Mollipect och alkohol?
Nu är det så att jag åkt på en sjukt jävla jobbig bronkit och har fått mollipect efter ett akutbesök. Min mamie bjuder mig på drinkar och säger att det inte är ngn fara att blanda och jag har googlat och hittar inget men jag vill vara på den säkra sidan.. Någon som upplevt eller hört om några problem vid blandning av mollipect och alkohol? Självklart så super jag mig inte dyngfull då jag inte är så kry men ett par drinkar går väl an..
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Din mamma är sjuuk?
hejhej
Du kommer förmodligen att kissa på dig när som helst... Sen får du väl söka på EFEDRIN och inte mollipect så klart. Jag skulle inte blanda det, men gör som du vill.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Med tanke på att det innehåller efedrinhydroklorid, och efedrin är ju som dom flesta vet inte skitbra att kombinera med alkohol... Dessutom brukar ju tumregeln vara att man aldrig ska blanda läkemedel med alkohol, om man nu inte pundar och tycker sånt är kul.
vad händer med kroppen om man blandar efedrin och alkohol? har gjort det massor av gånger. aldrig märkt nåt. Men levern har kanske tagit stryk eller?
med tanke på att bronkit åtminstone låter jävligt obehagligt skulle jag inte ens tänka tanken på att ta en enda drink utan istället låta kroppen var och få all energi till att försöka göra sig själv frisk (och då med lite hjälp av din medicin). jag fattar fan inte folk som "måste" festa (eller i ditt fall, dricka några drinkar) när de går på penicilin eller what ever. det handlar ju inte bara om att medicinen är eller inte är farlig tillsammans med alkohol, det handlar (enligt mig i alla fall) mer om att kroppen är i ett pissigt tillstånd och antagligen behöver all hjälp den kan få för att bli frisk.
Word på phatie. Att supa när kroppen ska bli frisk är som att tugga tegelsten till frukost varje dag när man har fått tandställning.
Har en vän som också fick bronkit och han fick inte dricka på väldigt länge efter det. Om du har någon bipacksedel borde det stå i den, annars kan du kolla på FASS där står de festa om inte alla mediciner med. Överhuvudtaget är det dumt att blanda alkohol o medicin, jag gjorde det med mina antidepp men det fungerade bra däremot skulle jag akta mig för att blanda alkohol och efedrin och fattar heller inte varför det är så livsnödvändigt för folk att dricka. Sätter du verkligen en drink framför din hälsa?
grejen är att det är varma kaffedrinkar som är så sjukt skönt för halsen.. dricker två stycken typ och det hjälper lite då mollipect inte hjälper 100% mot hostan. Sen så skulle jag få nå jävla penicillin och egentligen skulle jag ha fått cocillana men grejen är att jag är gravid och även om jag ska göra abort så kan dom inte ge mig det... Trots att jag hade kraftigt förhöjd sänka som tyder på en jävla infektion i kroppen.. Det tycker jag är jävligt sjukt då hon sa från början att hon skulle skriva ut det.. sen ändrade hon sig och jag fick en chock på apoteket när jag skulle hämta ut det. Min hälsa är inte det bästa just nu och inte mitt psyke heller.. Vill bara bli av med denhär jävla infektionen och det verkar som om det skulle krävas penicillin.. är det inte fel av läkarna att göra så?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
det kommer inte hända ett skit
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lillfrida: och du kan inte bara skippa alkoholen i de där kaffedrinkarna och bara dricka kaffet för att...? Och om du är gravid ska du verkligen inte dricka, även om du ska göra abort. Alkohol ökar risken för missfall och även om en abort är ett framkallat missfall vill du inte få det utan att vara förberedd. Nej det är inte fel av läkarna att ge dig medicin som inte är farligt för fostret i dig. Väljer du sedan att inte göra abort står deras jobb på spel om något skulle gå fel (det är nog många unga tjejer som först direkt tänker på abort men av diverse anledningar inte genomför det). Förstår att du mår dåligt, men allvarligt; ta ansvar för dig själv!
