I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska flytta till Jönköping.

Övrigt - Blandat

2008-08-07 18:23

Ska flytta till Jönköping.

vet inte om denna tråd passar i Resor men men.

Ni som växt upp och bor där.. hur e staden?

Jag e born and raised i Malmö.

Berätta!

(Inlägget ändrat av Clydisch 2008-08-09 16:02:52 Flyttat från Resor)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-07 22:39
ingen jäkel som bor i jkpg? :O
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-07 22:49
Välkommen.

Det är en skitstad förövrigt
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2008-08-08 13:00
mkej, tack

2008-08-08 13:24
Det går väl leva här, jag är nöjd. Blir väl vad man gör det till.
Vi har strand till vättern, festfolk, knarkare osv. Finns inte så mkt att berätta, du kommer nog trivas tillslut.

Att Jönköping skulle bestå av enbart religiöst folk är gammalt, stämmer inte längre. Ser väl annorlunda ut i din ålder. Men det är väl mest festfolk i din ålder förutom lite knarkare, sedan finns det ju bråkstakar också. Fast det känns ju som ett nerflytt från Malmö, förhoppningsvis inte till helvetet.

2008-08-08 13:53
okej..

låter inte sådär jättebra hittils

2008-08-08 15:47

AEAP X25 Vad ska du göra i Jönköping? Plugg?
Jag är uppvuxen i Jönköping, men har emigrerat till Stockholm :)

Men det är en helt ok stad!
Det blir vad man gör det till, som alla andra ställen hänger ju allt på hur och med vem man spenderar sina dagar.
Vätterstranden är fantastisk! När det är fint väder då. Perfekt ställe att sola,bada, grilla, spela basket, för-kröka osv!
Annars är det som vilken småstad som helst, det vanliga utbudet av butiker, krogar och caféer.
Kebaben och pizzorna är bäst i Sverige! Falafel i Malmö-klass går dock ej finna ..
mjao!

2008-08-08 16:05
dashiki>

tack! trevligt med lite positivitet :)

jag ska jobba där btw. Vet inte hur länge jag stannar dock..Halvår/år kanske.

2008-08-08 17:17

Okej, hoppas du kommer trivas! var ska du bo?

Några överlevnadstips -->

Bästa pizzan hittar du på Bella vid Kilallén
Dagens lunch bör intas på restaurang Meza på Öster
Kvällarna spenderas på Bongo Bar i Tändsticksområdet

:)
mjao!

2008-08-08 17:23
hehe tack för tipsen :)

jag ska bo typ Bymarken/Hisingstorp nånstans :)
har inte adressen i huvet just nu men ligger där omkring :P

2008-08-08 17:23
ska vara typ 15 min gåavstånd från city.

2008-08-08 17:34
ahh du AEAP jag kom på att min pappas fjälla e från Jönköping.
Asså hon bor där men hon pendlar ner här då o då.

-Hon säger att den största skillnaden e naturen. Asså de finns mycket mycket finare naatur där uppe.
Sen såklart invandrarna. Finns ente på samma sätt. Alla snackar svenska utan brytning och så. Ja ente som i Malmö. Och med det finns de ju andra nackdelar också. Typ om man vill ha vattenpipa mitt i natten får man beställa över internet inte som i malmö att man går ner tiill araben (som egentligen stänger vid tio men som alltid haröppet till tre hha). Ja asså du fattar de e ICA som gäller haha :)
Ja o sen de vanliga tjafset om att de e mindre o mindre folk o sånt.

2008-08-08 17:37
okej : )

2008-08-08 17:39
Ja asså sen har jag hört att utelivet e typ ganska bra där. Finns mycke o välja mellan o så. Men eftersom du ska studera så e du väl mer intresserad av nummer till langare haha :P

2008-08-08 22:26
flytta till råslätt, jönköpings vitsås = bäst!
evergreen eller amor, vet inte om dom finns kvar men när jag var yngre så hade dom sveriges godaste pizzor!
somos humanos, animales trabajando en lo urbano a veces vamos a las fiestas

2008-08-09 14:03
Jönköping är skitvackert, särskilt i fint väder. Och sålänge man har vänner och fantasi är blir man aldrig uttråkad. Det öppnar nya ställen hela tiden och stan växer snabbt. Men utan ett optimistiskt synsätt blir det såklart skittråkigt. Håll minen uppe, gå på Bongo så ofta du kan, häng i solen vid hamnkanalen eller på Vätterstranden och njut.

