Tips på mat som man går upp i vikt av!
Hej det är såhär att jag behöver verkligen några extra kilon(helst 10). Jag håller på och tränar 4-5 dagarn i veckan, äter frukost, lunch men sedan har jag svårt att klämma in någon mer måltid mellan lunch och middag(som brukar bli fram mot 18.00) Så ge mig tips på vad man kan fixa iordning och ta med till jobbet att fylla ut mellan måltiderna med, tror att det är mitt största problem! Och sedan lite goda måltider man kan fixa med t ex tonfisk?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag sitter på samma spårvagn, me wants to know.
Niceness!
En pizza om dagen är bra för magen.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
gör som jänkarna doppa allting i fritösen
och vem fan är du?
Remy P22 Det där med att fritera mat = fet mat är en lögn, måste vara iaf, Tänk kinamat, allt är fan fried där, kyckling, grönsaker, biff, vårrullar mm.... har du någonsin sett en fet kines ?
Niceness!
Ni kan ju börja dricka äckliga gainers som min karl gjorde. Han gick upp i vikt vill jag lova.
My heart lives in my vagina.
Det finns många feta asiater, summos är väl bra exempel?, Och det med ät pizza, sitt bara still och ät, och alla sånna dumma saker e skitsamma jag vill ju inte bli fet, utan ha bra nyttig mat som gör att man ökar i vikt, Jag dricker gainers också funkar bra som återhämtning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blaze_We P21 Det är väl japaner ? Och japansk mat är väl inte lika mkt fried shit som kinesisk ? Jag kanske är ute och cyklar på min trehjuling som vanligt men jag är fundersam.
Niceness!
Ät mycket och gör ingenting.... Då ska du se att du blir "stor" efter ett tag... :)
2GC - 2 Gram Cannabis 2MA - 2 Much Alcohol
Drick vassle, ta kreatin, ät massa mat och träna mycket www.gymgrossisten.se
Du kan göra som vi gjorde idag.... först blir du fett bakis, sen köper du godis för 88kr, 3 påsar chips och 2 dipper, sen pizza till middag! mm.. flott!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
*..emelie..* : oh, har inte ätit på ungefär en vecka men.... du kanske vill bjuda på lite godis alt chips? något som är tjocknice är marängswiss (bängstavning)
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.
lyssna inte på idioter som säger att du ska äta godis chips och pizza osv.. bullshit är det där. Du kommer får hjärtproblem och din kropp kommer skadas av att äta dåligt fett. Mättat fett exp fisk kan du äta . sen är det inte hur stor portion du äter som gör så du växer, utan hur många gånger du äter per dag. (helst 5) .. plus du tränar det betyder att din hunger blir större, ät mycke kolhydrater för att blir "stor" och för att få musklerna att växa ät kött Protiner (helst vitt kött eller vild kött).
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
JohnJohansson112 sa det.. Tips är o träna magsäcken lite, när du är mätt, tvinga i dig en del till. vinner man lite vaarje gång man äter.. Chips o friterat förstör bara kroppen. Jag käkar det hela tiden, o går inte upp i vikt men kroppen känns sliten så... haha... Käka mycket... varje timme till var tredje borde du äta någonting, blir tradigt som fan efter ett tag. Men käka frukt/macka/whatever osv så kroppen inte käkar dina muskler när kroppen bli hungrig. Om du har som jag hög ämnesomsättning dvs. så, ät...
just ja.. makrill till någon brödbit... billigt, håller länge o bra tydligen... Fan kommer inte på namnet... Men är vit sörja med typ vita kuber i. hur äckligt som helst men det ska hjälpa bra tydligen... Eller sånt äckligt pulver.
ett par liter röd mjölk om dan gjorde susen för mig. åtminstone under bulkning, sen när du nått din vikt deffar du bara bort serru.. jordnötter och rostad majs är bra det med.. men mjölk som sagt.. (har switchat till grön mjölk nu dygnet rung, och dricker kanske 2 liter per dag..)
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
mixa ner tonfisken i apelsinjuice, om du verkligen fokuserar kan du inbilla dig själv att tonfisken är fruktkött, har jag "hört".... (TRUE STORY!) annars är det nice att steka tonfisk och krydda med exempelvis aromat, det dödar smaken helt. Funkar också att göra tonfisksås med lök och krossade tomater. Gott är visserligen en överdrift, om du kör på lågbudgettuna/3kr burken, men som träningsmat duger det.
och om du nu vill gå upp i vikt - gainer?
