Graffare
2008-05-18 11:56
Skånekortet - sommar edition!
Jag och min fjälla tänkte spendera sommaren courtesy of skånetrafiken. Någon som har några förslag på vad man kan hitta på i Skåne i sommar? Eller rättare sagt, vad kan man göra i er stad? Vad skall man inte missa i Laholm, Osby, Simrishamn, Åhus, KRSTD, HBG, Landskrona, Trelleborg, Svedala, Bromölla osv.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
i laholm ska du ta dig ut till mellbystrand, men de går mig veteligen inte på sommarkortet. som bara räcker till tågstation laholm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du ska se till att ta dig ut till någon militär slutövning eller liknande och titta på stridsvagnar som åker runt. Hur man kommer dit är jag lite osäker på. Försök gå ut i skogen och leta lite så fort du kommit till Skåne-gränsen. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
revingehed? det ligger vid lund.
Graffare
2008-05-19 12:41
komigen folkens§!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
BEVIS på att det inte finns något att se i Skåne! Mohahahaha. Nejmen, jag vet inte....Trelleborg är fint med havsutsikt and all och sen så kan jag inte mer än så utanför Malmö...
•pave paradise•
Toastare
2008-05-19 13:14
Ystad, simrishamn, tomelilla (Bo Ohlssons lågprisvaruhus) Baskemölla and all that shit.. kanske unna er en tripp till Bornholm. Hven/Ven såklart! Falsterbo/skanör. Sen åka så långt norrut ni kan på det, gäller ju ända in i småland!!Giltighet Giltighetstiden är den samma som förra året, alltså 50 valfria resor under perioden 15 juni – 15 augusti. Sommarkortet är giltigt till Kronoberg och Halland, men gäller inte på tågen. Det går att åka buss till närmaste hållplats utanför Skånes gräns och till Älmhult. Laholm och Markaryd. Nyhet för i år är att kortet inte gäller till Blekinge.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2008-05-19 13:15
haha lhabia "Trelleborg är fint med havsutsikt and all"... typ de flesta städer ligger ju vid kusten med havsutsikt och då är ju ändå Trelle en av de fulaste städerna.
BountyBoo: Varför tror du jag kollar ut mot havet egentligen? ;)
•pave paradise•
Toastare
2008-05-19 13:17
för att fly?
Vafan, jag BOR ju inte där, har bara varit där några gånger...damn you, du dödade skämtet...
•pave paradise•
Kan meddela att Osby är inget bra resmål, finns absolut ingenting göra, är född och uppvuxen där så trust me. Det skulle kanske vara BRIO Lekoseum som lockar lite turister, men är nog mest intressant om man är uppvuxen med BRIO-leksaker eller diggar leksakshistoria. Gillar ni promenader så finns det mycket fin natur också, men utöver det så är det inte särskilt spännande. Brukar hänga ganska mycket ungdomar på prästängen under sommaren, det ligger centralt vid Osbysjön och där är ganska fint. Mest folk mellan 15-20 dock, kanske inte så lockande och inget jag rekommenderar, men är ni sugna på det ta med en volleyboll och beundra vattenspelet (som jag tror är typ nordens högsta?). Har ni någon form av fetisch för bortskämda svenneungar eller wannabe blattegangsters som kör runt, runt 3000 varv om dagen på dom två gator som centrum består av, kanske ni kan få ut något av vistelsen också.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Toastare
2008-05-19 14:06
Purge, varför skriver du om ett ställe han INTE ska åka till.. finns ju more where that came from.. som hässlehåla, sjöbo, kävlinge osv.
För att han frågade om Osby i sitt första inlägg?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Toastare
2008-05-19 14:13
sorry, trodde man visste bättre ;) my bad!
But but but...blattegangsters is the shit :(
•pave paradise•
är uppväxt i krstd och kan inte tipsa om så mycket där heller. Vattenriket är ju soft att gå vid/i men det tar ju cirka 20 min att knata den sträckan. gillar du skitmusik och dryga teens så är tivolirock/kristianstadsdagarna gjutet. Åhus är jävligt soft att hänga i, dessvärre är det nog svårt att gå ut och festa där då det inte finns något vettigt samlingsställe för folk som har nått en respektabel ålder. Men det är ju trots allt mycket folk som har sommarstugor där så någon kanske man ska kunna hitta och hänga med.
bounty fan va nice, de ska jag komma ihåg till nästa sommar. de sköna är att med biljett gäller de inte i laholm, men med kort gäller de alltid i laholm. vet dessutom inte hur många gånger jag stått o debatterat att jag visst kan köpa biljett till laholm i malmö på skånetrafiken. helt sjukt att man har olika hållplatser som gäller för kort som köps av skånetrafiken och biljett som köps av skånetrafiken. de är samma sak när man ska ta reda på när tågen går från laholm, o bussar, de kan inte skånetrafiken hjälpa till med per telefon, (men på nätet kan de me tågen har jag för mig) utan då måste man ringa hallandstrafiken. men köpa kort som gäller till laholm. de kan man... tillslut orkade jag inte debattera mer oftast o tog biljett till båstad o hoppade av en station senare...
