I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker att göra med sin partner?

Övrigt - Blandat

2008-10-06 22:55

Saker att göra med sin partner?

Hej!

Jag och min kille har varit tillsammans i 3 år nu. På senare tid känns det mer å mer som att vi håller på att förvandlas till ett gammalt tråkigt gift par. Det enda vi gör nuförtiden är att antingen sitta hemma och glo på film eller gå ut och shoppa. Har ni några bra förslag på saker man kan hitta på(förutom att resa)? Det ska helst inte kosta allt för mycket heller.

Tack på förhand.

2008-10-06 23:03
sitter i samma sits fast med min flickvän då.. vardag: vakna/jobba/äta/tv/sova. helg: handla mat/sitta soffan Så kan tyvärr inte hjälpa dig :S
b0b0b0b0

2008-10-06 23:04
Ni kan ju iofs skaffa barn, det tänker jag göra när jag är 24 :)
b0b0b0b0

2008-10-06 23:10
Var bor ni ngnstans?

2008-10-06 23:17
Jag och mitt frut brukade promenera mycket och fotografera. Hon fotograferade och jag promenerade mest. Det var då. Nu har jag sjukt mycket att göra så det blir inte lika mycket, men varje söndag går vi några timmar. Nu har vi dessutom en son som tar en hel del tid. Så följ det rådet och skaffa knott. De är roliga. Vara gravid verkar sådär dock måste jag säga.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Redaktionen

2008-10-06 23:22
Lär er laga galen mat.
Styr upp olika projekt med erat hem.
Hitta allt gratis som finns i eran stad, t.ex. muséer eller idrottsevenemang..
namaste
Redaktionen

2008-10-06 23:22
..Eller skaffa unge, det är mest värt. antar jag.

namaste

2008-10-06 23:25
haha så sjukt lowlife á la ricki lake att skaffa ungar för att man har tråkigt...bara en tanke

min fråga till dig är följande: vad gjorde ni tillsammans innan ni började förvandlas till det tråkiga gifta paret? någonstans där borde väl lösningen finnas kan man tycka.

2008-10-06 23:32
eller bara ha sex. mer kul kan man inte ha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-06 23:40
Haha det där känner jag igen! Jämnt när jag och min flickvän ska vara med varandra (bor fortfarande hemma bägge två) så kollar vi på film eller tv.
Iofs så älskar jag att kolla på film men vettefan vad hon tycker om det hehe :)
Live Hard, Die Young

2008-10-07 03:15
Demento P22:

Hah, jag håller med.

-Pappa, varför finns jag?

-Ööh, för din mamma och jag hade inget att göra?

Jag och min tjej gör olika utflykter till ställen runt om i Stockholm och testar olika slags matsäck, passar på att fota och snacka skit. Brukar bli rätt soft faktist.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-07 08:19
Sitter i samma sits med min flickvän. Vi har varit tillsammans i 3år och brukar mest kolla på film och shoppa. Hon gillar inte film sådär jätte mycket, och jag gillar inte att shoppa speciellt mycket så det jämnar ut sig där. Men något gemensamt att göra, som båda tycker är kul, vore guld :)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Poet

2008-10-07 09:23
Gör det ni gjorde i början av förhållandet. Tror inte direkt att ni blev ihop på grund av en delad passion för att sitta och slöa i soffan.

Annars:
*Gå på konsert
*Måla om
*Spela TV-spel
*Gå på fik
*Köp en hund
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-10-07 09:31
gå på museum (jag är helt peppad för vasamuseet nu, så jävla ballt), laga mat (bestäm ett tema, typ indiskt, och kör fullt ut på det), vira in er i filtar och drick två flaskor vin på balkongen och prata om livet, gå på nån spelning, var med varandras vänner, festa, gör lyxfrukost med tända ljus, gå på långpromenader, dra igång nåt projekt i stil med fixa till vardagsrummet... det finns massor att göra, stäng av tvn! =)

(ja, jag är nykär och allt är fantastiskt just nu)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-10-07 09:44
utflykter är det bästa. Det mesta har ju sagts som museum och picknick, vernissage och bra nattklubbar är alltid en hit. Iaf för mig och min flickvän. Annars är Ikea helt grymt att spendera en dag på. Romantisk middag och bra shopping i ett. Fördel att ha bil! Jag och min flickvän hade inomhus picknick i söndags efter vi hade varit på museum och promenad det var en bra hitt. En flaska rosé,oliver en god ost och lite bröd.

