hur mycket ska man behöva böja sig för en tjej?
ja, en tjej jag börjat umgås har börjat styra och ställa över mig. för det första ska det nämnas att jag gillar henne men hon har börjat uppvisa sådana diktatoriska egenskaper som: "du ska det här och det här..." typiskt ex. vi är från samma land och häromdan sa: jag är jävligt trött på att du inte snackar vårt språk med mig( jag suger på språket + mkt snabbare med svenskan). min fråga är hur mycket ska man behöva ta? jag är ju uppenbarligen inte mig själv. f.ö. gillar henne grymt mkt men hon börjar visa upp creepy sides...
what's good for the goose is still good for the gander.
Vilken sorts svar hade du tänkt dig få? "Såhär mycket"?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
vad säger hon om detta?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Toastare
2008-05-19 22:34
prata med henne och säg att du inte känner dig bekväm?
Jag skyller allt på Emma!
rädd för rejection, boo
är du inte bekväm med att vara såpass ägd som du är nu så måste du ju prata med henne, det lär ju inte bli bättre av sig självt om det är sån hon är.
Toastare
2008-05-19 22:38
revolutionären, då är du fel ute. När du börjar kuva dig i ett förhållande är det inte sunt, eller när du inte kan vara dig själv
Det handlar om att kompromissa men...det där känns lite överdrivet speciellt om du känner att du inte är dig själv. Så, ta det här med henne. Så vänligt som möjligt.
•pave paradise•
sätt slynan på plats tillbaka. palla ha en man som viker sig för allt man säger. dom blir bara toys.
Toastare
2008-05-19 22:40
UtanAttTveka, tänk på ditt språk.. du låter just nu som en 15 årig graffkille. Det här gör henne inte till en slyna.
alltså grejen med denna tjej är att hon sa till mig att hon är tjej med attityd från början. hon rejectar typ 9 av 10 som stöter på henne så man hoppades att man fick vara sig själv för att han gillade en.
hon*, lol
Om hon är en tjej som förväntar sig att du ändrar på den du är eller ber dig göra något som du direkt känner dig obekväm vid så är det väl ändå inte värt det?
•pave paradise•
revolutionären P23 så att vara dominant och bossig är att ha attityd? i slutändan så är väl frågan hur mycket du är beredd att gå med på att hon kör med dig, och när den gränsen är nådd så har du inte så många alternativ, du får helt enkel ta hur hon behandlar dig, bryta med henne, eller försöka prata om det.
Toastare
2008-05-19 22:45
revolutionären, enda gången kärlek är nått värt att ha är när man får det när man är sig själv. Du ska aldrig ändra dig för nån annan... du förlorar på det och du kommer inte må bra. Sen kan hon säga att "jag rejectar 9 av 10 killar"..ska hon vara värd dig så ska hon gilla dig för den du är.
jag har verkligen funderat på detta och jag vill helst inte se det i svartvitt men i slutändan finns det väl enbart två alternativ...
ni har inte pratat om detta alls hittils?
Toastare
2008-05-19 22:52
revlutionären, tjejer som säger sånna saker som att de har skitsvårt för att bli kära bla bla känns alltd osäkra på sig själva..det samma gäller killar. Vem bryr sig om hur många det tar för dem att bli kära.. det handlar ju om förhållandet dig och henne. Vad ska hon göra kuva dig och ta ut dig på en shoppingrunda så hon kan bygga den kille hon blir kär i. Med de goda sidorna kommer även dåliga. Som sagt du får väl prata med henne och säga att det inte känns okej, det tror jag hon uppskattar mer än att du inte säger nått alls utan bara stryker henne medhårs.
alltså jag har ju inte vågat konfrontera henne, för rädslan att tappa henne..
revolutionären P23 men hur stor chans har ni om du bara fortsätter låta henne köra med dig?