Tonfiskpasta med majjo och ägg är ju en riktig klassiker. Tryck på lite olja på den så har du en riktig höjdare. Härligt att det är så många mass-psykotiska kost-idioter här! De är ta mej fasen överallt. Varför ska du bli stor? Kan du inte bara nöja dig, gosse?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Sän F24: Ja inte rent vassle alltså. Vassleproteinpulver givetvis. Jag kör 100%whey (från gymgrossisten.com), blandar med minimjölk och ibland mixar jag ner en banan. Med banan är det grymt gott, som en milkshake. Utan banan är smaken lite syntetisk, men fortfarande rätt god. Trådskaparen: Om du gör som vissa säger och käkar mycket taskigt fett och godis och sånt så kommer du bli just fet, större förvisso men... Satsa på att ligga på ett kaloriöverskott. Jag vet inte hur dina matvanor ser ut idag men antagligen äter du på tok för lite, ät mycket mer och drick proteintillskott. Skippa snabba kolhydrater (socker, friterade grejer osv, allt det där du egentligen vet att du inte borde stoppa i dig), se till att fettet du äter kommer från bra fettkällor, t.ex. fisk. Gör du det och dessutom styrketränar tungt flera dagar i veckan så kommer du gå upp i vikt i form av muskler.
När det kommer till röd mjölk så akta dig .. Jag själv drack endast röd mjölk till min gainer , under en 6månader period . Jag gick upp i vikt men inte där ja ville. Utan jag fick en stor mage och stor rumpa , så nu har ja bytt ner mig till grön mjölk mycket bättre. . Röd mjölk ska endast små barn dricka då dom måste växa inte "vuxna/ungdomar"
Proteinpulver onödga - är vad de flesta forskare och läkare brukar vara överens om. Även om artikeln är från aftonblaskan.
asexuell hundvalp
mera msz!
Det där är bullshit. Ingen som tränar seriöst säger att protein pulver eller liknande "pulver / Piller osv" är bättre än MAT. Men det är TILLSKOTT. alltså tillskott till MATEN. Man måste självklart äta riktig mat för att kunna utvecklas och bli större eller smalare vad man nu är ute efter . Men det med pulver är att det är rena tillskott som går direkt till kroppen och återhämtar kroppen efter en hård träning om man nu väljer att ta protein pulve eller gainer. Sen har vi ju andra prestaionsökande saker som gör så att du "orkar mer" på gymme, Där kan vi dock prata om bullshit eller inte bullshit. Då jag anser att det har mycke med att lura hjärnan att orka mer då man får än kick än att man verkligen inte skulle kunna lyfta det utan om ni fattar.
Proteinpulver onödiga. Heh heh. Knappast att man hittar nånting i en livsmedelsbutik som tillför 80- eller 100% protein per portion. Problemet med att bara äta mat är att man lätt får i sig onödigt fett och kolhydrater. En dos Whey80/Whey100 och en macka eller en banan tycker jag är ett bra mellanmål om du tränar. Givetvis tre stadiga mål mat om dagen till det. Om maten inte innehåller tillräckligt med protein, ta en dos proteinpulver samtidigt. 2 gram protein per kilo kroppsvikt per dag ska du sikta på. Lika viktigt de dagar du inte tränar, det är då kroppen återhämtar sig och bygger upp musklerna du sliter ut på gymmet. Gainer är väl OK, men bara direkt efter träning, annars lägger sig de snabba kolhydraterna runt midjan.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
vill du gå upp 10kg fett eller musker? träna eller ät skräpmat :P
Att proteinpulver skulle vara bull är just bull. Måltidsförslagen som aftonbladet ger i den där artikeln innehåller ju nästan inget protein, bara en jävla massa kolhydrater. Klart man skulle kunna äta mat istället för pulver och ändå få i sig protein, men vi snackar rätt mycket tonfisk.
Poängen är väl att de flesta är eniga om att en normalt allsidig kost gör att du får i dig tillräckligt med proteiner. De extra du får i dig fortsätter till renhållningsverket och detta för 5-10:-/portion. Men kanske ändå är bättre än att köpa öl för pengarna ;-)
De flesta är inte ett dugg överens om att man får i sig tillräckligt med protein för att öka i muskelmassa genom vanlig kost. Hade de flesta varit överens om det hade knappast alla byggare kört med kosttillskott.
Förlåt, men jag syftar naturligtvis på forskare och läkare. Att byggarna kör med dessa tillskott beror väl på den marknadsföring som de utsätts för.
En Byggare eller personer som vill utvecklas och blir "större" ska äta minst 4000kalorier per dag, och det är jävligt svårt att göra det med "Vanlig mat" då man måste äta hela jävla tiden. Där kommer protein pulver in och gör så du får X antal kalorier som gör så du kommer upp i dessa 4000 med dina 3 RIKTIGA måltider... (Lite tveksam på detta ja skriver nu men har för mig detta)
Gröt, Gröt Och mer Gröt.. eller kolla sumobrottarnas kost.
bakeman: Och hur mycket ska du käka? Visa ett exempel på ett kostschema som innebär lika mycket proteion/kolhydrater/fett fördelat på lika många kcal som ett där du kör måltider + proteiontillskott. Trycker du i dig tjugo burkar tonfisk om dagen, eller hur vill forskarna att man löser det här?
