I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur lång tid tar det att ta körkortet?

Övrigt - Blandat

2008-10-12 18:00

Hur lång tid tar det att ta körkortet?

hur lång tid tar det egentligen? frågar er som har tagit det och hur många månader tog det från du började plugga till du hade det?

jag tänker börja med det och jag har ganska lätt för att lära mig och jag kan köra (bättre än mamma;))

jag vill försöka fixa det tills april 2009 !

2008-10-12 18:23
Om du har bra motorik och lätt att lära så borde det funka (förutsatt att du får teoriprovs-/uppkörningstid).

10-4, over..
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-10-12 18:30
två månader ungefär om du bokar dina körlektioner någorlunda tätt och har tur med uppkörning och teoriprovtiderna..

( jag; 5 körlektioner och 2 veckors väntetid på uppkörning)

men jag hade tur med tiderna..

2008-10-12 18:57
jag kommer hem slutet av maj 09 och tänkte ta det under sommaren?

aldrig kört bil i princip.. går det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-12 19:35
om man har turen med sig så kan man ju få en uppkörnings snabbare om man ringer och kollar om det är någon som avbokat
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>

2008-10-12 22:05
började övingsköra när jag va 18 12oktober när jag va 19 fick jag det..
saaaru..

2008-10-12 22:08
intensivkurser är ju bra säger dom som vet
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-10-12 22:21
Vet att det finns såna där "läger" man åker på där man bara pluggar o kör bil dagarna i ända i typ 2 veckor och så tar man körkortet när man åker därifrån. Kostar en del men...hade en kollega vars son det funkade för.

2008-10-12 22:24
Satte mig i förarsätet för första gången sen 1 mån sen hade jag lappen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-12 22:28
För mig tog det drygt 6 månader från start till slut, men då är drygt 3 av dom månaderna bara ren jäkla väntetid på uppkörning etc. Körde intensivt på körskola, pluggade hemma, hade aldrig kört innan.

2008-10-12 22:48
Jag började övningsköra och plugga teorin i maj. Hade körkortet i början av juni.
Privatkörare - men allt går bara man vill :)
Så om du verkligen ger dig fan på att ta det där körkortet så har du det nog innan april, med marginal! :)
Men tänk på att kolla avbokningar osv. Första gången du bokar så får du förtur. Men om du kuggar den så kan det vara ett tips att ringa varje morgon och vara beredd på att köra senare under dagen. Annars kan det dröja veckor innan du får en tid...
...Jag skojade bara!

2008-10-12 23:07
Jag tog en intensiv kurs...

Bokar du teoriprov och sånt i förväg har du det lätt som en plätt på 2-4veckor..

2008-10-13 21:18
För mig tog det 6 månader (minus en månads uppehåll pga ekonomiska bekymmer) men jag kände mig rätt mjölkad av körskolan och jag fick egentligen inte min halk- samt uppkörning bokad förrän jag började agera lite halvt otrevligt mot körskoleläraren. Då körde jag i snitt 1 timme/3 veckor (kunde ej köra hemma) och läste lite teori hemma och skrev provet på eget bevåg.

Alltså, kan du köra en bil när du börjar på körskolan och har en tät dialog med läraren om vad du gör fel etc. så att den blir pressad bör du klara det på kring 3-4 månader. Men för vissa halvbegåvningar går det 1-2 månader.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.

2008-10-13 22:37
Jag har tänkt ta körkortet inom två månader. Ska operera knät i slutet på november och kommer inte kunna köra bil på minst två månader efteråt. Jag ska gå en intensivkurs om två veckor som pågår i 14 dagar. Enligt körskoleläraren borde det inte vara något problem, har kört rätt mycket hemma och teorin kan jag det mesta av.

2008-10-14 00:00
2 månader högst kan man säga om man får allt perfekt menar med väntetid o skit..
men beror ju på person om du kan lära dig snabbt eller är bra på fäjka
tog mig två månader exakt faktiskt.. gör det intensivt..
Jag har ingen personlighet
Graffare

2008-10-14 00:00
Det är ju skitkort jämnfört när jag tog :(

2008-10-14 11:17
Tog mit 5 veckor från det att jag öppnade boken tills jag hade kortet i handen.

2008-10-14 14:19
Tack vare registreringar i system och sådär så tar det 2 dagar och ta körkortet.