:O Hjälp...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gravid/abort, super när du går på mediciner/ Mamma som hjälper dig med drinkar.. Help them god, Something is really fucked up..
be the change
Producent
2008-09-28 19:41
Vad har drinkar och läkemedel med "punda" att göra? hahaha
Graffare
2008-09-28 19:45
jag har testat efendrin och alkohol... det blir en jävligt dyr historia... offtopic: samma beståndsdel som i hostmedecinen används för att späda ut amfetamin
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Vad är det som händer när man blandar efedrin och alkohol då?
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
Men Lillfrida! Ser du inte själv hur det låter? Du ska dricka kaffedrinkar (med alkohol i) för att bli av med hostan och ditt halsont? Du kan lika gärna gå till Apoteket och köpa "riktiga" (alltså inte vicksblå) halstabletter, dricka thé med honung i etc. Finns så mycket annat som är allmäntkänt som huskurer mot exempelvis halsont. och samtidigt skriver du ju bara att kaffedrinkarna är SKÖNA för halsen så då finns det ju inte ens en tillskymmelse av argument för att alkoholen i dessa skulle hjälpa (så som folk säger att whiskey etc. gör ibland). vafan. be din mamma gå till apoteket, göra thé, köpa hem honung. gå och lägg dig och sov och låt immunförsvaret göra sitt.
PuGe: Späda och späda, det är även grunden i ett vanligt sätt att framställa amfetamin.
"jag har fin hår. som en waterfall."
Jag drack och ingenting dåligt hände och jag har druckit the osv.. men det är kanske lite trevligare att dricka drinkar med familjen än att bara sitta och dricka the medan dom dricker alkohol. i survived. case closed.
jag kan riktigt föreställa mig plågan att sitta med en sketen kopp te när övriga familjen dricker den ljuva alkoholen
One chapter a day
Jag blir så mörkrädd ibland. Så mörkrädd.
hru fan kan man ens tänka tanken att dricka alkohol när man är gravid? förlåt,men det låter så jvla idiotiskt ,förstår inte hur det kan finnas så dumma människor i denna värld..
maybe i am a bitch butt in that case you are one to!
Det enda som ploppar upp är: vet din mor om att du är med barn?!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Jag har kombinerat Efedrin med bade alkohol och cannabis och det ar ingen fara, det beror iof pa vad du ar orolig for? Ar du orolig for alkohol-forgifning sa ar det lungt, men illamaende och dalig bakfylla sa ar det varre... Sen vette fan om man bor blanda Ef med alkohol om man ar gravid, ar tveksam, om jag var lakare skulle jag inte skriva ut Ef-baserat lakemedel till gravida.. Men det ar jag det..
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Ska jag leva som om att jag är rädd om embryot i magen när jag egentligen inte är det? Jag har ju tillochmed bokat tid för abort och ja, mamma vet om att jag är gravid.
somethings wrong with this family...
/Cash Hunter aka DJ Rufus
Äh, jag tänker inte döma dig eller din familj. Hoppas allting går bra och använd kondom nästa gång :)
Ska jag leva som om att jag är rädd om embryot i magen när jag egentligen inte är det? Det är dig själv du ska vara rädd om.
Det är dig själv du ska vara rädd om. alkoholen skadar mig inte mer än vanligt bara för att jag är gravid?
Dessutom.. i dethär tidiga stadiet så vet många inte ens om att dom är gravida och lever på som vanligt. Det värsta som kan hända är att jag får missfall som jag ändå kommer framkalla när jag gör abort?
Om jag hade valt att behålla barnet så hade jag absolut inte druckit och rökt osv..
Det handlar kanske inte bara om det fysiska...
Lillfrida: Fa-an vad jag tycker synd om dig som ska göra abort. Det är typ det hemskaste jag varit med om. Alltså ska du göra medicinsk abort så se till att de ger dig MYCKET smärtstillande på en gång.