Gröt, Gröt Och mer Gröt.. eller kolla sumobrottarnas kost. Gröt är bra mat, men innehåller mest kolhydater. Bra, långsamma kolhydrater, men likförbannat inte allt som behövs om man vill bygga upp muskelmassa :)
Shit vad mycket goja folk slänger ur sig här..bakeman P25 : "Poängen är väl att de flesta är eniga om att en normalt allsidig kost gör att du får i dig tillräckligt med proteiner." De flesta är inte alls överens om det och om du tror byggare tar tillskott för de är "hjärntvättade" så verkar du underskatta all den eftertanke och research seriösare byggare har bakom sina matprogram. Att man skulle skita ut proteinet för att man inte kan tillgodogöra sig det är också rent skitsnack då det helt och hållet beror på hur mycket protein du får i dig. Självklart kan kroppen inte ta upp all protein, just därför tar man i relation till sin kroppsvikt.Klingon P22 : Rent skitsnack att gainern skulle lägga sig runt midjan. Det beror helt och hållet på ifall man ligger på kalori+ eller kalori- i övrigt under dagen. Gainers är till för att stimulera en insulinpeak i kroppen och bygga muskler, samt fylla på glykogendepåerna inför kommande fysisk ansträngning.JohnJohansson112 X1 : Det finns knappast ett "one-size-fits-all" när det kommer till kalori-intag per dag. Man bör först räkna ut hur stort basalbehov man har och sedan hur mycket extra man bränner per dag. Därefter kan man testa sig fram, t.ex. försöka addera 500 kalorier per dag över en period och se hur resultaten blir. 4000 kalorier om dagen är deff för många byggare. Så slutligen, vill du gå upp i vikt så krävs det att du använder skallen lite. Räkna ut hur många kalorier du gör av med på en dag, addera extra kalorier och se till att hålla ditt intag konstant över det du gör dig av med. Försök att få i dig mer kolhydrater än vanligt, satsa på bra fetter såsom avokado, lax, makrill, nötter m.m. och glöm inte bort att slänga in tillräckligt med protein.
Vem är du, tjänsteman?
Klingon P22 Äsch skit i de, Gröt är bäst!
Klingon P22: Rent skitsnack att gainern skulle lägga sig runt midjan. Det beror helt och hållet på ifall man ligger på kalori+ eller kalori- i övrigt under dagen. Gainers är till för att stimulera en insulinpeak i kroppen och bygga muskler, samt fylla på glykogendepåerna inför kommande fysisk ansträngning. Äh, sluta vara så känslig nu. Jag kan gå med på att de som kör riktigt hårt kan ha nytta av en gainer även före passet, Samuelsson kör tyligen så. Men mellan måltider och under vilodagar är det ju totalt onödigt att hälla i sig en massa socker. Whey-protein är bättre.
Soheil P23: Precis, och så skiter man ut protein för en tia om dagen. Finns kanske de, av byggarna, som verkligen vet vad de pysslar med vad det gäller kostprogram, men de flesta gör det icke. Och många som tror att de vet gör det inte heller. D-Moral P20: Poängen var ju att det var onödigt att köpa proteiner i pulverform för att skicka dem till renhållningsverket.
Dock vill jag påpeka att det kan vara värt att för att gå upp i vikt äta Gainer-varianten av pulver. Om man inte vill äta andra kolhydrater.
Kinesisk mat i Kina är annorlunda än vad den är här i Sverige. Go figure :)
Klingon: Socker??? bakeman: Man skiter inte ut det. Man tillgodogör sig det.
Soheil Berätta hur man räknar ut det då?, vad är det för formel?
Blaze_We P21: Du kan t.ex. använda dig av Harris&Benedict-ekvationen från 1919:
Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder)
Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila.
Sedan kan du vara lat om du vill och mäta på ett ungefär vad olika aktiviteter bränner på:
Här Eller:
Här bakeman P25: Du verkar ha ätit mycket av skitsnackstypen av pulver. T.ex. vassle-protein tas upp väldigt fort av kroppen, och man skiter inte ut det för en tia om dagen ifall man tar den mängd som motsvarar behovet. Läs allt jag skriver istället: man tar protein i relation till hur mycket man faktiskt behöver. Tror du folk som tränar seriöst bara tar ett visst antal skopor på känn lite godtyckligt varje dag?
Om det är någon som inte har koll så är det du, så du borde hålla dig ifrån att ge andra tips och råd.
Vem är du, tjänsteman?
D-Moral: Just det.
Soheil P23: Grabben med kollen kan ju då ta och visa mig en seriös studie som visar på proteintillskottets positiva effekter.
En seriös studie? Protein är protein är protein, mer eller mindre. 1. Du räknar ut ditt behov per dag av kolhydrater, proteiner och fett. 2. Du räknar ut vad du får i dig per måltid. 3. Du kompletterar intaget med diverse tillskott eller justerar din kost så att du får i dig allt. Anledningen till att många som tränar väldigt hårt väljer proteintillskott är för att det är bekvämare och lättare att få i sig rätt mängd. Varenda en jag känner som tävlat och/eller tävlar aktivt inom den svenska och internationella bodybuilder-scenen använder sig av något proteintillskott. Men jag antar att alla är hjärntvättade och istället borde käka 10 kycklingfiléer om dagen.. Det finns massa värdelösa kosttillskott. Ett bra proteinpulver är dock inte bland dem.
Vem är du, tjänsteman?