I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Outbildad lärare i matteB?

Övrigt - Blandat

   
Moderator

2008-08-31 23:12

Outbildad lärare i matteB?

Jag ska börja läsa matteB nu och så har vi fått en ny mattelärare.
När han kommer in i klassrummet så börjar han presentera sig osv osv.
Men sen så berättar han att han han har varit slöjdlärare i många år på en högstadieskola.
Han har undervisat i matteA i 2 år, nu är det första gången han ska undervisa i matteB säger han och han vet inte ens vad det innehåller och vet inte riktigt om han kommer förstå allting som matteB innehåller men att vi får hjälpas åt. Han berättade att flera elever i klasserna som han undervisade matteA i kunde matteA bättre än han :S asså VAD FAN!?!?. Hur fan kan dom sätta in en lärare till att undervisa i matteB som helt klart verkar sakna en riktig utbildning och säger själv att han nog inte kommer förstå allt i matteB o inte ens vet vad det innehåller. helt jävla sjukt enligt mig. han är 63 år gammal, kanske börja bli senil eller nått? Han skämtade inte heller när han sa det jag skrev där uppe...Vad ska man göra? Vad tycker ni om att skolan sätter in en lärare som tillochmed själv erkänner att han knappt kan matte?

//TW