Hur du förklarar för din tjej att du aldrig mer kommer ta droger
gjorde nåt jag lovat att jag inte skulle göra,. va bäng och erkände i telefon,, måste få henne att förstå att jag inte kommer göra om det, för att hon är viktigare..
Ganska motsägelsefullt. Tror att du förbrukat ditt förtroende hos henne.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Äh varför ens bemöda dig med att förklara det för henne, hon blir bara besviken när du bryter löftet sen.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Det effektivaste du kan göra är att inte bli bäng igen. Ord är sällan samma som handling. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Du kan aldrig lova att du inte kommer knarka.. som missbrukare blir man inte "frisk". bakslag kan komma när som hällst. Du får ta det dag för dag, och lova henne (men framförallt dig själv) att du inte ska knarka IDAG.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Graffare
2008-06-02 13:20
ta pisseprov?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
As said, actions speak louder than words. Varför lova något sådant till någon annan ö.h.t? Ska du kick the habit ska det väl vara för din egen skull & inte någonannans.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Hangaround
2008-06-02 13:37
att göra det för att inte bli av med tjenen är väl att göra det för sin egen skull?
Hooka bängmedel, försök förklara. Det blir lättare då!
soundcloud.com/brormusk/sets
Tech: Då börjar man ju bara igen när/ om man förlorar personen ifråga.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Lova aldrig något du inte kan hålla. Sluta för en annan människa håller inte i längden.
What I said, yo!
Hangaround
2008-06-02 13:58
Har jag en Deja Vu eller minns jag rätt att det fanns en exakt lika dan tråd för något år sedan? Den är skrämmande lik.
jag har iaf lärt mig att lova är något jag aldrig kommer kunna göra inom detta ämne. för lovat har jag gjort så inihelvete många gånger och sårat många. istället så försöker man.. lova är ett för starkt ord. iaf för mig och många andra.
http://www.tweenerpie.blogspot.com
knasa dig själv haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2008-06-02 15:17
pimpslap kan myckt väl vara så, men frågan var ju om det skulle vara för hans egen skull ..och det tycker jag det är.
Tech: Då får vi väl vara ense om att vara oense i definitionsfrågan antar jag.
Säg till henne. I don't do drugs, I smoke weed!
Kärlek och puttinutt är för ens SJÄLV skull.
...
ok behöver ett bra svar. lovade henne när vi träffades, men man kan ju göra misstag...plz
Producent
2008-06-02 15:48
don't promise stupid shit like that, om du gillar att blaza så kommer du antagligen fortsätta blaza, hitta en brud som accepterar det...
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
ska du verkligen ha en strategi för detta? Skriv ner på ett papper och läs upp det för henne... då tror hon dej
blåneka blåneka blåneka ljug
En chokladask & ett fång rosor fixar biffen annars. ...
Ett smart drag kan ju vara att röka en fet joint samtidigt som du övertygat berättar för henne att du har lagt av och kommer aldrig göra det igen..
cliche sa det. fast jag körde ett litet trick när jag träffade min dam, då jag visste att hon inte riktigt gillade cannabis men ändå inte hatade det så rökte jag väldigt ofta innan vi hittade på saker och sånt. funkade fett bra och när jag väl berättade det för henne så har det ändå gått nice.
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.
Ok inte många seriösa svar, men vad kan hon tänkas vilja höra, jag slutar ju för min skull, hon är bara en inspirationskälla.
Moderator
2008-06-02 18:04
Säg att du gjorde ett misstag, och att risken finns att du kommer göra det igen, men att du verkligen ångrar dig och inte vill göra om det. Dels för din egen skull och dels för att hon betyder så otroligt mycket mer än drogerna. Samtidigt måste hon godta att det var ett misstag och förlåta det, och se att du faktiskt kämpar och försöker, inte bara se när du misslyckas.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
inte för att det är ngn tröst, eller för att jag för den delen inte tror att du kommer göra det, men lägg för guds skull inte skulden på henne för att hon inte ställt upp på dig. själv skulle jag såklart be om ursäkt men framför allt försöka rannsaka mig själv och försöka komma underfund med varför jag gjorde som jag gjorde, vad jag kan göra för att undvika att göra det igen och hela den fadderullan.
