I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

3-åring åkte spårvagn själv i Göteborg

Övrigt - Blandat

   
Toastare

2008-08-10 16:09

3-åring åkte spårvagn själv i Göteborg

Från GP.se

Treårig pojke åkte spårvagn själv
En treårig pojke hittades på söndagsförmiddagen på Hjalmar Brantingsplatsen på Hisingen.

Enligt polisen ska pojken på egen hand ha åkt omkring på spårvagnar i Göteborg. På något sätt lyckades han öppna dörren och smita hemifrån. Han försvann från Januarigatan 08.50 på söndagsmorgonen och polisen tog emot ett samtal från pojkens oroliga föräldrar.

Kvart över tio på söndagsförmiddagen hittade polisen pojken utan skor på Hjalmar Brantingsplatsen på Hisingen efter ett samtal från spårvagnspersonalen. Föräldrarna åkte från Kortedala och hämtade pojken på polisstationen
.

Han har alltså inte bara åkt spårvagn, utan även lyckats byta så han tagit sig till Hisingen. Vi vet alla att vi som små hade en urge att ta oss ut i världen på egen hand. Själv kom jag bara ca 200 meter från mitt dagis innan jag och min rymningskompanjon Leo blev upptäckta. Tack vare Leos knallorange "rånarluva/skidluva" han hade.
Min storebor och hans kompis blev hemkörda i polisbil efter att det cyklat in till stan i Lund på sina trehjulingar.

Vad har ni varit med om i era rymningsförsök som kids?

Jag skyller allt på Emma!