Jag bygger alla relationer till alla människor i mitt liv på situationer ur Seinfeld, kanske inte särskilt hälsosamt men det hör inte hit. George Costanza har exakt samma problem. Eller ja, snarlikt iaf. Han kommer dock, tillsammans med Jerry, fram till en underbar lösning som jag tror kommer passa dig utmärkt. Gör slut med henne. Hon gillar dig uppenbarligen eftersom att hon är tillsammans med dig. Om du gör slut med henne så kommer rollerna att vara ombytta, du kommer att sitta med triump på handen. Hon kommer naturligtvis att bli ledsen och vilja ha dig tillbaka. Ge det några dagar och ta sedan tillbaka henne. Det här är ju naturligtvis bara början på ett psykologiskt nedbrytande som varje hälsosam relation innebär. Lycka till!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
och konfrontera och konfrontera, du måste ju inte göra ett stort spektakel av det.
Go Seinfeld!
•pave paradise•
haha, Seinfeld mysery: man hoppas ju att det är en övergång, att hon ska ändras...
revolutionären P23 det hoppas väl alla i din situation, men tror du det kommer hända?
jag antar att det får tiden utvisa.
pratar du inte med henne kommer ni aldrig fixa det. har du väl börjat fundera på en sak som denna, då går det inte att sopa under mattan och hoppas att det ordnar sig. och om hon skulle dra bara för att du pratade om saken med henne, då var hon nog ändå inte ngt att satsa på? Jag menar, okej att hon drar ifall du vägrar att ändra dig, lyda henne osv. hon har säkert sina anledningar att styra och ställa som är vettiga ur hennes perspektivMEN en tjej (eller kille) som inte ens vill lyssna och respektera sin partners åsikter och tankar är inte värd att satsa på. relationer bygger på kommunikation
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
revolutionären P23 så du försöker hellre vänta ut det än göra något åt det? vad är de för relation ni har där hon kan bestämma över dig, men ni kan inte prata om saker?
revolutionären P23 Får man fråga vilket land ni båda kommer från? Tycker mig nämligen känna igen detta scenario MYCKET VÄL :) Många många töser från "hemlandet" som man träffar på här i sverige har en tendens att vara bossiga, svårflörtade, ha en väldans attityd och är helt enkelt mer "krävande" än de svenska töserna. Detta baserar jag endast på egna erfarenheter, so dont get your panties in a bunch, whoa-tjejer. Antingen tycker man som kille att det är sött eller så stör man sig på det otroligt mycket. Så är det helt enkelt. Jag tycker att det kan vara lite sött och charmigt men jag har aldrig ens tänkt tanken på att försöka få det att funka med en sån tjej. Har träffat på några som fångat mitt intresse men jag tycker det verkar vara för mycket trouble. Inte så mycket på grund utav att de är som de är, men mer på grund av att jag är som jag är. Det jag menar är att: Du borde själv veta hur du är som person, du är ju gammal nog, och om du tror att det kan fungera att vara med en sån här tjej i "det långa loppet". För tydligen så verkar du ute efter något mer seriöst än att bara komma innanför hennes byxor. Annars skulle du nog inte ha gjort den här tråden. lycka till kompis
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
just nu känns som att jag vill avvakta misery
revolutionären P23 ok, hur tighta är ni då? hur länge har ni träffats, och vad har ni för relation?
marvin Bosna is the country
alltså misery, jag tror gillandet och spänningen om varandra är ömsesidigt, det intrycket har jag fått iaf..
candide P25 haha jag brukar också tänka alldelles för mycket på seinfeld, på något sätt så får man en lättare syn på saker och ting ibland.. vette fan om det är så sunt som du säger men :)
varför fråga whoa? gör det vettiga prata med henne.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
revolutionären P23 men ni är inte på något sätt ett par än?
candide : haha! jag har saknat dig =Prevolutionären : jag tycker du ska backa. hon verkar lite dryg.. är ju knappast ok att behandla folk hursomhelst för att man sagt "att man har attityd". ok. så din attityd är att du beter dig som att du är dum i huvudet? neee. skippa det där. imo
revolutionären: tjejer har en tendens att försöka bestämma över sina snubbar. Har sett det många ggr. jävligt trist. Jag tror det har o gra med människor som känner att dom inte kan kontrollera sitt eget liv. Men låt dig inte knäckas av henne, om hon tror att du e svag och inte kan bästemma för sig själv så bete dig tvärtom.
