I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett brev till piteå

Övrigt - Blandat

2008-06-02 20:19

Ett brev till piteå

Skickade ett viktigt brev idag till piteå från hässelby i Stockholm och undrar när dom i piteå får brevet, är det någon som vet exakt hur det går till från att jag lägger det på lådan tills dom har det i sin brevlåda? Jag lämnade det innan tömning idag som var vid 18.00 Tiden!

2008-06-02 20:27
De hämtar det, de sorterar det, de transporterar det och de levererar det. Om det är centralt i Piteå: troligtvis lunchtid.
Om det är till en myndighet / större företag: morgonstund.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-06-02 20:35
Mabande: Alltså imorgon?

2008-06-02 20:37
Skulle tippa på det
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-06-02 20:42
Ok tackar, vart lite orolig för vissa boneheads säger att det tar minst 3 dagar vilket jag tycker låter skumt.... :p

2008-06-02 20:44
Tre dagar? Javisst - om du skickar på fredag ;)
Tror inte posten har haft tre dagars leveranstid på 50 år minst :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-06-02 21:15
Brev har jag ingen aning om, men gäller det ett mindre paket kan du vänta dig 3 dagars leveranstid. Det går exempelvis snabbare för mig i Piteå att beställa något från Tyskland, England eller Frankrike- än från Stockholm.

2008-06-02 21:19
Det brukar strula när man väntar på brev här uppe, så det är ingen omöjlighet. T ex beställde jag och min kompis en bräda från samma sida, samma dag. Vi bor i olika städer och han fick sin efter fem dagar, jag fick min efter tre veckor.

Brev kan ta flera dagar upp hit. Det är alltid någon håla på vägen som strular. Samma sak när jag har beställt saker från andra webbsidor.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-02 21:21
Vanligast är att paket blir liggandes i Ånge en dag eller två. Det har man fått erfara allt för ofta.