Ja, det kommer jag
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Jag bryr mig inte så mycket. Tycker att SVT är viktigt så licens är väl lika bra. Skulle det vara finansierat av skatter skulle det finnas folk som klagade ändå. Spelar ingen större roll hur de betalas med andra ord, bara ATT det betalas.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Mycket viktigt! SVT:s program håller en mycket högre klass än 3an,4an och 5ans, ändå tittar väl folk mer på dessa kanaler (även jag, dock kritiskt). SVT kan man lita på! Dock är debatten kring att de sände Englas begravning rätt intressant...
* Tittar du på SVT? Ja.
* Använder du deras Webbplats? Har hänt någon enstaka gång, men knappt.
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Absolut inte.
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Låter väldigt galet. Har knappt hört talas om det så jag har inte tagit ställning men just nu låter det dåligt.
* Övriga åsikter om SVT eller TV-licensen? Nah. Tycker att de som använder argumentet "jag tittar aldrig på SVT så varför ska jag betala TV-licens?" är för goa... Läskigt med människor som bara tittar på de övriga kanalerna tycker jag, särskilt politikern som blev påkommen med att hon inte hade betalat licens på 10 år och använde argumentet ovan.. skrämmande.
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
|
|
|
* Betalar du Tv-licensen? Nej.
- Varför/ varför inte? Tittar för sällan på kanalerna.
* Om du inte betalar TV-licensen idag, kommer du att betala den i framtiden? Någon gång lär jag göra det.
* Vad är din inställning till TV-licensen? (tycker du att det är principiellt bra eller dåligt) Kostar för mycket.
* Vad är din inställning till SVT? (tycker du att det är bra/viktigt/onödigt med TV kanaler som inte styrs av ekonomiska intessenter?) Reklamfri tv är alltid bra.
* Tittar du på SVT? Väldigt sällan
* Använder du deras Webbplats? Nej
* Skulle du önska att SVT blev kommersiellt finansierat? Nej
* Hur ställer du dig till förslaget om en multimedia licens? (om du har dator, tv eller mobil skall du betala en licens eftersom du då kan utnyttja tjänster som finansieras av licenspengarna) Absolut inte, absurt.
* Ålder? 23
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Tack för alla svar Whoa!! Redovisningen var idag så tråden har spelat ut sin roll lite. men tack återigen för alla svar! (Tråden låst)
|