69 - Try it you'll like it
Sän F24 Dito. Jag har haft Whoa-ledigt. Revolutionären Om du nu inte vill prova min metod så tycker jag att du ska snacka med henne. Säg att du inte vill ha ett mer avslappnat förhållande utan massa press.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Vilken sorts svar hade du tänkt dig få? "Såhär mycket"? Hahah skönast.
Inse att du är toffel och aldrig står på dig. Låt naturen ha sin gång och rätta in dig i ledet :)
RATED R!
Bend over and touch your toes boy....
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
hur mycket ska man behöva böja sig för en tjej? Så pass mycket att relations-ekvationen i stort alltid equals +-0.
Dvs, ska du kompromissa & böja dig för henne ska hon göra detsamma för dig.
Personligen tycker jag att det luktar fail lång väg. Man blir ju kär i en person just baserat på vilka egenskaper & hur h*n redan ÄR, inte hur h*n SKULLE KUNNA vara. & att hon "dissar 9 av 10", lol, vem gör inte?
Alltså, får du doppa för besväret åtminstone?
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
"jag rejectar 9 av 10 killar" Vadå så du ska vara så tacksam för att hon är med dig så att du ska infinna dig med att kräla för henne och lyda minsta vink, är det det hon påstår? "JAG valde DIG, DU ska göra vad JAG säger..." Inte lite arrogant... Folk som vill och försöker styra över andra gör så för att kompensera för faktumet att de känner att de inte har kontroll över sina egna liv. Finns inte osäkrare människor än dessa. Mitt ex visade också upp sådana tendenser så småningom och han blev aldrig nöjd hur man än ansträngde sig och till slut gick man som på nålar och kände sig sjukt hämmad! Dessutom så får man heller ingen respekt även om det är lätt att tro det... Aldrig mer kräla, det ska vara jämställt och lika villkor - annars får det va'!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
va fan du heter revolutionären sitt inte bara och va tyst, gör något åt saken, REVOLUTION!
och vem fan är du?
Remy: Haha exakt! Men hon verkar vara en diktator han inte vågar störta. :P
när hon sa "Jag rejectar 9 av 10 killar" kändes det som ett tillfälle att säga: "yeah? den tionde rejectar dig NU, mwahaha"... Om du känner av att hon visar upp ett "creepy" beteende som du inte riktigt gillar så ska du väl följa den känslan? Eller våga konfrentera henne först och snacka om det... you win some you lose some.
Behöver du bli taggad så föreslår jag Coup d'etat altenativt Protest Song '68 av Refused. Gogogo.
•pave paradise•
Låt dig inte bli hunsad! Faller du in i rollen att bli bossad blir du dumpad innan du hinner säga "Jag vill inte bli bossad längre." Med detta inte sagt att du inte kan diskutera och kompromissa med damen.
It´s all about Don W Miami!
är det inte lite livet 101 att om du börjar böja dig inför hennes minsta krav kommer hon snart tycka att du är en vek tönt och dumpa dig på stubben?
nej men ta ett snack med henne om detta. får hoppas det löser sig. men du måste våga satsa. hoppas verkligen de löser sig för dig.men tycketr iaf inte du ska behöva gå runt och må dåligt.
Revolutionaren: Gor nagot at saken innan du forlorar alla dina vanner. En kompis har varit i samma sits. Han tappade kontakten med allihoppa forutom sin brud.
damdidam!