I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ännu en brustet-hjärta-tråd

Övrigt - Blandat

2008-05-28 23:58

ännu en brustet-hjärta-tråd

Jag vet att det är lite tjatigt med såna här trådar men nu behöver jag verkligen hjälp och tips. Tog slut med killen i lördags och jag vet fan inte vad jag ska ta mig till.

Det gör så sjukt jävla äckligt ont! Fan vad jag HATAR det. Det här är anledningen till att man inte ska ha förhållanden. Känns som om mitt hjärta slitits ut ur kroppen och styckats i bitar. Och min kropp fungerar inte längre. Och hur jävla mycket kan man egentligen gråta innan det tar slut?

Någon som nyligen vart i samma situation? Vad ska man göra? Förutom att supa sönder sig själv? Hjälp...

Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2008-05-29 00:09
Ut och ha kul med vänner då kommer du garanterat att känna att du klarar dig bra på egen hand samtidigt som du får tänka på annat!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-05-29 00:12
Gråta är den bästa grejen.

Folk säger hela tiden att man ska sysselsätta sig och ha kul. Det går inte! INGET är kul, utan den där speciella människan vid ens sida. Gör vad du känner för.

Vill du gråta en hel dag, äta glass och vara blöt av tårar, var det då.

För inget som folk säger till en att göra funkar, det gör lika ont oavsett vad man gör.

2008-05-29 00:35
Värsta är väl ändå när man ska försöka att "glömma bort" sin pojkvän/flickvän och man råkar stöta på den ute på krogen, det är juuu inte allt för kul.
Live Hard, Die Young

2008-05-29 00:47
jag kan vara din rebound.. bara att skicka meddelande..
'

Sup inte iaf, oftast bearbetar du ju sånt där bättre om du är nykter och tänker logiskt..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-05-29 00:48
När jag är nere pga kärleksskit så tar jag långa och många promenader och lyssnar på musik som uppmuntrar ensamhet. typ, tvärtomkärlekslåtar. Skriver mycket gör jag också. Planerar saker, så jag har saker att längta och se fram emot. Och nu är juh sommarn här! Finns massor med saker att göra som är mer spännande med polare än med en partner!
Hoppas du börjar må bättre! Och det kommer du göra! :)
kikk ass

2008-05-29 00:52
äsch så jävla löjligt det här med "brustet hjärta" du ska vara glad för att du är en frisk, fullt fungerande människa.. om du hade haft cancer eller om nån i din släkt skulle dö kan du komma hit å skriva en tråd.. fuck this shit ...
Vila I Frid Tony Snow

2008-05-29 00:55
om du hade haft cancer eller om nån i din släkt skulle dö kan du komma hit å skriva en tråd..

"Cage, snap out of it, its just a girl
- Its just a world, its just a life its just a rusty rambo(?) knife,
wedged between my ribs scratching my heart out tonight"

prioriteringar! även om självömkan alltid är ett tecken på svaghet så är det jävligt skönt ibland..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Rappare

2008-05-29 01:08
För det första: Få rätt perspektiv på det. Varför är du såhär jävla ledsen? Jo för att det finns nått så bra här i världen och när du förlora det känns det som du går under. Tacka världen för att du fick ta del av det istället för att hata ditt liv som kom efteråt, du levde före honom varför skulle ditt liv bli sämre bara för att du sett ett alternativ?

Aktiviteter Vilken aktivitet får dig att må bäst? I mitt fall var det löpning. Så jag överkonsumera löpning under den perioden, sprang varje dag, blev bättre på det, mätte resultat och var nöjd med mig själv igen (se vad fort jag kan springa, jag är värd nått)

Rebound Fuck em' tears away. Vet inte hur det är att vara tjej men jag finner det helt omöjligt att hata tillvaron during the time you're getting sumthing.

Exponering Undvik inte ställena som han brukar vara på, ju oftare man får syn på dem efter förhållandet desto enklare blir det. Första gångerna man ser sitt ex i verkligheten svider det till som fan, men det där blir stadigt mindre och tillslut så bryr man sig inte.

Ny partner Låt förloraren som dumpa dig gå sin egen väg, det är hans problem nu, hitta någon som förtjänar dig. Jag är övertygad att det finns nån åt alla.

Musik Lars Winnerbäck - Blåa ögon. "skitsamma, man kan ju inte älska alla"

Poesi Skriv av dig. Funkar.

You can shed tears that she is gone,
or you can smile because she has lived.
You can close your eyes and pray that she'll come back,
or you can open your eyes and see all she's left.

Your heart can be empty because you can't see her,
or you can be full of the love you shared.
You can turn your back on tomorrow and live yesterday,
or you can be happy for tomorrow because of yesterday.

You can remember her only that she is gone,
or you can cherish her memory and let it live on.
You can cry and close your mind,
be empty and turn your back.

Or you can do what she'd want:
smile, open your eyes, love and go on.”
facebook.com/idiomatisk - fan page

2008-05-29 02:24
Skaffa en rebound som alla andra kvinnor?

