I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Läsa på växjö universitet

Övrigt - Blandat

2008-08-26 12:31

Läsa på växjö universitet

Fick reda på idag att jag blev antagen till växjö universitet känns jätte kul men samtidigt väldigt stressigt.

Nån mer som ska läsa på universitetet i växjö? Vad ska ni läsa?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-26 12:42
välkommen, ska börja mitt femte och sista år. Växjö campus är helt ok. nåt speciellt som intresserar dig?
what's good for the goose is still good for the gander.

2008-08-26 12:43
oj, såg inte att du var från Kronobergs län, då känner du till en massa redan:)

2008-08-26 13:46
Ja jag bor i alvesta strax utanför men kommer nog hänga ganska mycket på campus ändå :)
Vad läser du förnåt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-26 14:28
du missar nollningen... måste va skönt att slippa.

Vad finns att göra i Växjö om man inte studerar?

(in before "ta tåget till sthlm/malmö")
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-08-26 14:32
Jag är VÄLDIGT glad att jag missar nollningen :)

Ja du vad finns att göra i växjö? Inte mycket ärligt talat går nästan aldrig ut i växjö har tröttnat.

2008-08-26 14:36
och om man hade tänkt sig att jobba där då?
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-08-26 17:40
Tsiknes F23

jag läser matte/fysik. Alvesta känner jag till, bor själv lite utanför Växjö.

Endeavour2

Växjö är mäkta tråkigt, for real. hela "stan" utgörs av en gata och jag är så less på det men det är ingen anledning till att du också skulle göra det! Dock har vi det väldigt fint nere vid Vattentorget men det är iofs på sommaren.

2008-08-26 18:12
revo:

Mjo, Gatan är jag bekant med. McDonalds i ena änden verkar ju vara THE place to be. Men jag hoppades att det skulle finnas lite bättre att säga om stan än vad man kanske uppfattar under 2-3 dagars besök.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-08-26 18:53
japp, alla fjortisar hänger där och hoppas få se bråk under fr/lö.

sjyst ställe i fikväg är ju askelyckan om man vill mysa med bruden precis vid det McD du beskriver/(alternativt palladium), och av uteställen tycker jag kafé de luxe är det enda respektabla.

2008-08-26 19:50
Är nollningen så hemsk eller?

2008-08-26 19:57
nollning är väl hemsk oavsett stad. det är bara det att alla ska överdriva och vara tävla mest grova nollningen. ju grövre desto bättre.

2008-08-26 20:02
revolutionären: nja ja vet inte, jag går på högskolan dalarna, och när jag hade min nollning var det jäääävllligt kul faktiskt... vet inte är väl olika..

så det känns skit skumt när folk säger nollningen är hemsk...o ..råder folk att inte gå på.. det är genom nollning jag lärde känna några av mina närmaste vänner nu..

2008-08-26 20:05
jag uppfattade min nollning som: högskolestudier är supa supa supa och ha kul. det är nog också vilka man paras ihop med, som jag blev parad med såna riktiga som inte brydde sig ett skit om sin utbildning utan var där för att enbart ha kul.

2008-08-26 20:15
hahaha, humm..

humm jag dricker inte alls, och vi pradas nog inte ihop, men ja drogs ändå till de som delade samma principer som jag men ändå deltog i nollningen för att lära känna de som man kommer studare med, för mig var det ändå en ny stad ...ny allt.. alla kommer väl ditt med olika inställningen även om många drack då... ja var på nollningen så vet jag också att många av dem som söppppp söpppppppp som fan.. ändå tog skolan på allvar..

så du råder folk att inte gå på nollning då eller?

2008-08-26 20:17
Nollningen är kul alla borde gå på nollningen, o jag har för mig att man iaf har rätt o säga nej om man inte vill delta i skit saker... för fan efter nollning blir det bara allvarligt....och man druknar i sina studier...

2008-08-26 20:20
verkligen inte. jag hade nog bara oturen, tror nollningen är det bästa sättet att snabbt komma i kontakt med studiekamrater och i synnerhet om det är en ny stad och man inte bor i campus. då kan det lätt bli att det tar tid innan man lär känna folk. personligen bodde inte jag på campus, det gör jag inte nu heller f.d.d., men ofta slaggade jag hos polare som bodde där. känner man en person på campus tar det en vecka innan du lär känna dennes bekantskapskrets - verkligen. men som sagt, jag hade lite oflyt med min nollning iaf.

