Hitta crib i sthlm! hur?
Nu är det så att jag är bostadslös och slaggar på soffan hos polare och måste akut fixa lägenhet. Men hur fan ska jag fixa det? Jag jobbar i täby och skulle gärna fixa något i norrort. Helst i täby men också gärna vallentuna, upplandsväsby, mörby och danderyd. Innerstan skulle också funka såklart, men helst inte.. och där lär det väll vara svårare och dyrare. Står i kö i stockholms bostadsförmedling men de har inte de områdena jag skulle vilja ha förutom kungsholmen typ. Har hittat privata hyresvärdar i täby och väsby, men vilka har hand om hyresrätterna i vallentuna? mörby mm? Har strax under 200 lax om året men inga ködagar :( har ni tips på hur jag kan fixa det? Langa gärna också länkar till alla privata hyresvärdar ni vet..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
I åkersberga är det armada som gäller iaf. Men även här ute är det svårt att fixa akut.
Här i åkersberga är det bara farliga gangsters, kom ihåg det! Men annars.. är det verkligen så svårt att hitta en lägenhet på norrort ? känns lätt.. :S
Niceness!
Asexuell_hundvalp P10 Jag vet inte hur svårt det är.. Stod i täbys kö i 3år men alla lägenheter i täby har blivit uppköpta av akelius. Vet inte vad de går efter eftersom de inte har något kösystem. Annars vet jag inte vilka som förmedlar lägenheterna i norrort..
Kolla in wallenstam, dom kanske har nåt norrut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
wallenstam tack för tippset.. men de fans bara massa p plattser där.
Fan det är ju helt jävla omöjligt att hitta nån stans att bo. Pallar inte vara hemlös längre! Har ingen kötid hos stockholms bostadsförmedling + att det mest fins lägenheter i norra järva (akalla,hjulsta,rinkeby mm,) och i huddinge mm.. Ställen jag helst inte vill bo på och de går ändå till de med längre kötid. Kan inte heller ta lån och köpa nånting, eftersom de fortfarande är typ samma hyra som hyresrätterna + räntan från lånet har jag inte råd med det. Hur fan gjorde ni som har lägenhet i sthlm?
Connections : )
I live my life one videogame at a time.
Flytta till Åkersberga, kan väl inte vara så svårt att får en lya där? Vem vill bo där liksom?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
hahaha stört dryg kommentar ninjan! "Connections" är precis det han fiskar efter!
Han frågade ju: "Hur fan gjorde ni som har lägenhet i sthlm?" :D
candide P26 Hittar inga hyresrätter där.. Om du har länk så langa!
3fots_ninjan P22 Tack, printade de nu. De är altså kö till hyresrätter?
Moderator
2008-09-24 20:57
blocket, blocket, blocket. Var inte kräsen, ta vad du kan få som inte är inneboende hos någon. Var fan det än är. Vill du vara kräsen så skaffa några 100k på banken och stå i bostadskö i ett par år. Har du inte de möjligheterna, ta vad du kan få.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
KaptenKrok P23 Jag är verkligen inte kräsen! Kollade på andrahand.se, men antingen hade t.o.m datumet redan varit eller var om någon månad. Skulle vara ännu jobbigare att behöva flytta och inte ha någon stans att bo igen efter bara någon månad. Säg gärna till om du hittar något som går att bo i några månader.
Snackade med en arbetskollega nyss. Han fick stå i kö i Stockholms bostadsförmedling i 7 fucking år för att få sin skit lägenhet. Det enda sättet jag kommer på nu för att få lägenhet är att göra bankrån och köpa ett svartkontrakt typ..
Toastare
2008-09-28 00:23
jag fick många svar när jag satte in annons på blocket med foto, då tycker folk det blir personligare. Utan bild fick jag bara lägenheter åt helvete. Nu sitter jag i en liten tvåa på lilla essingen, med balkong och badkar.. fast hyran är ju hög.
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F28 Sveningmar har kanske inte ett lika fördelaktigt yttre som ni själv. För oss fula fungerar inte sådana knep, det kan snarare ha motsatt effekt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Som någon annan sa; blocket? Har du fast jobb och inkomst är det inga problem och hittar du inte just där du vill ha så hyr en andrahandslägenhet tills du hittar något där du vill bo.
Toastare
2008-09-28 00:45
candide, nu fick jag faktiskt mest svar av tjejer... och du kanske har rätt, men jag tror mer att de handlar om att de får en bild av en. Men om man vet med sig att man kanske skräms mer genom ett foto, då ska man låta bli ;) Azziz, förstahandskontrakt i sthlm finns inte på blocket.. det finns som sagt knappt andrahand fastän man är fast anställd och med hög lön. Så illa är bostadssituationen...
Inte lätt att hitta på blocket heller, finns faktiskt bara en enda där som fyller mina krav. Alla andra är bara inneboende eller kort hyrperiod. Jag tänker inte hyra ett rum av någon, skulle inte funka. Tänker inte heller hyra något där jag måste flytta och va bostadslös om ett år igen. BountyBoo F28 Jag kanske ska prova att lägga upp en annons där, ska se om jag hittar någon bild där jag ser någorlunda städad ut. Lilla essingen är fint som fan! Lucky you..
Ställ dig i kö. Medans du väntar (tog två år för mig) så kolla alla sajter med andrahandsannonser, och svara på allt. Prata med alla du träffar om att du behöver någonstans att bo. Till slut är det alltid någon som känner någon. Min första lya i sthlm var en mer eller mindre stulen lägenhet i femte hand :)
själv varit i din sits. bodde på soffan i 4månader hos en polare i täby och lyckades inte hooka nån lägenhet. spec inte i täby. var nära på att få en i hökarängen genom blocket men thats it. som tur var så skaffade jag flickvän under tiden o har nu tagit lån med henne o köpt en lägenhet i stället. stockholms bostadsmarknad är fan helt sinnessjuk.
SUCK SHAFT
Toastare
2008-09-28 18:20
som tur var så skaffade jag flickvän under tiden o har nu tagit lån med henne o köpt en lägenhet i stället. det är det verkliga stockholmssyndromet, skaffa partner för att få nånstans att bo ;)
hur länge var ni tillsammans innan ni tog lån ihop? det låter giftermål i mina öron innan jag skulle göra nått sånt
haha inte så länge, tror vi bestämde oss för att flytta ihop efter 3månader, sen bodde jag med henne hemma hos hennes föräldrar i 3-4mån o letade lägenhet. men hey! det kändes helt rätt från första början o det känns fortfarande lika rätt. men som sagt, hade situationen varit annorlunda så kanske vi inte köpt en lägenhet ihop.
SUCK SHAFT
Toastare
2008-09-28 18:42
man ska aldrig blanda in pengar så tidigt i ett förhållande, även om det känns rätt.. för ofta, men inte alltid, kommer den dagen då det inte känns så rätt längre.. men iof står ni 50/50 på lånet och har skrivit samboavtal så är det ju no probs. Då är det ju bättre att ni säljer och splittar pengarna än att en blir utkickad.. eller så händer det aldrig och ni lever lyckliga i alla era dagar! ;)
jorå 50/50 med samboavtal. helt bakom flötet är man ju inte :P
SUCK SHAFT