2008-08-09 14:21
HV71>Malmö Redhawks.

/thread.
•pave paradise•

2008-08-09 14:24
det är fetttt niiice
 www.RekFoto.se

2008-08-09 14:52
lite mer positivitet :) vad fint, tack:)

2008-08-09 21:39
jönköping är en skit skön stad, fast ganska liten. är också malmö bo från början och är rätt mycket där nere, men det går inte jämföra jkpg med malmö för ska man hitta på nått kul i malmö så haru det där och 20 min till köpenhamn men i jönköping får du verkligen leta om du ska hitta på nått kul haha eller det lilla som finns här blir rätt uttjatat efter ett tag men du kommer att digga staden tror jag för den är fin som fan och de finns mkt soft folk och dem som kommer utanför brukar gilla det. men det är ju en smaksak.. men ja trivs ganska bra fast skulle nog hellre bo i malmö igen.. men välkommen hit haha :D
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? <3 /- Kabbelito

2008-08-09 21:43
kabbelito:

haha. hört talas om punkter? :)
tack för ditt positiva inlägg dock.

2008-08-09 23:09
Hoppas det är värt flytten för staden är wack.

2008-08-09 23:24
Också uppvuxen och bosatt, precis som my homie teN säger så är det fett :). Lugn trevlig stad, vänliga för övrigt. :) Fina områden, flytta till torpa om du vill leva gött ;D

2008-08-10 00:33
Bor på söder, "torpa" som okunniga säger. de är ett bra område! Lagom centralt. rätt trist stad igentligen men stortrivs!
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2008-08-10 01:45
äh, den är väl inte trist? finns ju saker att göra om man bara vill. bor vid ekhagsringen, i dom "nya" lägenheterna 7 våningen ;D fin utsikt
 www.RekFoto.se

2008-08-10 05:34
pizzan är klart bäst, känns det som. jkpg har underbara pizzor, dessutom finns det många snygga tjejer i jkpg ;)
 I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2008-08-10 08:57
..och alla är antingen kristna eller dumma i huvudet!

Värst vad många som vill flytta till Jönköping.. Två iaf.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-08-10 12:39
Vem fan vill flytta hit? Det är jättetråkigt!

Det är en astråkig stad, händer inte mycket här vill jag lova, men lycka till.

Den bästa pizzan hittar du i Huskvarna, det är den lite bättre staden precis brevid!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-08-10 13:01
Jönköping har sina bra sidor!

En väldigt "central" stad, aldrig långt till något.. Strax utanför finns fin natur, mycket att se och bra vandringsleder.
Utelivet har sina toppar (sommartid) BongoBar måste besökas liksom piren vid bra väder..

JKPG är en mysig mellanstor stad i litet format vid vättern helt enkelt :)

2008-08-10 13:24
MVH

husqvarna och JKPG har likadana pizzor ;)
 I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2008-08-10 13:35
Jönköping är najz på sommarn, annars är det väl inte så mycket att hänga i granen...

Bästa pizzan äter man på El Padrino i Huskvarna, worrrrrrd dat!

2008-08-10 13:40
Kaktus har fan den bästa pizzan :). Asså det finns sjukt mycket pizzerior i jkpg så det är därför alla snackar om det.

Vätterstranden är helt klart bäst i jkpg. På sommaren då på vintern är vätterstranden värst ;)
Forumssignatur...<br>

2008-08-10 13:42
Jag säger ju det, det slutar alltid med pizza när man pratar om jkpg..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2008-08-10 13:57
Haha huskvarna är ju ett jävla skithål mo man säger så.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2008-08-10 14:16
Jönköping vore ingenting utan Huskvarna, Huskvarna är the real deal...

2008-08-10 16:27

ok ser fram emot stranden och pizzan :P

2008-08-10 20:28
Jag ska flytta dit nu, jag startade en tråd om det men den vart grå, jag får sätta liv i den igen. Men mitt problem är att jag inte hittar någon motherfucking ställe att bo på. Kommer chilla på fattigt hotell ett par nätter i början. Fast jag ska förresten inte säga fattigt, det är tur att det finns något överhuvudtaget, det kunde ha varit värre. Det kunde ha varit vinter och jag kunde få ha bott i ett litet lilafärgat tält.

