I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska ja bära mig åt ?

Övrigt - Blandat

2008-07-28 10:45

Hur ska ja bära mig åt ?

Hej, har en liten fråga...
Det är så här att för ungefär 1 år sedan så köpte jag en sådan här mobil (SE W580i) med jobbabbonemang start med Telia, fine so far, 1½ års bindning osv... Problemet är att telefonen knappt fungerat någon gång, har varit inne för lagning 5 gånger och jag har fått ny telefon En gång.

Även denna gick sönder direkt och ska nu in på lagning, m.ao har jag haft iväg den snart 6 gånger, jag frågade dom i affären om jag inte kunde få en annan modell, häva köpet eller åtminstone få lite kompensation för dom skickar ju fortfarande hutlösa fakturor på typ 2500 kvartalet... Fast jag knappt ringer..

Sitter jag i en rävsax här mellan Sony Ericsson och Telia och måste skicka iväg den igen eller kan jag på något sätt bli av med det här för en gång, jag är så trött på detta nu och vill ha ett slut på det.
Helst av allt vill jag inte ha med varken Telia eller SE att göra, snälla hjälp mig för i affären så gör dom inte mer än att dom skickar iväg den och så kommer den tillbaka efter 6 veckor och inget har hänt.

Den har varit iväg 5 gånger á 5 veckor varje gång, även detta borde jag kunna använda som någon form av argument? Jag börjar tröttna..... Om ni undrar va felet är så är det sprängd högtalare (den när man pratar med andra, alltså inte den vanliga.) Och det har varit samma fel varje gång med....

2008-07-28 10:59
om mobilen har vart reparerad 2 ggr, och går sönder igen har du iaf rätt till en ny mobil, mer vet jag inte..
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>

2008-07-28 10:59
tryck upp den i aset sen så ska du se att allt löser sig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-28 11:12
Om jag var du skulle jag med bestämda steg knata ner till närmaste Felia-butik och berätta exakt hur det är och hur besviken du är över deras otroligt bristfulla system. Står säljarn där och ser ut som en päronpung och ger dig fiskpinnsrespons så ber du att få tala med någon som innehar lite mer kompetens.

Du ska se att det löser sig, bara du ligger på.
Niceness!

2008-07-28 11:20
Jo men problemet är att jag köpt den på en 'oberoende affär', typ mobilradiocenter heter den, dom kan inte påverka något, Telia kan ju inte stå för det eftersom det inte är deras produkt och SE kan ju inte kompensera eftersom det är Telia jag betalar till, snacka om utstuderat, jag ska slänga skiten i sjön när abb tiden är ute och gå tillbaka till ett klassiskt kontantkort! Får se vad dom säger i affären idag..

2008-07-28 11:30
Ska egentligen inte spela någon roll vart du har köpt den. Det ska Telia stå för. Dom skickar ju den på reparation, så då är det ju grönt.
Självklart skall du få kompensation åtminstone. Helst av allt skall du kunna få en helt ny telefon och utav annan modell.
Den mobilen du köpt är en jävla skitmobil. Vet flera som har problem med dom och som svär sig förbannade över telefonen. kompensation av Telia skall du iaf få. För du har inte kunnat använda tjänsten.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2008-07-28 11:35
ta kontakt med konsumentvägledningen i din kommun. jag har bråkat med Tele2 om samma grej (också w580, jävla skitmobil) men det löste sig!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-07-28 11:49
Okey, tack för svaren ska ringa dom... :)
Toastare

2008-07-28 14:32
och sen ber du om specifikation på dina fakturor så du ser vad de debiterar dig för.
Jag skyller allt på Emma!

2008-07-28 14:43
HÄRLIGA NYHETER!!!

Jag som precis haft liknande problem med min Nokia 6300 tröttnade efter 4e gången på lagning så jag reklamerade skiten till nokia. Då fick jag en ny till Phone house (där jag köpt skiten) som behöll den och gav mig en ny i samma prisklass. Jag valde en w580i i tron att den skulle hålla lite bättre. Efter en månad pajade mikrofonen här i veckan så nu är den inne på lagning.. vi får väl se om den håller när jag väl får tillbaka den, annars får man väl köra samma ciruks igen och köpa typ 22 st nokia 3210 för reklamationsvärdet sen..
vadå? jag dyster?