En gåta.
Någon som kan hjälpa mig, en arbetskamrat ställde en fråga/gåta till mig som jag inte kan lista ut. Vad är en meter, och vad finns den. Jag menar vad fan !! först tänkte jag att det kan ju var vad som helst, var som helst, men tydligen så menar han något mer historiskt eller något sådant.. kanske lite hur just en meter uppkom.. Snälla hjälp mig ! I´m going crazy over here !!
There aint no party like my nannys tea-party !
Meter är SI-enheten för längd. En meter är numera formellt definierad som längden av den sträcka som ljuset tillryggalägger i absolut vakuum under tiden 1/299 792 458 sekund. För att bilda längre eller kortare längdenheter används SI-prefix, som ger till exempel 1 millimeter (0,001 m). Ordet meter kommer av det grekiska ordet metron vilket betyder mått. Något kanske
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
kanske det.. jag får kolla med honom om han är nöjd med det svaret på måndag.. Tack tack =D
There aint no party like my nannys tea-party !
Jag tror han letar efter arkivmetern som finns i frankrike. När de fastställde metersystemet så tillverkade de en meter och ett kg (i platina?) så att man alltid skulle ha en meter och ett kg som var korrekta. typ.
offtopic F24 Dom gick ifrån den vad jag vet 1960 till det systemet jag skrev ovanför, om det nu var det han menade så har han iaf fel :P
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
ja, fast om det var något historiskt så är det antagligen det han är ute efter...
det är väl ingen gåta? ;S
((MAAD))
håller med davve, snubbe driver med dig eller nåt, hahaaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vaddå VAD finns den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men vafasen. en GÅTA. en gåta har ytterst sällan ett sånt seriöst svar. skulle tippa på något oväntat och lite löjligare =)
va
Ska det vara "vad finns den" eller "var finns den"
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"
"between my legs, BIATCH!" är det ju det självklara svaret
http://www.kommandot.se/wp/
bperb P26 Word!
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Producent
2008-08-03 00:32
Simba Transa24 Word!
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz
meter är "bonneslang" för en flaska sprit ;D ?
ELFish
Producent
2008-08-03 01:00
meter är "gettoslang" för hund?
Producent
2008-08-03 03:03
termometer och den finns i rumpan!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
fyras svar var bäst! Påtal om det, är jag ensam om att ha växt upp med en rumptermometer i hushållet? Jag var alltid lika livrädd för att den skulle gå sönder och kvicksilverförgifta mig till döds :/ Barndomstrauma....
jag vill också veta om det ska vara 'vad finns den' och isf vad betyder det, eller är det 'var finns den'?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
fredrik nä fyfan för att få den där jävla kalla pinnen med glidmedel uppstucken i rumpan såfort man ville skolka lite i de yngre dagarna
http://www.kommandot.se/wp/
Här är en riktig gåta: Jag kokar någonting med vatten, och så häller jag i en jävla massa salt. Sen när du får det jag har kokat så kommer du be om mer salt. Vad är det jag har kokat?
Would I shit you? You're my favourite turd.
Producent
2008-08-03 13:40
du har kokat någonting med vatten + salt.
om ett träd faller på en fattig människa i skogen när ingen annan är där, är det fortfarande roligt då?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
filbunke hahahaha
Konstigt X20 Ja men vad är det jag har kokat med vatten och salt?
Producent
2008-08-03 20:56
siveri: pasta
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
dina bollar!
Follow the dao, right about....NOW!
Det finns en stor väg och en liten väg och mellan den stora och den lilla vägen så är det en mellan väg vad är de då mellan mellan vägen?
2GC - 2 Gram Cannabis 2MA - 2 Much Alcohol
Producent
2008-08-03 21:10
oväg
"life's a garden, dig it."
En Skev väg .... :D
va knäpp ni är
One chapter a day
Toastare
2008-08-03 23:37
Fredrik, jag hade också rumptermometer.. och det var ju kvicksliver i den. Helt galet. Minns fortfarande hur det känns med en iskall termometer i en febervarm gump.
Jag skyller allt på Emma!
Åh gud så härligt (låter som Leifi Plomeros )
Jag är typ lika gammal som alla här inne som fått en kvicksilvertermometer i stjärten, men i vårt hushåll stoppade man den i armhålan.
Redline!
fyra F25 NejFuzz P20 Nej, men bollar brukar ibland kallas för det jag pratar om.
Toastare
2008-08-04 13:07
dr.octagon, det var inte lika pålitligt.. eller hade vi föräldrar som var analfixerade.
bperb P26 Word!!
promoe sköt palme
BountyBoo: Jag sätter mina pengar på alternativ två ;) Närå, jag antar att det är mer pålitligt att stoppa upp den i röven. Men frågan är hur stor skillnaden är egentligen, jag tror inte det är så markant att det behöver vara i röven för att få en korrekt prognos. Jag vet dock att jag aldrig skulle förlåta mina föräldrar om de stoppade upp en termometer i min röv om det fanns andra alternativ och jag var tillräckligt gammal för att kunna ha den i t.ex. armhålan.
Redline!
jag fick den i röven tills jag en dag insåg vafan de höll på med och sa ifrån
One chapter a day
Toastare
2008-08-04 16:22
jag fick ha den i armhålan när apoteket bytte ut alla kvicksilvertermometrar till digitala. dr.oct, skillnaden måste varit minimal...iaf tur att de inte bytte från gump till mun.