2008-05-29 09:18
alltså jag vet att det låter som en klyscha men det kommer bli bättre med tiden...jag o mitt ex gjorde slut för 4 mån sen och i början kände jag precis som dig men nu är allt mycket bättre och jag kan fungera normalt utan att tänka på honom varje dag....det bästa man kan göra är att se till att man har saker att göra...det värsta är att stänga in sig och vara ensam.
håller med simba oxå att supa är ine lösningen blir så sjukt mycket värre när man e fett bakis
 whatever...<br>

2008-05-29 09:37
haha jag har alltid gjort tvärtom mot "alla andra"... varit ensam, no rebound och bara härdat ut. Tough shiet. Men saker går över med tiden...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-29 09:42
Organism 12 - Bitterhet

Organism 12 - Överskattat moment

Fungerade bra för mig...

2008-05-29 09:51
Den dagen orgnaism 12 hjälper mig ur en svacka sparkar jag undan stolen...

2008-05-29 10:57
tack för alla bra tips....det är väl ungefär såna här saker jag ska göra framöver.....måste sysselsätta mig annars blir jag galen.

simba: ja en sån skulle man ju behöva =) , tror alla behöver det efter ett långt förhållande

rainmaker: jag bor på samma ställe som han så vi kommer nog se varandra ofta men det känns faktiskt inge jobbigt....tack för alla tips...poesi funkar bra för mig

idag känns allt lite lättare faktiskt....och imorgon ska jag ut med vänner =)

2008-05-29 10:59
Rainmaker
du blev just min hjälte. så jävla vettigt svar.

i övrigt, gör som många andra gör, knulla runt och låtsas att du inte bryr dig ett skvatt, tillslut bryr du dig inte ett skvatt.
sen har det många gånger funkar bra att fortsätta vara kk och sen långsamt sluta träffas. funkar kanske bara om man inte har alltför starka känslor.... jag vet inte.
nej lyssna på rainmaker. du verkar vara väldigt fäst vid honom.

2008-05-29 11:00
förresten blev jag inte dumpad....det var jag som dumpade honom men jag var tvungen för mitt eget bästa då han sårade mig om och om igen

2008-05-29 11:47
Lyssna på låten The feel good song av Adam kling så kanske du kommer på bättre tankar. :)
Niceness!
Redaktionen

2008-05-29 11:56
Supa funkar inte.

Man ska dricka alkohol för att minnas, inte för att glömma bort.

Inte för att jag kan stoltsera med att vara den sundaste människan när jag står där själv, men ändå. Predika går.
namaste

2008-05-29 15:16
MRsalesman

Lyssna på Överskattat moment så kanske du fattar vad jag menar. Den är jävligt bitter mot kärleken, vilket känns rätt skönt. "Kärlek är bara skit ändå!"-metoden.

2008-05-29 15:38
jag var också sådär förut men nu har jag lärt mig att man ska inte bli FÖR kär i en person för det gå alltid åt helvete iaf samt att man får acceptera saker... gör man slut är det så då får man inte hacka upp sig på det utan försöka gå vidare direkt

2008-05-29 18:34
Gråt på bara...
Träffa lite goa vänner? Softa..
Träffa nya goa vänner o softa..
ta det pö om pö.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-30 15:55
MR-J

fast så vill inte jag leva....jag vill bli sådär överdrivet galet hejdlöst kär. Jag ville ju ha barn och gifta mig med den här killen men det ville tydligen inte han....

2008-05-30 16:03
Jag kan inte hålla med ovanstående om supningen, efter jag och min lover gjort slut eller vad man säger, så va jag ut och festade. Vi härjade, vi söp och allt va bara så jäva GULD!
Visst, senfyllorna kom och man träffade vänner till honom och de skulle påminna mig om honom, några tårar föll, men 90% av tiden va bara så jävla awsome.
Lätt min bästa sommar! Så ha hopp och drick bärs! För det är fan livet.

2008-05-30 16:41
Handlar ju inte just om att dricka, det handlar om att göra saker, men att festa är ju också att göra ngt så vattefakk gör vad du känner för stänger du in dig så kan du nog räkna med lite ångest

2008-06-02 18:47
kan ju bara säga såhär efter en galen helg med mycket fylla att supa funkar för mig. Jag har vart glad som fan hela helgen! Spriten gör ingen lycklig men den lättar fan på problemen för stunden.
Och jag skulle aldrig dricka för att må bättre utan jag mår bättre när jag sitter i rålis med vänner och dricker och bara har det så jävla kul! Men nu kommer vardagen och då tänker jag bara igen....suck

2008-06-02 21:09
bli inte alkis nu bara hehehehehhe
Graffare

2008-06-02 21:21
De värsta du kan göra är att supa! seriöst. Man gör bara saker man ångrar och mår ännu sämre. Sen sitter du där, rynkig, sliten och ännu mer bitter.
http://beltontorsk.tumblr.com/