Besök hela sträcka från Helsingborg upp till Mölle. Mölle kan jag verkligen garantera för dig och din fjälla. Var själv där för ett tag sedan min min, jävligt mysigt. Klättra, glass i ransvik, bad (gjorde inte vi då det var kallt men i sommar. Riktigt bra tips måste jag säga sen skulle jag också rekommendera Stenshuvud, på andra sidan kusten (österlen). Även där är det riktigt fint även fast det alltid är kallt att bada där :) Landskrona skulle jag skippa men kanske Ven? Den lilla ön som ligger utanför Landskrona. Där kan ni cykla tandemcykel runt stället och ta en öl i solen? Finns massor med guldklimpar i skåne
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
BB du som verkar kunna skånetrafiken. Säg att jag åker till helsingborg med tåget...tar bussen inom helsingborg...är det 1 eller 2 resor? Måste väl ändå vara 1?
Varje resa kan vara tre timmar Kortet kommer att börja gälla från 15 juni och till den 15 augusti. Varje resa ger möjlighet till obegränsat resande i Skåne under 3 timmar. så enkelt var det
Peppis Precis! Revingehed var det. Snapphanar är för övrigt väldigt trevliga vad jag kan minnas.
Toastare
2008-05-19 17:57
haha Canadicken, jag jobbar inte på skånetrafikens kuntjänst.. det andra hittade jag med enkelhet på nätet, precis som du gjorde Revingehed är ju inte såååå kul, en hed..en skock köttkor Snapphanar finns i göingebygden. Där ligger de på lur mellan hässlehåla och kristianstad.
Toastare
2008-05-19 17:59
men det med 3 timmars reglen fattar jag inte.. får man bara resa i 3 timmar? kul utflykt.. eller är det 30 dagar? så om man då reser i säg 6 timmar en dag så har det gått två dagar... var ju ett tag sen jag hade ett sånt sist när jag bodde himma i Lund.. men det är väl 30 dagar under perioden 15 juni till 15 agusti. Fan vad man åkte i alla fall.. Kivik får ni inte glömma heller!
brukar hända lite skoj i malmö, möllevångs festivalen är alltid nice och förra året hade dem olika spelningar i pildammsparken. Sen är det alltid härligt att åka ner till falsterbo och bara softa på stranden eller nått (: .
Toastare
2008-05-19 18:07
utan, Nattugglan bor ju i Malmö så det kanske känns tråkigt för honom att slösa sitt sommarkort på den trevliga stadstrafiken.. speciellt när man ändå cyklar typ överallt.
Graffare
2008-05-20 13:02
BountyBoo F28 Varför är vi inte kompisar på whoa?
Toastare
2008-05-20 15:00
Nattugglan, känner vi varandra?
Toastare
2008-05-20 15:00
nu lät det som ett argt och surt svar, men det var en undran.. ibland lyckas ju folk vara så hemliga. Nu är vi i alla fall kompisar snart
Bounty - för att klargöra reglerna ang sommarkortet: när du har stämplat kortet (stoppa in skiten i en rabattkortsautomat) så får du resa i 3 timmar. skulle du stämpla kortet flera ggr under de timmarna - t.ex. på stadsbuss - så dras inte fler resor. 30-dagarsgrejen var lite sur för de som typ bara åker 1-2 ggr om dagen, t.ex. pendlare. ang älmhult osv så finns kan man fuska lite, men det har du inte hört från mig ;) // whoas representat för Skånetrafiken.
We call them winerbrods.
Toastare
2008-05-20 15:12
skunkafied, haha tack så mycket.. jag glömde ju att hälsa på dig förra gången! Åker ner igen den 30/5 då kommer jag och smyger på dig ;)
Landskrona mannen! hit måste du
Graffare
2008-05-21 20:28
Jag har fan bott i skåne nästan 15 år och aldrig varit i Landskrona. Vad ska jag inte missa i denna sköna stad?
Toastare
2008-05-21 20:30
De har faktiskt god korv på Sibylla, de grillar bröden med (stort plus) Min pappa och jag brukade åka förbi där för att äta korv på våra nattliga bilturer. Annars har jag inte heller varit i Landskrona.
I Åstorp kan du käka 3x normalstorleken på en pizza på Roma, 3 stenkast från tågstationen, alla känner till det.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
Nattugglan P25 Vi har faktiskt jävligt fint här, media som blowar upp allt bara. Staden har blivit jävligt fint nu när dom har byggt om på gatorna & sånt. Sen nere vid havet ( Halvmåne, alla i landskrona förstår om du frågar ) har dom gamla vattentornet, seglaren ( en krog/resturang, jävligt trevlig på sommaren ), & allt är nybyggt där nere. Inte långt därifrån ligger slottet som är jävligt skönt att vara på sommaren. Jag tycker här är jävligt trevligt iaf!
Haha .. googel annonserna som nu finns på sidan snappar upp konversationen i tråden.
Barnens gård på Österlen Ponnyridning Bondgårdsdjur Caffè Allt i genuin skånsk lantbruksmiljö www.barnensgard.org Hursom .. österlen är fint på sommaren.. kan rekommendera cykel på österlen längs kusten mellan ystad och simrishamn. Båt till bornholm från simrishamn. Eller besök till kivikmusteriet och en vandring upp på "stenshuvud" som ligger i närheten.
---------------------------------------- --- ------------ Detta behöver inte vara sant (men mest troligt)
Toastare
2008-05-22 15:35
haha google, så sjukt bra! Det är ju dessutom den där lilla fattiga gården som man åker förbi ibland.. har sett både get och minigris! Exotiskt!
Du ska ju självfallet åka ända ner till Smygehamn och gå ut på piren och stirra ut i oändligheten. Så himla mysigt.
My heart lives in my vagina.