I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min farsa får konstiga nysattacker! Hjälp mig!

Övrigt - Blandat

2008-06-09 00:14

Min farsa får konstiga nysattacker! Hjälp mig!

Då och då så får min farsa RIKTIGA NYSATTACKER! Vi snackar så att det hörs genom stängda dörrar.. Nys efter nys i typ 15 minuter..

Frågar varje gång vad det beror på.. Får aldrig riktigt något bra svar, känns som han undviker frågan bara.. Blir lite orolig just för sättet han svarar på, plus att jag aldrig sett eller hört nåt liknande.

Det här händer bara på kvällar, iaf vad jag har märkt. Kan detta ha att göra me någon sjukdom? Alkohål ? Droger?

Hjälp mig att fundera ut på vad det kan vara e ni snälla!

2008-06-09 00:16
Min farsa brukar också ha skumma nysattacker och det låter fan över hela kvarteret!
Men jag har då aldrig frågat han om det.. Han är missbrukare men jag tror ändå inte att det har något med droger/alkohol att göra.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-06-09 00:18
Har en polare som är sån, så jävla ful.. Sitter och nyser med ett fånigt och lyckligt flin så snoret och tårarna rinner i minuter.

"Kan du hålla käft?"

"Nej, det är så skönt!"

Bah.. Haha..

2008-06-09 00:39
Det är skönt med nysattacker.

Fast efter 15 stycken har man lust att ta livet av sig bara för att slippa nästa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-09 00:42
nysa högt å galet tillhör ju fadersksapet men 15 minuter e nog inte lungt !!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-09 00:46
Min pappa höll också på så förr, vet inte nu dock, men länge var det. Han var allergisk mot nånting misstänkte han. Kan det ha med alkohol att göra så är jag inte förvånad. Mer förvånad hur nysningar och alkohol går ihop. Be han snyta sig under tiden så kanske bakterien, eller vad det nu är som stör, far ut.
kikk ass

2008-06-09 00:57
låter ju som klassisk allergi, kan det inte vara en pollen reaktion eller nått?
Mabuhay!

2008-06-09 01:08
Pollen!
be the change

2008-06-09 01:16
Men det beror ju på om det bara är på vår/sommarkanten eller om det är året om?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-06-09 03:02
det kan vara pga sprit. min farsa börjar nysa som fan när han fått i sig sprit (inte när han dricker öl dock)
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-06-09 03:35
Som sagt så är det värt och kolla upp angående allergi, speciellt pollen.

En annan sak är ju utifall det är dammigt hemma hos er eller så så kan det trigga nysattacker också. Råkar jag ut för det så vet jag att jag tyvärr slackat med städning och får röja upp rejält.

2008-06-09 03:44
det händer bara på kvällar, han svarar undvikande när det kommer på tal.. jag tycker faktiskt att spritgrejen bör kollas upp, om det är pga det och sker väldigt ofta så är det ju ett tecken på problem
Toastare

2008-06-09 08:13
jag tror man lättare märker alkoholproblem på andra sätt än genom nysning..

kan vara som ett ticks det där och börja nysa på kvällen.
Jag skyller allt på Emma!

2008-06-09 09:22
Min 13 år gamla bondkatt åker också på nys-attacker vid denna tid på året. Om jag bara läst denna tråden tidigare kanske jag hunnit uppmärksamma hans alkoholmissbruk innan det gått så långt! :(

2008-06-09 12:35
ha ha katten till rehab!
Mabuhay!

2008-06-09 14:43
CrashworkZ, far och lämna in honom på alfa omgående!

2008-06-09 17:58
nässpray :D

2008-06-09 17:59
prosit

2008-06-09 20:33
Min farsa har tidigare haft alkohålproblem.. Och detta är året om, inte våren och sommar.

Är det nån som kan bekräfta att det kan ha att göra med alkohål..för jag tror det är MYCKET möjlgit. Isånnafall vad innebär dom här nysningarna? Är det ett varningdstecken för någo?

2008-06-09 20:39
jag tror inte det har med alkohol att göra. min farsa gör samma grej, iofs dricker han en del men han kollade upp det och det är bara en allergi. det kan vara någon doft som kommer fram om kvällarna, t.ex kaprifol eller så. fast det kanske är lite tidigt för kaprifol? men i alla fall. andra dofter. jag gör samma grej och det är allergi för mig med.

men om du är uppriktigt orolig för att han dricker osv så fråga honom rakt ut, och berätta för honom att du är orolig, till och med till den grad att du startade en tråd i ett forum om det ;).
Vad är det här, någon form av slogan?

