I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Handels GBG

Övrigt - Blandat

2008-08-09 13:47

Handels GBG

Nu drar jag hem till min födelsestad Göteborg för att börja på ekonomiprogrammet vid Göteborgs Universitet. Är det någon mer som ska läsa på handels i höst eller har pluggat där? Hur är stämningen? Stämmer mina fördomar om brats och eurodisco?

Jag kommer missa de första dagarna. Är det ett stort problem?

2008-08-09 23:19
Det är mycket kids som inte riktigt vet vad dom vill men som har höga betyg, som pluggar där.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2008-08-10 02:44
"Göteborgs Universitet och Chalmers kommer inte överens, men vi förenas alla i hatet mot Handels!" - Gammalt studentordspråk
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-08-10 18:39
vad är det för low-life-studenter som på allvar orkar beefa med andra universitetsinstitutioner. Samma sak här i Lund, LTH:are verkar "hata" Ekonomihögskolan, etnologer och socialantropologer har sin beef..

åt helvete med studenter :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-10 20:25
Det finns bara ett Handels i Sverige och det ligger inte i Göteborg.

Ekonomi institutionen vid Göteborgs Universitet om jag får be.

SunTzu, det är roligt?
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-08-10 20:28
lia F22

möjligen för folk som innan studentlivet var mobbade och nu har chansen att spela 'nördarnas revansch'. men inte för vanliga människor.

Ekonomiinstitutionen vid Göteborgs Universitet om jag får be.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-10 20:33
SunTzu, jag har aldrig varit mobbad =) men man blir nog lite skadad av att gå på en så liten skola som jag går på..

Annars har jag bara hört bra saker om Handels i GBG. Deras program med språkinriktning verkar bra! Brats och eurodisco? Antagligen. Men man ska inte förakta deras människovärde, de kan vara trevliga ändå.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-08-10 22:06
SunTzu, du verkar ta det här på allt för stort allvar. Jag har aldrig stött på en student (low life eller inte) som VERKLIGEN hatar andra institutioner, fast det kanske är annorlunda i andra städer. I GBG tar sig 'hatet' (som bör tas på lika stort allvar som en skrytlåt på audioforumet) mest form utav diverse pranks och försök att överträffa andra kårers festföreningar.

Lia, det är just brats-stämpeln som gör att många ogillar handels (och det kommer alltid vara handels, oavsett vad det korrekta namnet är). Sen kan säkert brats vara bra människor men det kan nazister också och det betyder fan inte att jag tänker vara tolerant mot dem. Har inga synpunkter på utbildningen i allmänhet.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-08-11 14:47
Haha, jag bereder mig på hat. Kommer läsa med fransk språkinriktning förresten.

2008-08-11 16:28
Ja fy fan, om det är fransk inriktning är det ju jihad på dig! Tänkte låta dig komma undan med handels för du var rätt söt på din profilblid, men det här förändrar ju allt! Dö, bratjävul, dö!