Men seriöst fika?!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-10-07 09:47
Impulsgreja lite, visst kan man planera lite utflykter och grejer men nog lätt det rinner ut i sanden. jag och mannen brukar baka, bygga kojor och sova i dom, dra ut och fiska eller bara vandra runt, festa, dra ut och dansa.. finns hur mycket som helst. ens partner är ju också ens bästa polare, så .. vad gör du med dina polare?
jag är discoverys ansikte utåt

2008-10-07 11:26
Fyfan vad jag känner igen mig. Om vi ska göra ngt annat än att kolla på tv så går vi typ och handlar mat haha... Det tråkiga är att alla dessa tips känns avverkade - ja vi har bakat, promenerat, lagar mat varje dag typ, finns inte så många intressanta museum i Malmö tyvärr. Och allt jag kan komma på att göra kostar pengar som ingen av oss har.

Om ni bor ihop så kanske en grej kan vara att spendera mindre tid tillsammans? Annars är ju sex det bästa tipset i tråden :)
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2008-10-07 14:23
amen så är det ju, man kan ju inte vara med samma person i flera år utan att det kommer bli lite vardagligt och uttjatat i längden, det säger ju sig självt. varför skulle man tro någonting annat?
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2008-10-07 14:45
Att skaffa barn är bra. Det tär på förhållandet som tydligen redan är ganska tråkigt samtidigt som det mer eller mindre tvingar er att stanna med varandra. Samtidigt kanske det är det sista stråt som behövs för att knäcka er ekonomi totalt.

Här har ni 10 saker ni kan testa för att liva upp erat förhållande:

1. Börja knarka - det fungerade för Whitney Houston och Bobby Brown!

2. Börja graffa - barnsligt roligt, dessutom får man springa från polisen om man har tur.

3. Låt honom ta dig i tvåan - eller skaffa strap-on och ta honom i tvåan.

4. Gå med i någon swingerklubb - omväxling förnöjer.

5. Göm ilegala flyktingar i eran lägenhet - kan kombineras med #4.

6. Klä upp er och gå på dop/bröllop/begravning - vems spelar ingen roll.

7. Starta en grannfejd - enligt många det bästa sättet för att skapa stark gemenskap.

8. Lura alla era bekanta att ni gjort slut - men fortsätt att träffa varandra i smyg.

9. Starta en frikyrka - kanske lite ur tiden men kan fungera.

10. Sälj eran TV - kanske lite drastiskt men då är det också det sista tipset.

2008-10-07 14:49
nummer 1 och nummer 10 skulle jag rösta för.

YOU wont be disapointed.
Groupie

2008-10-07 14:59
att knarka ihop med bruden brukar involvera de flesta av det där punkterna.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-10-07 15:01
ja harman inte testat det så borde man göra det nångång.

YOU wont be disapointed.
Groupie

2008-10-07 15:04
självklart går förhållanden över till slött tv tittande bara , men det jag och mitt ex brukade mest gå ut och gå, då hittar man alltid något att göra.
Att bara bunkra in sig med chips och cola skapar bara en sur, fet och rastlös flickvän och det vill man inte.

2008-10-07 15:38
Men bor ni i Malmö så kan i faktiskt bara ta tåget över till Köpenhamn här finns massvis av bra museum börja med Glypoteket det ligger centralt. Sen kan ni käka på wagamama vid tivoli om ni gillar japanskt.

2008-10-07 15:39
Om ni har mer tid så dra till lousiana som har en av dom bästa permanenta utställningarna i norden
Producent

2008-10-07 15:59
fan och jag trodde jag var ensam om detta typ
man orkar ju fan inte göra nåt än å slappa på helgerna, då man vilar ut från skola och jobb

att gå och bowla eller nåt tar på krafterna, men det ska jag minsann göra nästa helg med min tjej så vi får nåt annat gjort här!

