Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
med tanke på hur sällan det sker tycker jag dom sköter det utmärkt... givetvis ingen diss mot dom som råkade illa ut, men sätter man sig i något som snurrar runt flera meter upp i luften så finns det ALLTID en risk med det, även om den i det här fallet är extremt liten
Mabuhay!
enligt dn så var det 3 st olykkor 06 bara här i sverige. det är väl ändå en hel del ;S
((MAAD))
varav två st på liseberg
((MAAD))
men kolla totalt under senaste 20 åren elller nått, vad jag vet har det inte hänt många allvarliga saker sen måste man ju kolla vad det är för olyckor, en bergådalbana som stannar i en timme är ju inget att ta in i diskussionen
Mabuhay!
nej men dom 3 som dom menade i dn var ju olykkor där folk blev skadade, typ två tåg som krokkat och 21 pers skadade osv =)
((MAAD))
Jag åkte dendär karusellen förra sommaren och jag tyckte att det var sjukt obehagligt. Jag sa hela tiden till min pojkvän: "hör du hur de knakar å knarrar?" precis när vi var på ett visst ställe i åkturen. Sen sa jag: "Vi kommer fan flyga iväg, det är inte stabil" Och se så rätt jag hade!!! Och cheferna hade tydligen ignorerat problemet när personalen påpekat att karusellen behöver fräschas till..
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Tänk dom som just hade åkt Rainbow.. Vilken chock dom borde fått. (Nej menar inte att det är värre för dom än dom som satt på Rainbow när den kraschade)
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
haha va fan en av dom två olyckorna 06 va en kärring som fick panik i en atraktion och kasta de sig av å hängde kvar i ett staket. de kan su väll inte skylla på liseberg, de va ju flumride lr vad den heter. Den e ju rena farfars bilarna.
----------------------------------------------------------------------------
3st har dött dom senaste 50 åren på nöjesparker i sverige enligt p3
jag lovar att alla tre är såna sunkiga kringresande tivolin som typ tejpar ihop sina karuseller
Mabuhay!
Liseberg stänger rainbow för gott.. jag tycker allt sånt här blir lite förstorat.. känns så överdrivet. klart risken finns och det händer aldrig sånt här i princip.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2008-07-16 20:03
davve_d P22 har du nå skäl till att du skriver kk ist för ck i alla inlägg eller är de bara "coolt"? störigt som fan.
Var på Liseberg och såg när allting hände igår. Sjukt obehagligt, men personalen och de ansvariga skötte faktiskt hela grejen med beröm. Fick ordning på allting snabbt, spärrade av, och höll folkmassan lugn hela tiden trots trängsel. Poliser, ambulanser och hela köret var där också snabbt, så trots att det inte får inträffa såna här olyckor, så skötte de faktiskt allting jäkligt bra.
Hm...behövde en anledning till att slippa åka till Liseberg i år och där kom den. Bra att den stängs av för gott, rätt beslut.
•pave paradise•
Jag har säkert sagt det TUUUUUSEN gånger om Rainbow, skiten är ju redo att kollapsa!
För övrigt är Rainbow en skitattraktion. Hoppas dom ersätter den med topspin.
My heart lives in my vagina.
jag väntar bara på att tornado, eller vad den nu heter?, ska svingas iväg genom luften! inte för att den är speciellt läskig men jag kommer ALDRIG mer sätta mig i den efter hur jag hörde den knakade sist jag åkte.. och då va det ändå flera år sedan! men synd med rainbow faktiskt.. den är ju legendarisk på liseberg!
3 olyckor på vad? Hur många Nöjesparker finns i det Sverige? Sen räkna ut antalet åkattraktioner, tror siffran blir ganska liten, så alla kan hold their horses om att risken är stor.
At the gates of Eternity...
En olycka är en olycka för mycket, spelar ingen roll om risken är stor eller inte väl? Jämfört med andra länder så är det säkert mindre risk här men samtidigt har vi mindre nöjesparker, färre nöjesparker och därmed mindre konkurrens som i t ex USA ofta leder till att man hastigt vill presentera något nytt utan att kolla så att allt funkar innan man presenterar en ny attraktion. Just DEN risken existerar inte här men ändå händer sånt här. Onödigt.
•pave paradise•
Jag tycker att det är helt underbart, det är en klar markering om vad de högre makterna tycker om gothia cup då 15 av 18 skadade var med i skiten..
Dear God give us what you gave Moses, a burning Bush.<br> <br> 413 änna!
Så folk tycker att Gothia Cup är dåligt? Ni är ju vrickade...
•pave paradise•
kom att tänka på den där bergodalbanan i backen i danmark, den är gjord i trä o byggdes 1900 frös ihjäl. kommer aldrig mer sätta min stjert i nån av dom vagnarna....
Den där "Rainbow" har jag själv åkt och jag måste säga att man kommer högre upp i luften än vad jag trodde man skulle göra, kan bara tänka hur äckligt skrämmande det måste ha varit för dom som kraschade med den dära åkattraktionen. Man såg ju på bilderna (aftonbladets nätupplaga) att när vagnen var högst upp så tippade den, fyfan säger jag bara. Man är aldrig säker endå.
Live Hard, Die Young
fast rainbow är fan kul att åka.. om det inte krånglar då
Toastare
2008-07-18 02:13
och idag fastnade utsiktstornet i 2,5 timmar... och det har hänt två allvarliga olyckor i danmark på "fasta" nöjesfält. Eftersom Rainbow är den senaste åkattraktionen på Lise som blivit renoverad ska inte sånt här hända. När GP dessutom intervjuar lisebergsabetare som vill vara anonyma och som säger att det leks med attraktionerna är något fel. GP borde ta hänsyn till besökarna och anmäla, det handlar ändå om säkerhet. Visst att kvinnan som var psyksjuk inte var deras fel, sen att många bergochdalbane olyckor skett när arbetare varit innanför avspärrningar och arbetat är inte heller rätt. Det är ju också bristande säkerhet. Okej att sånt här händer på axels tivoli och liknande, men på fasta nöjesparker är inte rätt. Lise kanske borde vara hårdare när de anställer personal och framförallt hårdare på kontrollen av karusellerna.
Jag skyller allt på Emma!
Jag tycker att min video förklarar hur det ligger till, Bounty.
•pave paradise•
jag skulle sätta en slant på terrordåd.. typ al qaida
Toastare
2008-07-18 02:21
ja iof det är klart det är terrorister. GBG kravallerna 2001 satte GBG kartan, nu är det dag för revenge för de högsta hönsen. Och vet ni vad, det är ju Gothia Cup.. det drabbar flera världsdelar!!
Jag skyller allt på Emma!
Oh my God, there's something wrong! I'm telling ya'll it's........!
•pave paradise•