2008-06-09 23:13
alkohol stavas det för f*n...
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3)

/Tjalle -08

2008-06-10 02:44
pollen allergi? seriöst jag kan få mil långa nysattacker ibland!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2008-06-10 12:09
Rapping, tror du att jag sitter och skämtar eller? Kan ju såklart inte veta vad som gäller för din farsa men i min farsas fall så VET jag att såna attacker kommer pga sprit och bara sprit, ingen jävla pollenallergi eller liknande. det vet han själv också, samt alla andra som känner honom väl eller som ens druckit sprit med honom, i princip. Ekvationen blir ganska lätt att räkna ut och sambandet är så tydligt att det inte går att missa.
har din farsa alkoholproblem så har du ju all anledning i världen att snoka lite i saken

vill till sist poängtera att min popz inte har några problem med alkohol eller så

2008-06-10 12:11
har din farsa haft alkoholprolem, skulle det såklart stå
Toastare

2008-06-10 14:35
DrKista, min pappa är nykter alkoholist sen 15 år tillbaka.. hur förklarar du att han får galna nysattacker. Och kom inte med att han dricker igen, för det gör han inte...

man kan nysa av 10000 anledningar, det finns ingen forskning på att nysningar är kopplade till alkohol.

2008-06-10 15:35
haha men BountyBoo, det är MIN farsa jag snackar om, varför skulle min och din farsa nödvändigtvis nysa av samma anledningar? jag gav ara en möjlig teori till Rappings fråga, eftersom han själv misstänkte att det kunde vara så.

de tillfällen min farsa får de där attackerna är när han dricker sprit, och aldrig någonsin annars. sitter han en kväll och dricker bärs händer ingenting, men så fort spritflaskan fått gå varm ett tag så sätter det igång, högt och frekvent och länge och irriterande. och det är INGEN annan anledning, ingen förkylning, inget sånt. Hur vet jag det? Självklart eftersom det alltid kommer samtidigt som spriten, varenda gång, och har alltid gjort det.
och då vill jag än en gång poängtera att farsan absolut inte dricker dagligen eller så, inget missbruk, Men det kanske helt enkelt är så att han blir plötsligt allergisk mot pollen sent varje fredag- eller lördagkväll han dricker?

alltså, hur kan du ens tro att jag hittar på detta eller inbillar mig? Det sker Varje gång och det har pågått åtminstone så länge jag har varit vid medvetande. Han har självklart fått pikar om det av hela familjen åtskilliga gånger eftersom det är så lätt att busta honom med att dricka sprit p.g.a. det.

sen vad forskning säger om ämnet, eller vad random spån på whoa tror sig veta, kunde jag ju självklart inte bry mig mindre om. 21 års erfarenhet gör mig 100% säker på min sak. återigen säger jag inte att detta är vad som drabbat Rappings farsa, jag har bara lagt fram en möjlig teori som kanske är värd att kollas upp..

2008-06-10 15:42
Läs mitt inlägg längre upp.. Den polaren är definitionen av vad hela tråden handlar om och han är så långt i från alkoholist eller liknande man kan komma..
Toastare

2008-06-10 15:54
DrKista, jag skrev ingenstans att jag tror att du hittar på det hela.. men det lät som att kraftiga nysattacker av alkohol var enda förklaringen. Jag nyser också av sprit men först dagen efter. Men jag menade att man behöver ju inte ha alkoholproblem för att nysa, även om det kan vara en av anledningarna.

Känns onödigt att nojja upp snubben för nått som inte alls behöver ha att göra med att hans farsa dricker. Mer det jag menade..

2008-06-10 16:09
Självklart tror jag inte att den enda möjliga anledningen är alkohol, kändes lite onödigt att vara den femtionde personen som nämner Pollenallergi bara. Det var bara några punkter i sammanhanget som jag tycktes känna igen väldigt väl,

1) det sker bara kvällstid.
2) det sker året om (pollenrelaterade allergier är alltså inte så självklart)
3) han svamlar bort det och försöker undvika ämnet.
4) Han har haft alkoholproblem tidigare.

jag tycker inte alls att det är onödigt att lägga fram den teorin, OM den nu skulle stämma (sannolikheten är väl säkert liten men den är inte obefintlig) så är det ju ganska bra att ta reda på det så snart som möjligt. Min mening var självklart inte att noja upp eller något, bara informera om möjligheten.... Men vad fan, orka tänka bortanför det mest logiska. bättre att ta för givet att det är någon vanlig allergi så slipper man oroa sig.
Toastare

2008-06-10 16:43
jo för om han är en vuxen människa, hans farsa har druckit så lär han märka att hans farsa dricker igen genom andra faktorer än nysningarna. Det var så jag menade..

2008-06-10 16:58
Kan vara Pollen allergi som måpnga säger. Det är vanligt med nysattacker men att det håller i 15 min låter sjukt, är det en överdrift från din sida? Jag kan sitta och nysa nästan 5min men då är det inte nys efter nys efter nys efter nys utan lite små pauser emellan.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-06-10 23:27

Hans slemhinnor kanske har blivit känsligare och reagerar lättare än normalt? Jag nyser själv varje dag (dock oftast inte så kraftigt) sedan ett par år tillbaka, fast jag varken är sjuk eller berusad. :/

2008-06-10 23:29

Men har han haft alkoholproblem tidigare så kan det vara värt att kolla upp att han inte börjat dricka igen...

2008-06-11 06:16
hehe alltså min farsa e ju alkis...men han nyser inte men han brukar hosta? men jag vet inte..kan vara pollen?
ny text i lyricism - Tjalle - En alkoholist's bekännelser (del 1 av 3)

/Tjalle -08