Jag ska bli sjuksköterska för att ni undrar.
www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels

2008-08-10 20:32
Min moder har bott där 3 år, stranden är redig, oavsett vart man bott tidigare kan man nog inte säga att den är ful eller dålig, tycker man att det är fattigt med bara en stadium och JC kan man hålla det för sig själv för egentligen spelar det inte mig någon roll överhuvudtaget.

Ni kommer dock inte se mig knalla runt och kräkas av överdriven alkoholkonsumtion, som jag sa måste jag vara långt mer ansvarsfull än så då jag ska bli sjuksköterska.
www.alexanderadiels.com

2008-08-10 20:36
För övrigt ser jag inte alls ut som jag gör på min presentationsbild då jag är helt ihoptryckt på den där. Jag menar inte att jag har ett fördelakteigt yttre men jag ser i alla fall inte sådär vattenfylld ut.
www.alexanderadiels.com

2008-08-11 08:09
Finns mkt tjack i huskvarna, välkommen hem broder.

2008-08-11 12:47
Är det ett faktum att det är svårt att få tag på lägenhet i jönköping? Hela insparksidén o.s.v verkar dra igång redan den 18:e och det blir sådär om jag ska bo på vandrarhem, måste iofs inte närvara på allt fram tills det att inskrivningen är för att jag ska få bli en del av klassen som alla andra, det är trots allt 3 år, det ska jag nog klara av att ta del av lite gemenskap även fast jag skulle missa ett par tokiga händelser där i början.
www.alexanderadiels.com

2008-08-11 12:56
Det finns två Stadium och två JC i Jönköping, så du berhöver inte vara ledsen.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-08-11 13:21
walla baby, fast då finns det antagligen 3 mejkdånall, eller är det inte en per 30.000.

Det mest effektiva vore att köpa en fattig husvagn och bo på en åretruntcamping antagligen.
www.alexanderadiels.com

2008-08-11 13:45

Alex-Adiels P23

Det finns en åretrunt trailerpark i centrala Jönköping!
Rosenlunds camping! Check it out :)
mjao!

2008-08-11 14:26
Haha, rosenlunds camping. Trailorpark f'shoe, det är fett! Jag kan fan splitta en husvagn me'rej brur, så kan vi sitta och dra Huskvarnas bästa tjack all night looooooong

2008-08-11 16:03
DaShiki F22 Aa en husbil med en riktig toalett som tål 1 & 2. (urin och övrig avföring) På så vis behöver man inte söka sig någonstans mitt i natten för att göra sina naturbehov, varför man nu skulle göra det mitt i natten.

dirty_flowetry P19 Varför pratar många om tjack? Givetvis inte alla men minst 2 personer har nämnt det. Jag förstår att du skojade, så no offense men jag bajsar på sånt. Tänk om dina arbetsgivare ser att att du sitter och skriver sånt på internet?

Tänk på det killar och tjejer, jag skall bli sjuksköterska, jag tar inte ens snus.
www.alexanderadiels.com

2008-08-11 16:17
Ska förmodligen flytta till hus-q, har gått 3 år som fräs/svarv snubbe, kan man hitta lyckan i huskvarna tro, nån? :)

2008-08-11 20:04
ja skulle inte banga på att dela en husbåt som vi släpar ner i munksjön, 1 min till skolan, kan ta ett dopp innan så slipper man duscha o grejer, någon som e sugen :P ?

2008-08-12 01:45
stjärt_flykting ha ha ha så fel du har ha ha ha ha.

vattenpipa? österängen centrum varsågod ;)

2008-08-12 15:41
Fick signal om erbjudande för inneboende, har funderat lite på det där. Är det någon som har erfarenheter utav det? Studentkorridor/rum känns mer upplagt redan från början när det kommer till köksrutiner t.ex. Men om man delar med någon som om man bodde ihop, enda skillnaden att man från början inte känner varandra, hur funkar det i en vanlig lägenhet? En trea är bara så stor, ligga och trycka på rummet lär ju inte fungera heller för oavsett om man har full tillåtelse att bete sig hur lökigt som helst så vill man ju inte verka efterbliven och socialt skadad.
www.alexanderadiels.com

2008-08-12 22:52
Ligger rätt bra till på kartan hyffsat nära till göteborg, inte allt för långt till stockholm. Små mysig dialekt, rätt fin stad och för att inte tala om den goa kebaben! MMMmm!