I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kroatien, vad säger ni?

Övrigt - Blandat

2008-09-27 12:01

Kroatien, vad säger ni?

Jag & 4 polare har nyligen planerat att spendera 3 veckor i Kroatien sommaren som kommer. En av polarnas familj har hus där nere så vi kommer bo där, resan blir alltså billig. Men vad tycker ni som varit där, är det ett härligt resemål? Berätta om er resa dit! :)

Fick nyss veta att 2 av polarna bangat på idén så nu blir planerna lite annorlunda, men det ska fortfarande genomföras, absolut! Priserna på mat, kläder osv kan ni väl berätta om? Vi kommer 20 minuter ifrån Split.

Tack på förhand.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-11-12 17:59
uppp!

jag vill också veta. funderar på dra dit efter nyår å vara några månader, vet inte varför men har fått för mig att kroatien ska vara kung. Är det lönt att dra dit t.ex januari-april om man vill åt värme?
"life's a garden, dig it."

2008-11-12 22:33
Var i Split för några år sen, vad jävligt nice. Åkte sen ut och bodde några nätter på ön Hvar, som ligger en liten bit utanför. Jävligt fint, hyrde vespa och kikade runt på ön. Inga feta sandstränder, men väldigt blått vatten och allmänt trevligt.

Kroatien var lätt nummer ett av resmålen under en tågluff 2005.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2008-11-17 11:53
kroatien och tucepi/makarska är galet nice, va där i augusti
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-12-01 00:55
Kroatien är schysst, dock inte så varmt i januari-april. Och visst är Makarskaområdet fint, men åk isf i maj eller september när det är lite lugnare. Split är annars en trevlig stad. Prismässigt är Kroatien fortfarande billigare än t ex Grekland men räkna inte med Bulgarien-nivå. Kroatien är inte nåt partyställe i stil med Magaluf, inga köttbullar på menyn heller. Folk är inte så trevliga som det står på diverse reseforum, kroaterna är faktiskt rätt bryska men de förväntar sig å andra sidan inga falska leenden. Det är ett ärligt, varmt och öppet folk och landet är underbart.
"Shit's so thick you could stir it with a stick"

2008-12-03 20:27
Har hört iaf att Kroatien ska va ruskigt nice, dock inte varit där så kan inte säga så mycket mer! Åk dit och njut av livet! :)
Live Hard, Die Young

2008-12-17 13:29
klart ni ska till hrvatska! 20 min från split? åt vilket håll?
ett tips är att kika in färjorna från split. de går i princip överallt. hvar blev väl utnämnd till beach 2007 i kroatien?
hursom röstar jag för, det är faktiskt inte mycket som slår kroatien på sommaren.

jag häckade i en öde vik på korcula i 10 dagar i somras med några randoms, hade nog kunnat stanna några år.
Kolbász for you, the Hungarian crew

2008-12-20 17:33
Dra till Dalmatinerna i Kroatien, där finns det asgrymma stränder och städer. I Makarska t.ex. har du klubbar, stränder och ett berg som ligger bakom staden där man kan vandra.
Gentrifikationen kikar bakom hörnet.

2009-02-17 13:08

Var i Zagreb i somras under en tågluff och det var nog bästa stället,sjuka brudar bästa lasagnen,dock inga stränder men det visste jag ju om innan....kommer lätt åka tillbaka till Krotien någon gång innan man är nedgrävd
BOIA CHI MOLLA

2009-02-17 13:18
Kroatien är tungt.
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-04-08 22:38
Har en polare som varit där flera ggr, hans farsa kommer därifrån.
Verkar jävligt nice, ville följa med ner men det blev inte av förra sommaren!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.