Maryjane är din bästa vän och kommer alltid förbli.... :)
2GC - 2 Gram Cannabis 2MA - 2 Much Alcohol
Det är ju kört när du redan har sumpat det en gång. du får ta o byta kompiskrets, göra slut med kompisar så kanske hon tror dig lite mer...
Moderator
2008-06-02 19:54
medoria Jag vet inte om du syftade på något av det jag skrev, men jag menade absolut inte att han skulle lägga någon skuld på henne.KeffJeff Varför måste det vara kört bara för att det har gått fel en gång? Menar han verkligen att han vill sluta så är chansen god att han kan göra det. Men man får inte ge upp vid det första snedsteget.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
kapten krok: nej vad jag menade var mer att när man börjar skylla på sin flickvän så är det det första tecknet av många på att man börjar bli ett fullblodspsyko.
vem fan har skyllt på sin flickvän, jag slutar FÖR hennes skull och min, snedsteget var MITT och den är bara hon som kan förlåta mig.. tack för tipsen grabbar och tjejer jag återkommer när hon har ringt. mvh
Hur svårt det än är (no offence, men kvinnor brukar vara riktiga slynor på den här punkten) så kan du ju förklara att gräs inte är så farligt som de flesta tror? Dödsknark är ju liksom bullshit, många som inte fattar. Om du däremot sysslar med annat så är det nog svårare, för det är inte många alls som accepterar det (till skillnad från gräs, som faktiskt kan bli accepterat vid övertalning och eventuellt testande). Och nej, gräs är inte ofarligt. Om hon inte ger med sig, sluta? Om det nu är gräs så bör du inte ha problem med det heller (beror på din viljestyrka till stor del).
Moderator
2008-06-02 20:34
Anenkefali Problemet är kanske att alla tjejer inte är ok med att deras snubbe håller på med något olagligt.
KaptenKrok Du är inte dum du... Tänkte faktiskt inte alls på det... TS Då är det bara att lägga ner, om du anser att hon är värd det (vilket du borde anse). Gräs eller flicka, liksom. I nuvarande läge (och nästan alltid, tror jag) så hade jag valt en flicka. Men tills vidare är den vita änkan min enda flickvän. *EMO I RÖSTEN*
Som någon sa är det bäst att inte göra om det men seriöst...med handen på hjärtat såhär i internetförtroende, du kommer ju ta droger igen så varför lova ngt du inte kommer hålla...
eh...det är cannabis vi pratar om va? låter ju på vissa som att han försöker kicka ett heroinberoende...ta dig själv i kragen och sluta vara ett sånt kvinnligt könsorgan människa.
Grejjen är jag träffade en tjej för ett halv år sen och jag sa på direkten att jag rökte Cannabis och jag inte gör nå "kriminellt" och jag alltid kommer att röka Cannabis.... Och om hon nu gillar mig så får hon respektera för den jag är.... Tjejer vill oftast ändra på en, till sin "dröm kille" och det är inte rätt för då är du inte du.... Du ska FAN få kunna göra det du gillar.... Bara du håller dig till spliffen och inga andra kuckelimuck grejjer.... BLESS IT UP
2GC - 2 Gram Cannabis 2MA - 2 Much Alcohol
Du kan aldrig lova att du inte kommer knarka.. som missbrukare blir man inte "frisk". bakslag kan komma när som hällst. Du får ta det dag för dag, och lova henne (men framförallt dig själv) att du inte ska knarka IDAG. Det där är ju dock en ganska föråldrad och felaktig syn på det hela. Att man inte skulle kunna bli "fri från missbruk", utan "alltid, när som helst, riskera att falla tillbaka" är definitivt ingen universal sanning. Det gjordes ett ganska vettigt South Park-avsnitt på ämnet ;)
Look with your own eyes - See with your own mind
repeat: lova inte sånt du inte kan hålla. de enda du kan säga är att du inte vill ta mera droger, men att du säkert kommer ramla dit igen enstaka gånger. nu umgås jag med folk som förstår detta, och skulle inte ifrågasätta detta- och de hoppas jag en framtida partner inte skulle heller. men om du har en partner där detta är en deal breaer får du säga till henne "antingen lovar jag detta till dig, och ljuger om det senare, eller så får du inse att så här är läget o ta ställning till det" lycka till.
Demento Eller hur, vad fan yras det om? Folk typ "Men ärligt nu, du kommer ju aldrig kunna sluta helt!". VARFÖR INTE? Låt inte som experter om ni inte vet ett skit...
