Producent
2008-10-11 14:38
norrfly mentalsjukhus ( spökhus?)
jag o 2 polare besökte detta ställe igår natt. Det ligger mellan kilafors o bollnäs det va en riktigt häftig upplevelse hörde lite skumma ljud där inne som fick hjärtat att slå snabbare. Vi tänkte besöka det inatt med fast denna gång ska vi ha med oss kamera så vi kan filma lite...tänkte kolla om det e nån mer som har vart där eller vet om nått schyst ställe man kan besöka...ska helst ligga i mellansverige....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
låter som ett mysigt ställe det där! lägg upp filmen här sen då:)
Stockholm, kolla in multidysfunctionalmonkeys blog, stället e fucked up!
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
är det de där stället där de är massa målningar överallt och massa kända brottslingar har haft en vistelse där och som är känt för div tortyr??????
Levande Kungar
var där í sommras, har bilder på min bilddagbok (dreggelpaj) därifrån under 8 juni. vi åkte dock dit på dagen:/ men trots det fick man allt obehagskänslor. vill gärna åka dit igen fast på natten.. på tal om andra ställen, så åkte vi kvällen innan bollnäsvistelsen till säter, till ett gammalt mentalsjukhus. men de jävlarna hade murat igen dörrar osv, dit måste jag igen.. är bara att ta med sig stege så kommer man över muren..
http://www.tweenerpie.blogspot.com
utanför arvika finns de gott om olika spökställen, ett av dom kan man hyra för en mycket billig penning o sova över i om man vill. om de låter interessant kan jag juh kolla upp vart de ligger..
skulle jag bott lite närmare vet ju ialla fall jag va jag skulle ha gjort inatt:P jag är rätt bra på att spöka...ialla fall för nåra som bara går och väntar på att ett spöke ska låta/hoppa fram:)
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
runt linköping finns det ju hur mycket som helst, har en del ställen jag ska till i framtiden:)
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Jag var och gjorde ett reportage från Wiks slott (utanför Uppsala) där det påstås spöka...det var mitt på dagen och ingen guide och sånt där, men jag var fan skitskraj (jag är iofs lättskrämd). Man kan sova där om jag minns rätt, och kvinnan som spökar ska ses över vattnet där hon drunknade vid dimmiga dagar. Dom hade nån liten lönngång som jag fick gå i, helt bäcksvart, och helt plötsligt blåste dörren upp så det smällde till och det enda man hör på bandet är mitt skrik (plus att jag säger till ljudkillen, "nu drar vi...snälla...kom nu...mamma...." med gråt i rösten). Det blev inget bra reportage...men roligt. Så summa summarum, jag tipsar om Wiks slott.
wik är lika läskigt som spökhuset på grönalund, hade du inte trott att det spökade där hade du bara tyckt det var ett schysst gammalt slott!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har också börjat intressera mig för "urban exposure", Börjat åka runt till ställen i gbg, skall ut till ett gammalt pappersbruk nu i helgen, kan tipsa om den här sidan för inspiration!
Länk till http://www.eternit.se/ Men någon som vet fler bra ställen runt göteborgs-området?
Måste fan till bollnäs, linköping också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag trodde de hade shapat up norrfly. De skulle ha hotell eller liknande. Eller var det något annat hus mellan Bollnäs och Kilafors? Finns militärgrejer vid törnebro (innan väg83 mot bollnäs) samt lite grottrum i bollan. Mellan Törnebro och Söderhamn finns en schysst bro man kan gå under. När vi även är i krokarna skulle jag peppa för Ljusne, någon mil från Söderhamn. Finns mycket övergivna byggnader som e riktigt läckra. Staden Ljusne e helt död, finns typ ett konsum.
Vår Del Av Stan
urban exposure Även känt som blottning (i stadsmiljö).
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man
haha ja, heter det inte urban exploration?...
mama said knock you out
Blaze_We: Du menar Lövsta slott?
Haha fy fan asgarv!, "Jag har också börjat intressera mig för "urban exposure", Börjat åka runt till ställen i gbg" Precis börjat intressera mig för blottning haha:D, nää men klart ja menade Urban exploration
krossad_anka , Vadå lövsta slott?
Blaze_We: jo, du nämnde att du ville ta en tripp förbi linköping så tänkte om du syftade på lövsta slott som ligger mellan linköping och norrköping..
Ahaa:D, Nä längre upp i inläggetstod d något om att det finns många bra ställen i Linköping, men är det grymt där eller?
Blaze_We: Ahh, såg det nu! Konstigt, jag bor här men känner inte till något speciellt kusligt ställe... Men Lövsta slott är ju ett slott som sägs spöka. Är rundvandringar och så där... Har själv varit där med ett gäng vänner klockan 00:00 på natten. Men alla skrämde ju upp sig själva och sen kom en vakt som bad oss gå.
Ahaa trevligt trevligt, Haha att ni våga gå runt på ett spökslott klockan 00.00:D, Hade blivit asrädd för vakten
Producent
2008-10-23 16:25
åk till ericsberg utanför katrineholm :) där är det lite småläskigt ;>
Finns ett nedlagt pannhus vid vårväderstorget i Göteborg.. Vi brukade va där när vi va yngre men har inte varit där på några år..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Fasta paviljongen i säter är fan skit läskit!xO
AdeOne!
TJena... Jag va till norrfly härom natten.. Det va inge kul kan jag säga.. det är precis som om dom inte vill ha en där... Kasta bräda och glas efter oss, sen när vi skulle gå ut för att samla krafter så fick en av oss en glödlampa i huvudet som sen krossades i golvet... Fanns ju inte ens en lamparmatur i närheten.. och den föll itne långt utan det va som om nån lagt den på huvudet... Vi ska tillbaka men på dagtid...
Söderby sjukhus (tror jag de heter) Det ligger vid salem typ..en bit där ifrån.. Ett gammalt mentalsjukhus.. där har jag hört att de spökar som bara den...
AngeliC Har varit utanför där mitt i natten, det jävla bygget e fan läskigt på riktigt.
mama said knock you out
Men tydligen har NCC köpt skiten å byggt lägenheter å radhusområden av det, 2005 - 2007 Jag var där runt 1999-2000
mama said knock you out
Dreggelpaj, måste bara nämna att stället du nämner i säter (fasta paviljongen..Stavning ?) är helt värdelöst..du missade inget =) är född och uppväxt i säter och det är inget speciellt att se.. dock rekomenderar ja ingen att gå in där då taket skulle kunna rasa in när som hellst, vilet är anledningen till att odm murat igen stället.. men visst om ni vill in på bakgården så kan ni klättra över via träden på baksidan.. det som gör det mest vidrigt med det stället är ju mentalsjukhuset som ligger precis bredvid och alla skumma frigående patienter som ja gärna inte möter där i skogen när ja försöker ta mig över en mur :P Sen finns det fler ställen i säter som har en "spökhuskänsla" över sig... finns ett vid tågstationen som dom också bommat igen..met plåt..ölver alla dörrar och fönster...förutom källarfönstren..men där har dom svetsat igen dörrarna till andra rum så man kommer ingen vart... sen finns det nått till rpecis utanför som ska vara vidrigt... kommer inte ihåg vad det heter... typ tjärnan eller nått liknande..också nått gammalt sjukhus...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
DegeneraD Jag har själv inte varit där, ska jag vara ärlig så vågar jag inte... Men, om det finns nån här på whoa som varit där och tagit bilder så är jag väldigt intresserad att få se dem:)