I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

THE Lucky Strike cigarette!!?

Övrigt - Blandat

2008-05-13 11:20

THE Lucky Strike cigarette!!?

Goddag!

För tillfället befinner sig mina två polare och jag själv i Tokyo.
Vi var nyss ute och gled på stan varav en utav oss får slut på cigaretter och bestämmer sig för att köpa ett nytt paket i en automat. Min vän som köper paketet väljer Lucky Strike.

Det första han ser när han öppnar paketet är att i mitten utav alla cigaretter ligger en vitfiltrad cigg med texten Game Over på. Vi alla blir lika förvånade och börjar spekulera om vad detta kan innebära. Alla har vi troligtvis hört myten om att jazztobak skulle finnas i ett fåtal Lucky Strike paket men så är det inte i det här fallet.

Vi har som sagt spekulerat om vad denna ciggarett kan innebära. Har han vunnit en årsförbrukning utav Lucky Strikes? Har han fått en förgiftad cigg som kommer förbli hans slut? Har han vunnit någon slags tävling varav "Game Over" står för att tävlingen nu är slut och han vunnit den? Har det blivit fel i maskineriet på fabriken? Röker han denna cigarett så slutar han röka på heltid? Eller är det helt enkelt så att den inte betyder ett skit och bara finns där för att förvirra folk?

Hur som helst så kommer vi inte fram till något vettigt och är väldigt intresserade av vad den här cigaretten kan innebära. Vi har försökt leta runt lite på internet men inte hittat något användbart.

Är det någon här som kanske fått en likadan ciggarett i sitt paket eller helt enkelt kan spotta upp lite info om denna vitfiltrade Game Over cigarett?

Här är förövrigt en bild på hur cigaretten ser ut; Lucky Strike

Arigato!

Tokyo Madness!

2008-05-13 11:26
köp ett till paket och se om det finns en likadan där i?....

jag fick en missbildad cigarett i ett lucky strikepaket när jag var i london en gång..

Bmtf

2008-05-13 11:29
joex:
Vi har redan rökt Lucky Strike här nere innan, ingen Game Over cigarett i dom paketen.
För övrigt såg den där väldigt lustig ut^^
Tokyo Madness!

2008-05-13 11:32
Vad ni än gör rök inte up den innan ni vet vad det är. Lite surt att missa om det faktiskt var en tävling och annars är det också en cool grej att ha som minne.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-13 11:33
japaner är roliga.. kostar det skjortan att bo där?

antar att det inte är så poppis att fråga någon rökare där ?
Bmtf

2008-05-13 11:38
Jag röker lucky strike och har aldrig sett något konstigt i dom paketen någonsin, köp ett till och kolla om det finns fler
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-13 11:40
Det är väl en spliff-liknande, ;)
be the change

2008-05-13 11:41
Jeffi:

Nej, vi har inte rökt den än. Han som köpte paketet är lite halv rädd för att röka den aswell. Jag menar, vem vill röka en cigg med texten Game Over på? :D

joex:

Haha, ja det är dom! Nej, det är inte så dyrt faktist, beror på vart man väljer att bo osv. Maten är för övrigt billig och jätte god.

Mja, sålänge du hittar någon som kan prata engelska (finns inte många som kan det här omkring) så brukar dom vara väldigt trevliga och hjälpsamma faktist.
Tokyo Madness!

2008-05-13 11:43
skicka ett e-mail till tillverkaren kanske? större chans att de vet än folk på whoa.. skriv vad det var sen.. spännande

2008-05-13 11:46
Joel413:

Har redan mailat dom, men letar efter svar samtidigt som vi väntar på svar :)
Tokyo Madness!

2008-05-13 11:57

Apropå Lucky strikes-myten:
Vad jag har förstått så har namnet Lucky Strike med guldfeber att göra, vad jag läst så var det var från början ett populärt snus bland guldgrävare.

2008-05-13 12:02
JanieJones:

Ehm, kan nog stämma. Massa myter som cirkulerar runt just Lucky Strike. Dock tror jag inte det var snus, utan tugg tobak var det första dom kom med.
Tokyo Madness!

2008-05-13 12:12
PR! Du skriver om det, alla vill ha så alla köper. Allt det är. Den är inte mer farlig än de andra ciggen i paketet. Det är ju som en varningstext, fast mycket roligare.

2008-05-13 12:15
är det ite nån "rökning dödar" kampanj?

2008-05-13 12:21

Bakdel: Jag tänkte tuggtobak men skrev visst snus! :P

2008-05-13 12:22
fast nån måtta får det ju vara om det skulle vara en anti-rökningskampanj, inte kan väl japsarna tving LS att ändra på innehållet?

men vad vet jag, keep us updated
HMOR

2008-05-13 12:27
Dieallot:

Där sa du något! Men vet inte om det stämmer riktigt, kanske gör det d, kanske inte.

Har glömt säga att på andra sidan ser den ut såhär; Rund fotbollsplan eller ett sikte?
Tokyo Madness!

2008-05-13 12:31
Sälj den på ebay!
be the change

2008-05-13 12:31
Fan vad jobbigt. Jag vill veta vad det där är nu.

borde inte läst den här tråden:(
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-13 12:36
JanieJones:

I see :D

DJ_Josh:

Tveksam på det också.

