bananflugor

Övrigt - Blandat

bananflugor

vad gör man åt dom..dom är överallt på noll tid..har ni något/några bra tipps på hur man blir av med dessa vidriga äckliga smustiga flygfän..har testat att ställa fram en skål med honung med det funkade inte..testade även att göra en grogg det verkar ha funkat för nu är alla på en och samma plats..

så några ideér??

Varför finns det kondomer med jordgubbs smak när alla vet att musen gillar ost...
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
droppa lite diskmedel i groggen så de avlider

gjorde en grogg på hmm... honung, vatten, vinäger, olja och diskmedel tror jag, hade skålen framme i 5 dagar och vips var den befolkad kyrkogård

Läste en tråd om detta här förra veckan, sök i forumet och se efter.
Jag har också fått dessa oönskade husdjuren i köket.
Dom verkar gilla öl. så ställ fram en slatt så kanske dom super ihjäl sig.
Testade igår med öl+diskmedel för snabbare död men det fungerade inte alls.
Annars har jag hört att dom avgudar rötjut!
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!
Det kommer helt seriöst upp en ny tråd om detta ämne minst en gång i månaden.
Är folk helt dumma i huvudet hela tiden eller kommer det i perioder?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Jag kör på valfri vinäger 4delar 1del diskmedel och en skvätt vatten så blir det en fin skörd
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
jaquil P20- skulle tippa på att folk är helt dumma i huvet:D..

tack för tipsen..frågan är bara..vart fan kommer dom ifrån..dom måste ju komma någon annanstans i från från början...ska testa det där med diskmedlet...några har fan blivit obehagligt stora..typ som riskorn..bore igentligen ringa antisimex
Varför finns det kondomer med jordgubbs smak när alla vet att musen gillar ost...
Jag hade massor av dom där tills JAG STÄDADE. Testa det.
Sedan kan dom också komma från avloppet eller något sådant, har jag hört. Så du kan även koka vatten & hälla ned det där.
Men alltså... städa, städa & städa. Det enda som verkligen hjälper.

Dom dras ju speciellt till ölburkar, vinglas med gamla slattar - alltså alkohol helt enkelt, & gammal mat, t ex bananskal & annat äckligt. Så börja med att städa bort det först.

& ja, om du inte diskar på lång tid så är dom där i diskhon & lever loppan också.

jag gjorde så här en gng: stoppade bananskal i en colaflaska o lät den va där i 1 dygn. flugorna samlades där inne. så jag täppte till flaskan försiktigt och kastade skiten, jag fick med alla... men om det finns fler så är det bara att göra om proceduren :)
Rez P30:

Hahaha, bäst hittills!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sedan kan man dammsuga upp dom också.

Jag lärde mig en liknande grej med flaskan som givetvis är jobbigare.

Man kapar botten, ställer den på ett fat med något sött, gör små hål de kan komma in. När de tar sig in kommer de enbart försöka att flyga upp och fattar inte att de kan komma ut där nere.

Minns inte om det fungerade men jag tror jag.
jagvillocksåhaenblog.com
kown: Den har jag med kört. Samtidigt som man försöker överrösta dammsugaren med kommentarer till blomflugorna, fast de förstår nog inte vad man säger heller...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha! har faktiskt även försökt med dammsugarn! rätt kul faktiskt..
Fast då hinner de tjalla på varann och gömmer sig, man måste samla dem på en plats och sedan utrota dem på valfritt sätt.

En annan gång hade de invaderat min papperskorg, så jag gjorde en snabb move och sängde påsens öppning, sedan lånade jag min mammas hårtork och värmde upp påsen tills de dog. Lite udda jag vet :D
Lite udda jag vet :D

ghaha smileyn gör allt hahahaha
be the change
suveränt...nu ska jga spendera helgen med att städa och utrota varenda jävla fluga:D
Vafan! Tänkte nyss fråga om detta på whoa, :S

Kom hem från Oslo till min lägenhet i Karlstad och ser ett gäng, säg runt 20, små flugor som sitter runt duschbrunnen och chillar. De kanske hade något möte, vad vet jag. Nu ligger de nånstans i Klarälven iofs men hur fan kom de dit? :S

Har inte varit hemma på 1½ vecka och inte fanns det matrester eller liknande i lägenheten.
gaia

Klart det fanns ätbart för dem. Du kanske är äcklig?

GAIA: Dom har sina knep, men de vill inte avslöja exakt vilka, vilket självfallet är förståeligt.
Jag har hört något om avlopp, though.

Känns för övrigt nice att jag inte är (var) ensam om att springa omkring med dammsugaren i högsta hugg som en (ett? skitsamma, det är svengelska liksom) lunatic.

serser

Du kanske är korkad. Jag bor inte där?