I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Era personliga tips (Stockholm)

Övrigt - Blandat

2008-07-16 23:06

Era personliga tips (Stockholm)

I den här tråden efterlyser jag era personliga tips på vad man kan göra i Stockholm.
Vi tycker mycket om Second hand, muséum (speciellt sådana utan inträde), billig öl utan dålig musik och spännande matställen.
Kan även tilläggas att vi inte är helt panka och att vi avskyr Laserdome.

(anser mod att tråden ska flyttas till Resor så är det lugnt, men det är ju ingen som skriver där.)

(Inlägget ändrat av Rachel 2008-07-16 23:17:45)

My heart lives in my vagina.
DJ

2008-07-16 23:22
ska du ha riktigt god öl så är soldaten svejk ett givet tips, gå dock dit relativt tidigt för det har blivit riktigt populärt på senaste.

Länk till soldaten svejk
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-07-16 23:38
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2008-07-16 23:39
Svart är en grym secondhand som ligger på Bondegatan 1F. De har superrea just nu då de ska stänga igen snart...Annars finns massor av Second hand-butiker över hela Södra samt att i Souk-gallerian på Drottninggatan har en väldigt välsorterad sådan som har typ allt.

Muséum utan inträde finns det inte så mycket av...Men kollar ni i Kulturhuset vid plattan så har de gratis utställningar. Oftast fotoutställningar.

Grottan har jävligt billig öl och martini för den delen. Sen är Harry B James ett trevligt ställe med helt ok priser på öl. Gås 122 är också trevligt. Tyvärr dricker jag inte så ofta öl, så har inte så mycket koll på det annars.

Matställen suger jag på. Greken på hörnet är värd ett besök, men det är inte billigt sådär. Sen finns det ett "Mongoliskt" ställe som har buffé för 79 kronor på Stureplan, Grev Tureg. 10 A. Lite allt möjligt att välja mellan, bland annat helt ok sushi.

Blir du mer specifik så kan jag nog tipsa mer :)
Delam tange barat

2008-07-17 00:25
S
Kan säga att jag blev väldigt sugen på deras bakverk!

Rachel

Stort TACK för tipset om Svart, dit ska vi absolut gå! Resten av tipsen ska vi också försöka hinna med.

2008-07-17 00:35
sirap på surbrunsgatan har den godaste amerikanska bruchen du kan tänka dig!

2008-07-17 00:44
palmyras kebab i palmyra centrum :P Hallelujah!
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!

2008-07-17 00:45
--matilda--
Tyvärr har dom sommarstängt dom jävlarna.

2008-07-17 00:50
vaa?? vilken skit grej! det finns ett creperie som heter byns som är riktigt bra också, nackdel att det bara är öppet till 8 men det är sjukt gott! minns inte adressen riktigt, rödabergs någonting kanske?

2008-07-17 16:57
Får väl promota min del av söder lite.

Second hand:

Judits på Hornsgatan 75. Själv har jag hittat ganska mycket kul där, framför allt fina gamla klänningar. Ganska höga priser men väldigt välsorterat. Judits herr rekomenderas också om det är någon som är intresserad av herrkläder. Ligger några nummer längre ner på gatan.

Mat:

Jag tror jag skriver det i varenda sådan här tråd men Peccorino i hornstull är det ultimata mackstället. Dom har hur goda italienska grillade mackor som helst. Helt perfekt om man vill ta med och sitta ute och mumsa. Det ligger typ där västerbron börjar.

Öl-drickarställe:

Skinnarviksberget i solnedgången. Stans bästa utsikt, billig öl som man inhandlar på systemet. Ofta mycket folk av blandad sort. Finns alltid plats. Kräver dock någotsånär vackert väder för att komma till sin fulla glans. Ligger precis där Ringvägen börjar, om man knatar upp för yttersta tvärgränd.

Museum:

Tyvärr har våran härliga regim i stockholm infört inträde på alla museum igen så det kostar en slant. Själv älskar jag Nationalmuseum och Vasamuséet.

Mycket nöje.
Gerdaman
Admin

2008-07-18 10:11
På museumfronten skulle jag nog säga Skansen en ljummen kväll, de har öppet till 22:00. Inte så mycket folk, framför allt barn (håll er borta därifrån dagtid!), och väldigt trevligt. Jag har för mig att Skansen räknas som ett museum. Det är hur som helst sådär lagom avslappnande att gå och titta på björnar och sälar, eller komma riktigt nära lemurerna på deras akvarium.

Fotoutställningar finns även vid Berzeliparken hela tiden. Men det är ju inte så jättestort...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2008-07-18 19:42
Skansen har vi faktiskt planerat (hur skulle vi kunna låta bli?)
Nu undrar jag lite över caféer som serverar öl med mysiga uteserveringar, det vill säga inga ösiga innekrogar, utan mer caféstuket. Även en sexshop ska vi försöka besöka, vart ligger dessa?

Vi kommer bo på väldigt nära Roslagstull, finns det något av värde på gångavstång? Kanske inte orkar ge oss ut på resa varje dag, och då är det ju fint att veta vad som finns nära.

2008-12-08 22:31
Spårvägsmuséet..
http://www.houman.nu