I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Refried beans [receptråd]

Övrigt - Blandat

2008-05-14 00:01

Refried beans [receptråd]

Tjo!
För er som inte vet så e refriedbeans kanske det goaste i världen. Här ska vi tipsa om recept tills jag hittar det absolut bästa i världshistorien.

Refried beans är alltså pintubönor (kanske går med annat?) som man steker och mosar med olja och ost. (och lök)

Här är det bästa receptet jag har för tillfället: Refried beans

2008-05-15 12:13
fan va folk var kassa på texmex då...

Jag körde iaf. på rikligt med pitobönor som jag kokade i en dryg timme efter att jag blötlagt dem över natten.

Först rev jag ner en lök i olivolja och stekte på, en i med bönorna i stekpannan. Sen tog jag en potatismosare och stötte bönorna tills de blir ett mos av det hela och lät steka tile till. Sen hällde jag över riven grevé och stekte tills osten smälte och rörde om lite.

Jag tror att jag ska prova med kidneybönor nån gång, och så kan man ju experimentera med lite olika ostar och lite olika fetter.

2008-05-15 14:57
på whoa pratar vi inte mat.. ;) så det är trist att du inte hade kunnat skriva i typ.. ett matforum.

haha. no pun intended =P

2008-05-15 14:58
det låter f.ö gott, men inet speciellt nyttigt =(

2008-05-15 18:25
Bonor ar val visst nyttigt ?
damdidam!

2008-05-15 18:57
Jag vet inte vad du vill att man ska skriva? Jag kanske är dum, men jag förstår inte..
: (
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-05-15 20:00
aja låter som ett nice recept.. ska testa det på måndag :)
AIK

2008-05-15 21:07
är det mosigt och smetigt när det är klart eller?
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2008-05-15 21:24
mm. det blir en röra med enstaka utskiljbara bönor. Kolla in bilden som finns med i receptet jag länkade till.

Det kan ju vara mer eller mindre nyttigt beroende på hur mycket ost man rockar. mer ost blir ju godare :)

*..emelie..*
Jag vill att du skriva recept!

2008-05-15 22:24
man lär kunna kasta in det i en fajjita
AIK

2008-05-15 22:31
så här gör man:

fräs upp en hackad lök i olja, vänta tills löken är genomskinlig, i med en halv hackad vitlöksklyfta. fräs lite till. mixa en valfiri burk med bönor med en halv burk salsa sås (typ eldorado) och löken och stek på det ett tag.. man steker och rör om då och då tills det har blivit en ganska fast konsistens. sen brer man ut en lite klick bönröra på ett nachochips och lägger på en liten ostskiva. gör om proseduren tills man fyllt en plåt och in ugnen. sååååå jäääävla gått! med guacamole och sallad blir det extra lyrrit :D

peace!

2008-05-15 22:41
påve_one P21

Have I told you lately that I love you?

2008-05-15 22:44
Damn låter fett gott, mina matkunskaper sträcker sig dock tyvärr inte längre än mikrovågsungen..
Can't break necks in boxes

2008-05-15 22:49
åh nu har ni gjort en gravid kvinna hungrig :(
haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-16 12:31
Ser ut som en form med diarré
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik