Ebay-auktion
Hur funkar det om jag lägger bud på någonting, i det här fallet på ebay i england, är dom tvungna att skicka det om jag vinner budgivningen? Tänkte bjuda på "buy-it-now"-regeln men snubben säger att han inte vill skicka saker utomlands. Någon kunnig, upplys mig!
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!
Vill han inte så vill han inte. Folk kan väl ha sina egna regler på ebay så vitt jag förstår.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
fråga varför han inte vill och om han kan göra ett undantag, har funkat för mig.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Tack ASUL det funkade men nu står det såhär när jag ska lägga bud: Please enter the correct information for the following fields: Postage costs cannot be calculated for this item because the shipping calculator is currently unavailable or the seller has not specified postage costs to your currently selected address. Please select another postage address from your address book and try again. Hjälp!
Jag skriver min adress men det verkar inte gå för att jag är från ett annat land? Någon som handlat från Ebay i England? Tacksam för svar
Står det att han inte skickar utomlands så lägger du självfallet inget bud...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Exakt, skickar han inte utomlands så gör han inte det. Har du kontaktat honom och han gått med på det så be honom skicka en invoice där han har med frakten som du sen enkelt betalar via paypal. Alternativt frågar du honom hur mycket frakten blir och lägger till det i summan i Paypal.
Ebay är ingen affär, alltså gäller inga generella regler för vad "dom" gör eller inte gör. Ebay förmedlar privatpersoners (och företags) auktioner och lämnar helt till säljaren att bestämma hur överföring av vara ska gå till. Passar inte villkoren dig så låter du bli att handla, alternativt tar kontakt med säljaren och frågar om det går att lösa. Isåfall går det att justera manuellt om ditt bud är det vinnande. Att försöka kringå dessa enkla förhållningsreglermed Buy it now är bara dumt och lär mest leda till irritation och ev. varning/dåligt omdöme.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Men jag har övertalat honom? Han går med på det om jag betalar med buy-it-now-funktionen vilket jag är mer än villig att göra. När jag ska lägga bud skriver jag min svenska adress och hur jag än skriver så blir det fel? Det är problemet och det är då det står: Please enter the correct information for the following fields: Postage costs cannot be calculated for this item because the shipping calculator is currently unavailable or the seller has not specified postage costs to your currently selected address. Please select another postage address from your address book and try again.
ta kontakt med supporten på ebay såklart!
((MAAD))
Som vanligt är whoa efterblivet, som jag skrev ovan skickar man ett meddelande och ser om de kan göra undantag, det har jag ofta gjort. Folk vill tjäna pengar! Det felmeddelande som kom upp vet jag dock inte så mycket om, verkar skitkonstigt.
Ibland kan du inte buda för att säljaren har specificerat att han/hon bara skeppar till ett särskilt land och du sitter inte i det landet och kan därför inte buda. Har råkat ut för det en gång. Då måste säljaren ändra någon information. Kommer det där felmeddelandet upp när du ska betala får du be om en invoice där säljaren själv har lagt ihop pris plus fraktkostnader. Det är kort sagt säljaren som inte har fixat alla detaljer i sin annons.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Säljaren måste helt enkelt kolla upp fraktkostnaden själv och skicka den i en unik invoice för just din beställning. Förhoppningsvis lägger han till den funktionen permanent och skickar varor utomlands i framtiden!
Ebaygrejjer ifrån England brukar vara i så taskigt skick ändå.. Taskigt packat och så med.. Tjacka ifrån Tyskland istället ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Håller med POSTAL... Ebay england, vinylskivor i mjuka jiffypåsar m.m. I Tyskland snackar vi verpack!
Du har varit med om vinyl i jiffykuvert med??? FYFAN!
haha yes, mer än en gång. Hela grejjen med att skriva att omslaget är EX eller VG+ försvinner samma sekund som man stoppar skivan i en jiffypåse.
Precis!.. Jävligt surt när jag fick hem en hel bunt på säkert mer än 15 favoritplattor jag samlar på liggandes löst i ett jävla jiffykuvert!!!
Sedan har jag bara fått fel platta i omslaget ifrån England och så med... UK-ebay ska man hålla sej borta ifrån...
haha var de 15 plattorna nedpressade i ett kuvert eller var det femton olika kuvert? Låter ju rätt wack av säljaren faktiskt. När jag köpte Dr dre 2001 i originalpress för ett ganska bra tag sen stod det att den skulle vara i nyskick och allt, så jag slog till till ett shysst pris. Blev lite besviken när XXXplosive och spåret efter var bortslipade med typ aceton och omslaget var vikt. Posten misshandlar ju paketen rätt bra dessutom. Har själv jobbat där på paketterminalen i malmö men så fort jag hittade något i vinylformat i sorteringen hanterade jag det som om det vore mitt barn :)
det var från ebay.uk btw, har kanske köpt skivor där 10 ggr totalt och har blivit nöjd typ 2 ggr.
Vann auktionen, men kunde inte betala genom "buy-it-now"-funktionen, utan fick lägga ett bud som vanligt. Fattar inte varför det inte funkade...men men det löste sig iaf! Tack för råden alla tappra själar i denna tråd.
Det var runt 15 plattor i ett enda stort kuvert ja.. Det var nog inte ens ett jiffykuvert förresten.. Shit vad surt med Dre plattan.. Men jo, UK-ebay kan dra..
ganska soft att hela island ligger uppe tills salu på E-bay
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson
Haha länka!