2008-10-07 22:11
vem har sagt att tv är trist?
Jag och mitt livs kärlek hade alltid en massa tv-serier vi följde från USA och laddade ner ngt att titta på varje måndag när det kom ut. Då virade vi in oss i filtar, köpte snacks och hade skitmysigt!

Annars är andra tips att gå ut och promenera eller cykla någonstans tillsammans, gå på bio, gå ut och ta en drink tillsammans, ut o ät på något mysigt ställe, baka cupcakes annars, som andra nämnt är sex underskattat. Spice:a upp det genom att lära dig burleskdans eller lapdance, köp nya underkläder, släck ner ljusen, bind fast honom i en stol och ha kul.
Ibland köper jag nya set underkläder lite då och då bara för ATT. Detaljerna gör mycket.
Köp en Kama Sutra- bok och prova er fram :)
Börja dansa någon pardans tillsammans - tango, merengue eller annat trevligt.

2008-10-08 02:09
Börja dansa squaredancing!

2008-10-08 10:19
Sluta larva er gubbstruttar.

2008-10-08 11:10
Måste man göra grejer med sin partner?
Jag har haft väldigt roligt med min sambo bara genom att sitta och slökolla på TV och fälla dräpande kommentarer.
När vi däremot gick till Rosendalsträdgård här i veckan (för att göar något som alla par verkar vra så fixerade vid) hade jag inte kul, det kändes konstlat och inte alls dom något för oss.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Groupie

2008-10-09 00:24
Alltså..

Att båda gör sin grej för att på kvällen träffas vid tv:n är en bra lösning också...
så funkade det länge för oss..

2008-10-09 00:52
Köp valfri spelkonsoll med några spel och håll spelkväll någon kväll i veckan.

2008-10-09 07:09
Knepet är ju att träffa nån som man trivs med i alla lägen, spelar ingen roll om man är ute och promenerar, sitter hemma framför tv'n, är ute på nån klubb eller whatever.. man ska ha kul och trevligt vad man än gör. Man ska inte behöva hitta på nått för att ha en trevlig dag/kväll lixom, de ska komma på köpet när man är med 'x'. Det är det som är problemet, att hitta rätt snubbe/dam. Somliga har tur, andra inte! (:

2008-10-09 10:23
Börja nån kurs tillsammans! Kanske lära er ett nått språk... Eller någon sport.. Dansa salsa... Både sensuellt och hälsosamt.. Tantra.. Köp ett sånt här 1000 bitars pussel...

Ni borde ju ha några gemensamma intressen..

2008-10-09 12:52
Knepet är ju att träffa nån som man trivs med i alla lägen, spelar ingen roll om man är ute och promenerar, sitter hemma framför tv'n, är ute på nån klubb eller whatever.. man ska ha kul och trevligt vad man än gör. Man ska inte behöva hitta på nått för att ha en trevlig dag/kväll lixom, de ska komma på köpet när man är med 'x'. Det är det som är problemet, att hitta rätt snubbe/dam. Somliga har tur, andra inte! (:

äh det där är lögn. Klart som fan man inte alltid har roligt i alla lägen om man har bott ihop i två år. Det kommer alltid en vardag vare sig man vill det eller inte. Klart man kan ha kul vad man än gör men att det alltid ska vara kul är en sanning med modifikation. Antar att du inte bor ihop med din flickvän?

2008-10-09 15:44
R0feman, jag har bott med min flickvän i snart 7år. ;)

2008-10-13 02:13
en bra partner är väl den man står ut att umgås med även de allra tråkigaste vardagskvällarna när det bara går Bonde söker fru på TV och kylskåpet gapar deprimerande tomt för att det är i slutet av lönen. Visst vore det fint om man kunde ha världens tjohej även de tillfällena, men så funkar sällan världen.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-10-14 11:36
3rdsoul P22 : Bra tips faktiskt. Gillade ettan och tvåan mest, femman fungerade också!
http://biggedy-b.blogspot.com

2008-10-14 12:47
haha 3rdsoul är kul. 8an var skitrolig ju :D