I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få bort olja från tapet

Övrigt - Blandat

2008-08-01 23:06

Få bort olja från tapet

jag gjorde precis en sjuk blunder.

snubblade på väg till köket och skvätte ut olja på min tapet så det är 5 fina sträck på den nu

jag var snabbt som ögat på den och gnuggade men det gick inte bort.

jag orkar verkligen inte tapetsera om ( har varken tid eller pengar just nu ) så finns det något superknep som någon sitter på?

2008-08-01 23:07
Olja in hela tapeten!

2008-08-01 23:08
har oljefläckar på min tapet hemma och såvitt jag vet så kommer dom sitta där i evighetens evighet om jag inte river bort tapeten.......................... :(
men jag ska följa här å se om det kommer fram något revolutionerande.
va
Toastare

2008-08-01 23:11
Vi hade oljefläckar på tapeten i mitt barndomshem, de satt där vad jag vet i ca 10 år i alla fall.. och sitter där än om de inte tapetserat om.
Jag skyller allt på Emma!

2008-08-01 23:13
Jag har badoljefläckar på min tapet. :( Help us!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-08-01 23:27
fettfläkkar är typ döden för en tapet. för tar du bort dom så behöver du nå fettlösningsmedel och då kommer du skrubba bort färg i samma veva, ;/ jag tror tapeten är fukked, så som någon sa, olja in hela väggen! ;)
((MAAD))

2008-08-01 23:40
olja och papper går inge vidare ihop, lika lite som olja och textilier heller.
dom få alternativen du har är att antingen tapetsera eller att helt enkelt måla över skiten.
är du tillräckligt duktig med pensel och färger kan du säkert måla över just den fläcken och få det att smälta in i tapetens övriga struktur/mönster/färg, men då lär du vara skapligt duktigt också.
ett alternativ är att du hänger något över skiten, förutsatt att det är en yta där du har plats att hänga något, annars får du köra nån modern artistisk variant där du målar någon "häftig" symbol/sak rakt över skiten enbart för att täcka den ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-08-02 02:54
olja på textil tar man bort med fettlösare,

http://www.alcro.se/Inomhus-inRengoring-Delfin_Fettlosare.aspx?start=1

köp hem och prova på tapeten
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-08-02 03:24
äsch häng en taveljävel på fläckarna bara