I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

E-trummor

Övrigt - Blandat

2008-08-08 14:59

E-trummor

Alltså det här med e-trummor, måste jag ha nån jäkla pa-anläggning för att kunna ha roligt med detta hemma? Skulle vara nice om man kunde koppla in sig på line-in på ljudkortet i datorn och lira med till sina låtar på datorn. Någon som känner sig kunnig nog att svara?

Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2008-08-08 15:27
Det finns ju olika. Vissa ansluter man till datorn via line-in eller usb, andra till högtalare osv :)
que sera sera.. vi håller på AIK!

2008-08-08 16:02
Om där är USB-anslutning på modulen, betyder detta att man kan spela upp via den eller är den till för att lägga över drumkits etc?

2008-08-08 16:15
mögen P20, beror väll på vad den är tillför? läs manualen
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-08-08 17:00
mögen P20, beror väll på vad den är tillför? läs manualen

Men fan vad smart du är. Bara ett problem, jag har varken trumset eller manual.

2008-08-08 18:48
köp ett som är kompatibelt så?
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-08-08 18:55
varför frågar du om usb anslutning om du inte har skiten då? finns ju flera varianter så hur fan va ska vi vet vad du yrar om när du inte förklarar ordentligt?
e-trummor? menar du enbart mjukvara då lr? "trummaskin på datorn"? lr vadå?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-08-09 02:38
Vad jag menar är ett digitalt trumset. Det är så jävla dåliga beskrivningar på alla set jag kollar på. Står ingenting om ljudutgångarna. Anledningen till att jag frågar är ju givetvis för att jag vill veta innan jag köper ett.

2008-08-09 10:14
Fråga i affären. :) D

De borde ju faktiskt veta (I)
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)

2008-08-09 12:09
lättast är att gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner manualen. kolla upp nått som verkar nice å kika i manualen. lr som ecth sa :)