2008-08-26 20:22
revolutionären: jo det verkar så..synd. ..

du läste sista året nu?

2008-08-26 20:26
yeap. vart och vad pluggaru?

2008-08-26 20:33
vi kanske kan ta det privat, msn eller liknande?

2008-08-26 20:54
:o)

2008-08-26 21:01
Jag ska , blir lärarprogrammet på distans för mig så slipper nollningen, campus o allt sånt där. :o)

2008-08-26 21:16
Nollning är säkert kul för dom som gillar sånt jag är inte en av dom.
Men vi ska ha dagar tillsamans inom det jag ska läsa så vi kommer lära känna varandra ändå :)

innes
Det hade jag som förstaval men kom inte in :( hade varit perfekt för mig att plugga på distans eftersom jag har barn men känns ändå bra och nu får man komma hemifrån mer och träffa folk! :)

2008-08-26 21:43
Tsiknes
Jag ska läsa mot fritidshem/fritidsverksamhet, är tillsvidareanställd på fritids/skola så tänkte att det är på tiden att läsa vidare + att man slipper ta studielån. :o) Men det kommer att bli tufft att jobba heltid o plugga 50% på distans, det ska gudarna veta. hehe

2008-08-26 21:51
Jag kommer förmodligen husera i växjö framöver utan att plugga. Vad har jag för överlevnadschanser?
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-08-26 22:10
innes
Ja det kan jag förstå men man fixar det alltid.
Och skönt att slippa studielån vilket jag inte kommer slippa.
På ett sätt är jag glad att jag inte kom in där vet inte om jag har den rätta disciplinen till att plugga på distans.
Men kom in på mitt andrahandsval iaf så jag är glas :)

Endeavour2
Hur kommer det sig att du ska flytta till växjö? Jobb?
Alltså du kommer överleva, kanske överdrev lite så himla dåligt är det inte i växjö inte om man jämför med den lilla hålan jag bor i ;)
Det blir vad man gör det till och har man/skaffar sig bra polare så är bara det ett plus.
Finns endel schyssta ställen faktiskt kan rekomendera Kafé Deluxe ett riktigt mysigt ställe med bra musik.

2008-08-27 01:31
Växjö är helt ok, men när det gäller uteliv får man väl kanske inte ha för höga förväntningar. Kafé De Luxe är väl stans bästa ställe (hänger där själv var och varannan helg) med stundtals riktigt bra musik och spelningar och riktigt skön stämning, men i övrigt suger det när det gäller dansställen, förutom på sommaren då Terassen har öppet. Finns ett par bra pubar och fik, men ölen är dyr...

Studentlivet är bra (pluggade själv media och kommunikation för ett par år sedan) och det finns ett par schyssta studenthak (främst då Stallarna och Sivans) där ölen och spriten är billig + att det händer mycket annat för den som vill, mycket föreningar att engagera sig i för den som är lagd åt det hållet.

Skulle ni tycka att campuslivet suger så antar jag att vi ses på De Luxe i höst...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2008-08-27 14:25
Unrealistic
Vi ses säkerligen på de luxe! Där kommer iaf jag hänga mkt i höst :)

2008-08-27 17:43
japp, vi är alla överens om att kafé dellan är det enda respektabla utestället, är där typ varannan helg.

2008-08-28 18:23
Tsiknes: Jag kommer nog hamna i Växjö förr eller senare, söker jobb så gott det går nu. Försöker verkligen intala mig om att det går att bo där nere efter att växt upp och alltid bott i Stockholm...

Antar jag får titta förbi kontaktannonstråden och leta kompisar som vistas utanför studentpubarna...
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-08-28 21:54
Fast Kafe De Luxe är ingen studentpub den ligger inne i stan.
Jag kommer nog hänga endel på studentställena men går nog hellre på de luxe.
Klart det går att bo i växjö jag hade hellre bott där än var jag bor nu men planerar att flytta från småland efter studierna.
Hör av dig om det blir flytt hit och du behöver kompisar :)