Vilken kvinna, vafan ska du lova en tjej massa grejer? Om du ska sluta gör det för din skull och inte för en tjej,va en man stå på dig stå för dina handlingar.
jag har varit tillsammans med tillräckligt mycket stekare för att kunna säga att jag faktiskt inte vill vara det igen. jag har alltid ansett mig vara liberal och tyckt att människor ska få bestämma om en sån sak själva. MEN jag har inte träffat en enda som kunnat sköta det. och alla jag träffat som röker har en massa issues. det är en massa olika människor från en massa olika grupper och umgängeskretsar etc.. men faktum kvarstår. de har alla sina problem och det är så det är. ja, det här är mina erfarenheter, men jag låter dom guida mig snarare än om ngn postar en massa pro-marijuana-info och säger att de minsann aldrig upplevt det så. jag tycker att det är helt ok att skriva ut marijuana till sjuka människor i medicinskt syfte och industrihampa är en fantastisk växt med många användningsområden. men där går min gräns nu. jag tycker INTE att du ska ljuga om vad du gör/inte gör som vissa föreslår här. hon ska faktiskt kunna få bestämma själv hur hon vill förhålla sig till det här, och du borde visa henne den respekten åtminstone. sen vill jag bara säga det de flesta sagt: du kommer aldrig någonsin kunna sluta för någon annans skull än din egen. och du ska aldrig lova en sådan sak. visa att du inte vill göra om det istället. . action speaks louder than words.
Pssst. Gräs är ofarligt
Psssst. Beror på vem som tar det. Du ska vara glad att du bara tar skiten och inte odlar/framställer det också. Kan lova att det är ett helvete att bli påkommen med sånt.
cannabis är olagligt för att det ger en och var man ett sjukt självdestruktivt och förslappande sinnelag... jag rökte runt 10 gram om dagen i 7 års tid, har nu vart helt ren i över ett år, så jag vet vad jag pratar om... När man e där djupt inne i dimman så föreställer man sig rökat som det bästa som inträffat en, anser att det håller en gående, ordnar humöret, huvudvärken, maten blir godare, musiken blir bättre, skogen blir finare... det är en illusion.. man blir, av brasset, så totalt ointresserad i sitt eget liv att man hellre sitter på balkongen och lyssnar på bob dylan och drar i sig 40 bongstopp med sin smokebuddie än att gå och knulla dendär tjejen som log åt en på i plugget för 2 timmar sen, eller lever på att sälja röka istället för att jobba pga att man får ut gratis brass av det och timlönen blir ganska bra om man säljer mkt.....legaliseringen, förmildring och avkriminalisering är bara en dum dröm, medical marihuana är en god tanke sen det är smärtstillande för folk som har cytostatika och cellgiftsbehandling, samt minskar trycket i huvudet på grön starr-patienter... men ett holland i sverige?? nej tack... satsa på karriären istället grabbar, det finns ändå inget bra röka i norden längre.. varför slösa 400kr om dagen på torr tunn judestandard när ni kan gå i skolan iställlet??? kan kännas svårt första veckan, men bara sysselsätt er så har ni glömt det med en gång... det går, såattsäga att vända sitt liv på en halvfemma....
falskahulken: Kanske var så för dig, men det betyder inte att det är så för alla. Jag jobbar och röker vid sidan av. Har polare som röker en hel del (fan va cool jag är) och har fasta jobb. Och jag blir inte seg av cannabis. Jag blir pigg och får saker gjorda som jag inte skulle göra annars. Du måste också ha en del resurser för att få en schysst "timlön" från odlandet.
För att svara på din fråga. det bästa sättet att få ehenne att förstå är faktiskt att inte göra det nå mer, dra ner på tugget o agera utifrån va du faktiskt säger
Dom dagarna är förbi...
falskahulken Skillnad på bruk och missbruk, och du var en missbrukare . Tro fan inte att alla är lika som dig, det är bara irriterande.
Förstår inte varför alla gamla idioter som slutar röka alltid börjar tjata om hur mycket de missat under åren de rökt. Det är väll inget tips att ge. Finns väll folk som kanske vill sitta dag in och dag ut med bongen även om de vet att de missar på en hel del annat. Hade ni som tänker så trasslat in er i riktigt knark så hade ni nog tyckt röka bara var barnmat.
njut