JackVegas-:

Haha, word!

marvingaye:

Häng ut! Snart får vi nog svar från tobaksbolaget ..förhoppningsvis.
Tokyo Madness!

2008-05-13 14:21
fan va ballt!!! din kompis borde röka den när han är 27
och vem fan är du?

2008-05-13 14:27
Han har bestämt sig för 30
Tokyo Madness!

2008-05-13 14:28
marvingaye P22
håller med fullständigt, nu kommer jag slösa resten av min arbetsdag med att googla på det här och troligtvis så kommer jag inte få något svar...
suck..

keep us updated!

2008-05-13 14:41
Remy P21

Why? varför just 27? :D
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-05-13 14:49
så jävla döhäftigt.. få svar nångång!
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-05-13 14:58
Haha kooolers !
Jag satsar på att det är någon sorts tävling

2008-05-13 15:14
haha nice.
 www.RekFoto.se

2008-05-13 15:21
Lollarn

27 Club
och vem fan är du?

2008-05-13 15:53
fan va nice!
SKU - SKU - SKULASON!

2008-05-13 16:10
fan va spännande! det kanske är en ciggarett med hårs eller extra mycket cancer i!

Hangaround

2008-05-13 16:20
Lollarn: De flesta rockstjärnorna har dött vid en ålder av 27 år.

2008-05-13 16:22
SpT: haha, de flesta? Var inte det att ta i? :D
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Hangaround

2008-05-13 16:23
Klart det var överdrivet=)

2008-05-13 17:13
Filbunke P21

Janis Joplin, Burt Cocaine, Jim Morrison, Jimi Hendrix, Brian Jones.
Eller som Niccokick sjunger; "Turn twentyseven, rock 'n' roll heaven"
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-05-13 17:16
springsten: varför skriver du det till mig? jag vet mycket väl..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-05-13 17:17
Läste i tråden tidigare idag.
Såg att fler hade skrivit nu och var i helt extas när jag bläddrade ivrigt ner för att se vad det var. Snacka om att jag blev besviken när det inte fanns något svar ännu.
Kommer fan inte att kunna somna inatt, eftersom jag verkligen vill veta vad det är.
Har gått och tänkt på det hela dagen idag och även jag har försökt att leta på nätet för att hitta något.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2008-05-13 17:53
Jag skulle ryckt på axlarna, kollat att det inte var en miljonvinst och sedan rökt den som ingenting hade hänt.

2008-05-13 17:55
Det bästa du kan göra är väl att fråga någon engelskspråkig japan? Det lär väl vara någon kampanj/tävling kanske just i Japan?

2008-05-13 18:29
springsteen

sen får du inte glömma Fat Pat som inte var en rockstjärna
och vem fan är du?

2008-05-13 18:42
sökt på google as mkt efter; lucky strike game over, lucky strike writings, lucky strike japan, lucky strike white filter

du har den enda, helt sjukt att man inte hittar någonting liknande på nätet.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-05-13 18:50
Jag sökte på Google efter japanska sidor och hittade då lite info, tur att jag fattar lite japanska iallafall.

Det är en kampanj som ska göra det "extra spännande" att köpa just Lucky Strike, tydligen så har de lagt ner mycket pengar på just promotion i Japan för att få upp intresset bland massorna.

Det finns visst en massa olika:
"GAMEOVER","OFFICE","LIFE","BREAKDANCE","MENSROOM","MEETINGROOM","LISTEN","PARTY","MEETING","PLAY","GYM","TECHNOLOGY" "BBQ","LOSER","DISCO","FIRSTAID","ALARM CLOCK","7 IRON","KARAOKE","HOME","REMEMBER","PUBLIC TRANSPORT","MASTER" "CREATE","2:00 AM","KEY PERSON","REFEREE","PLAY","GOAL","CHILL"

En japansk blogg med bilder på olika kampanjer
http://trancevista.blog32.fc2.com/blog-entry-224.htmlhttp://trancevista.blog32.fc2.com/blog-entry-224.html

2008-05-13 18:55
Du löste gåtan ;) nice.
haha kul att få en cig med "LOSER" på, "GAME OVER" är lite mer skrämmande!

2008-05-13 19:01
det borde stått heroin på den!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-05-13 19:04
HAHAHAHA! jag tänkte väl att det var något med marketing att göra, fortfarande sjukt läskigt att få en cigarett som det står game over på när man inte känner till kampanjen.

2008-05-13 19:04
Haha, vad besviken man blev när man fick förklaringen.
Vi är överallt!

2008-05-13 19:08
Bakelse1 P20

Haha sorry att göra dig besviken. Japaner verkar behöva coola/innovativa kampanjer för att de ska "luras" till att köpa. Killen med bloggen verkar själv samla på dem. Det finns ju 30 olika märkningar. Japaner gillar att samla på saker rent generellt.

2008-05-13 19:12
haha kul :P
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-05-13 19:13
hehe, aah fan bakdel får ju fixa alla!

2008-05-13 19:56
gotta catch 'em all
CHILLNANI

2008-05-13 21:02
spara den i nåra år så går den nog o sälja till ett schysst pris på ebay

2008-05-13 21:15
Corazonzita F22 :
japaner och japaner, ifall lucky strike hade kommit med den kampanjen till sverige hade lucky strike lätt varit de cigg jag inhandlat :P
I just don't trust anything that bleeds for five days and doesn't die