I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mönstring

Övrigt - Blandat

2008-09-18 16:24

Mönstring

Tidigare i år fyllde jag i en blankett om mönstring. Jag svarade sanningsenligt och skrev även att jag kunde tänka mig göra lumpen. För ett antal dagar sedan fick jag ett brev av pliktverket där det står att jag kan bli kallad till mönstring någon gång under 2009. Vissa har sagt mig att det är ett krav att göra lumpen om pliktverket väljer dig. Saken är att min inställning till lumpen har förändrats sedan jag fyllde i den här blanketten; jag vill inte göra lumpen!

Är det sant att det finns en chans att jag måste göra lumpen mot min egen vilja?

2008-09-18 16:31
Du måste mönstra, men så fort du kommer dit kan du bara berätta för psykologen att du verkligen inte vill gå lumpen osv osv.. Har hört att de inte gillar o slösa tid på personer som ändå inte vill.

Jag fick också brev av pliktverket nyligen, stod att jag blev kallad.. fattar verkligen inte hur, sa att jag inte ville gå lumpen och att jag brukade få blackouts :S
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-18 16:46
Säg att du har åkt fast några gånger när du kmr till psykologen, då blir du inte kallad till lumpen eftersom man tydligen inte får vara straffad när man ska handskas med säkerhetssaker.. Något sånt va de iaf för mej för ~1 månad sen.
>:D

I rz 3vul g33nuz

2008-09-18 16:56
Bara att gå till mönstringen. Inte så jobbigt, du får ledigt från plugget en dag och de bjuder på lunch. Säg att du inte vill göra det så slipper du säkert, säg till psykologen att du mår dåligt eller till vem som helst att du röker hasch så är det tvärsäkert.

Eller testa någon mer extravagant metod och skriv hur det gick.

2008-09-18 17:25
Bara att säga att du inte tror att lumpen är något för dig så kommer du i 99% av fallen att slippa göra det:) Själv ser jag fram emot att göra lumpen.
Meep meep

2008-09-18 17:34
Jag mönstrade för någon dag sedan. For till f21 i luleå och gjorde iq-testet och det första jag fick göra efter det var att gå till psykologen. Hon frågade om jag ville göra lumpen då svarade jag njäe, sen fick jag en frisedel och då var det bara att fara typ =) ångrar det nästan nu! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-18 17:50
Gör som jag gjorde, skit i att gå dit. Du kommer bli kallad till en ny tid, skit i den också. Tredje gången så drar du dit, men kom dit flera timmar försenad (ger ett jävligt dåligt och oseriöst intryck). Väl inne i pliktverket snackar du med en terapeut/psykolog och antingen säger att du helt enkelt inte tänker/vill göra lumpen eller dra någon lögn.

2008-09-18 18:26
Inte ens alla som vill göra lumpen får det.
Så säg att du inte vill så borde det räcka egentligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-18 18:32
Gå bara dit och säg att du inte vill så slipper du säkerligen.....
att skita i att gå dit och att ljuga känns ganska meningslöst.
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2008-09-18 18:37
Är det verkligen som Yazeer säger? att man som straffad inte har en chans att göra lumpish?

2008-09-18 19:55
typ 2/10 som får göra lumpen nowadays, så oroa dig inte i onödan sannolikheten är lika med 0 om du inte vill.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-09-18 20:11
hahaha, ja mönstrade aldrig!

Rätt kul faktiskt, ringde upp dom, stod nå jävla nummer där man kan meddela ifall man har injuknat osv... Ringde och sa att jag skulle ha spelning, förband åt Petter och han svarade att man måste ha en riktigt anledning, då sa jag "hmmmm, jaha?, men ja kan inte" då svarade han "ja skriver att du är på semester utomlands" å ja sa okej, senare fick jag ett brev där det stod "enligt blabla så måste jag infinna mig blabla", ringde och sa att jag absolut inte tänker åka upp för att sedan åka hem, sen fick jag ett brev där det stod att jag ej behövde komma och mönstra!

så ja slapp hela kittet! haha
www.samyprod.com

2008-09-18 20:23
Hade haft dreads i sådär 3år vid mönstringen, sa att jag var militant vegan, då ville dom inte ha mig längre.
Åt glatt upp lunchen beståendes av spagetti och köttfärssås och åkte hem.

2008-09-18 22:11
fan jag jobbade som ett svin för att få göra lumpen... fick ändå inte.
mama said knock you out

2008-09-18 22:17
Monsta!

Ja, det är som han säger, var väl en tråd på whoa för inte så längesen där de var nåt citat från nån hemsida där de stod att de inte trodde att folk som hade haft ett kriminellt förflutet inte skulle bli så bra soldater.. Ganska förståeligt faktiskt.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-18 22:21
Jag är i helvetet nu, inget att se framemot.
Can't break necks in boxes

2008-09-19 01:29
asså jag drog inte på min mönstring, fick en ny nästa år, drog inte på den, fick en ny nästa år, drog inte på den, sen fick jag en lapp där det stod typ med lite slang "du är för gammal för att mönstra nu, antar att du inte vill göra lumpen, så vi skiter i dig nu"

hahaha