Lillfrida F18 Vet inte om det är för att jag ska bli far om några veckor, men hade du stått framför mig hade jag slått av ett nyckelben på dig för jag blir så förbannad. Ha respekt för livet medans det fortfarande finns, det gäller både dig och ditt embryo. Jag förstår abort proceduren psykiskt och fysiskt men det är skilda saker och handlinar och bör nödvändigtvis inte förlåta ett kasst beteende.
Rock out with your cock out!
Varför slå av ett nyckelben? Jag tycker vi ska vara lite försiktiga med orden innan vi vet allt för mycket, eller lägger oss i andras liv allt för mycket. Huruvida flickan här handlar rätt eller ej behöver inte riktigt stå i centrum, utan snarare hur hon mår och varför hon handlar som hon gör. Döm inte hennes handling allt för mycket, fråga istället hur hon mår?
pajson F22 Alla har ett visst ansvar, oavsett hur dom mår eller inte. Har man inte det kan jag inte bry mig mindre. Kanske hårda ord, men jag står för dom.
Rock out with your cock out!
Slå av ett nyckelben för att jag ska göra abort? eller för att jag dricker när jag är med barn? Om det är för aborten så är det så kan jag tala om att jag är osäker på att barnets far kan bli en bra pappa i nuläget. Ett barn ska inte behöva växa upp med en förälder och som sagt så skulle jag inte ens kolla åt alkohol om jag hade valt att behålla. Förstår verkligen intevad problemet är faktiskt, embryot kommer inte att födas och jag har inte supit mig full. Har sammanlagt druckit två och en halv drinkar denna helg. Hade jag valt att behålla barnet så hade jag förstått dig helt, two_grand .. Har sett höggravida stå och röka och dom vill jag bara smälla på käften.
hahhaha. förlåt, men det låter bara som du vill få uppmärksamhet. lägger till nya saker hela tiden osv. ehhhhm. om inte hur svårt är det att lista ut svaren på dina frågor annars? Och om du nu inte klarar av det så är nog inte whoa det mest pålitliga stället att fråga på
www.RekFoto.se
Det jag ville veta för stunden var om det var lugnt att dricka lite samtidigt som jag tar hostmedicin och nu behöver jag inte veta längre. Sen att det blev ett jävla liv bara för att jag dricker när jag är gravid fastän jag ska göra abort gör mig till en attentionwhore? Det är fan bara absurt.
Sen så skulle jag få nå jävla penicillin och egentligen skulle jag ha fått cocillana men grejen är att jag är gravid och även om jag ska göra abort så kan dom inte ge mig det... Hahaha ja cocillana hade varit mycket bättre att blanda med kaffedrinkarna
boogey P24
PuGe: Späda och späda, det är även grunden i ett vanligt sätt att framställa amfetamin. Amfetamin och amfetamin
Det är väl metamfetamin man framställer ur efedrin.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
Ni får komma ihåg att hon är ett barn.. ni gjorde också misstag när ni var barn. Kanske inte så här idiotiska grejer men... Poängen är att hon kommer också växa upp! Chillax! :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
När man blir gravid är man inget barn längre vare sig man är 13 eller 45. Lillfrida : Fattar verkligen inte hur du eller din mamma inte kan se problemet med att dricka när man har ett barn i magen. Du kan få missfall av det, vilket inte är lika trevligt som abort, för man väljer inte det. Oansvarigt, omoget och hemskt. Man blir verkligen rädd av att läsa dina inlägg. Att det ens finns så oansvariga människor över 10 år...
Producent
2008-09-30 13:43
Jag blir mer rädd när 27åringar skriver att dom vill slå en brud, som dessutom är gravid.
Drick inte det är dåligt, men cannabis går bra.
"Aaah, they lie about marijuana: Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie. When you're high, you can do everything you normally do, just as well, you just realise, it's not worth the fucking effort." - Bill Hicks