Hjälp mot tandvärk efterlyses!

Övrigt - Blandat

Hjälp mot tandvärk efterlyses!

Min visdomstand har börjat bårka ordentligt, min vänstra kind är uppsvullen som en ballong. Fick tid på Måndag hos tandläkaren men är det någon som har några bra tips på hur man blir av med värken tillfälligt?

I live my life one videogame at a time.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Vanliga smärtstillande hjälpa för mig för några sommrar sedan. Alvedon eller ipren eller liknande..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Dont EAT! ^^

skämt å sido, så finns det la inte mycket du kan göra. Försöka att inte äta saker du måste tugga kanske?

lycka till!
frid// bajskorv aka vroksjab
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Köp Corsodyl, antingen som gurgelvatten som du kör morgon och kväll eller gelén som du borstar tänderna med. Min tandis säger gelén är bäst men jag brukar köra gurglet, dödar alla bakterier.

Sen har jag världen bästa grej från Amerikatt, http://www.anbesol.com/
Man kör på lite sånt på gadden och tandköttet som gör ont, sen sitter man och dregglar i en halvtimme och känner inget.

Både Anbesol och Corsodyl smakar röv men brukar hjälpa en smula.

Tack för alla tips, nu ska jag hem och mixtra tabletter & munskölj : )
I live my life one videogame at a time.
Good luck! Och säger tandis att den ska dras ut - do it! Jag hade extremt ont innan med infekterat tandkött, drog ut gadden och det kändes inte öht. Blev bra efter bara någon dag :)

You can do it man!

Producent

2008-10-17 15:48
"Whiskey is the shit!"

Faktiskt, men i stor mängd då!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jag vaknade i morse med rekordsvullet tandkött. Kunde inte stänga käkarna. fan vad jag hatar den här skiten.
min corsodyl smakar bara mint.
Borsta rent som fan på tanden..då brukar infektionen släppa.. sen kommer den tillbaka osvosvosv.. har haft problem med dendär jäveln länge nu. Undvik att sova på samma sidasom den onda tanden också.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
ok..
anebsol lär ju funka för stunden iom att det innehåller lidocain som är ett ytanestetikum asså det bedövar slemhinnan ytligt. sen innehåller den även bakteriedödande medel.

corsodyl är ju oxå antibakteriellt, men det ger fula bruna missfärgningar. (som iofs går att ta bort, men ändå..) då e ju gelen bättre, fast inte lika effektiv tycker jag.
det viktigaste är att du håller rent.

ta alvedon i kombination med ipren som smärtstillande o gå till tandläkaren så dom får spola rent under tandköttsfliken, eller i bästa fall ta ut tanden. blir du svullen o febrig måste du ha penicillin.
peaceout.

och i den här tråden fick jag lära mig att vroksjab var bajskorv baklänges.. fan va trög man är

Satt i samma problem förra veckan, dock lugnat sig lite nu. Blanda ipren och panodil som sades här uppe. Ipren har även en viss inflamationshämmande effekt.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Missfärgningar, JUST DET! NEEEEJ va störigt. det var ju därför jag sket i det förra gången. Fan aja får väl köra en blekning sen.
Det enklaste och roligaste du kan göra är att köpa Voltaren 25mg från Apoteket och ta två såna på en gång (50mg)... 50mg-tabletterna är receptbelagda, så köpt 25mg och ta två, som sagt :)
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com
ring sjukvårdsrådgivningen!

ring sjukvårdsrådgivningen!

nej nej! gör en tråd på whoa!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag har också helt sjukt ont i min visdomstand, infekterat och skit.. Ringde tandläkaren, och dom skulle flytta någon annan så jag kan komma dit :)
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
du behöver lite starkare...

köp nånting på 600 mg iaf.....

när ja drog ut min tand..och faktiskt innan..så fick ja mediciner som ja skulle ta..va över 1000 mg 3 ggr om dan...inge ont där
vi är överallt!
Själva utdragningen gör ju inte ont om tandläkaren bedövar rätt. Det som är snusket med det hela är blodet. Vidrigt.

blodet på kudden e rätt onajs
vi är överallt!
Ja, speciellt när det torkat fast med kinden.. För att må lite bättre försökte jag intala mig att jag varit med i en brutal fight och att snubben jag slogs med såg ännu värre ut. Då kändes det rätt okej.

Ah jag har haft samma skit jag stydre upp ett paket tiparol o ett paket alvedon, tog 5 tiparol en öl väntade i typ en halvtimme men tyckte det inte hände något så jag petade i mig tre till...........................sen kom det allt..........groooove

Det är ju inget jag rekomenderar men smärtan var det sista jag tänkte på

Finns ju bieffekter som typ trötthet lungdepression o död.

reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
ta en brustablett (ex. alvedon) , krossa o lägg på tanden, funkade för mej i alla fall
Be kinder than necessary, for everyone you meet is fighting some kind of battle.
Weed! rök det!
Slap a bitch, allways
angående weed o helt offtopic..förlåt..

så snacka vi polarna emellan igår....

varför ger dom inte weed till damp-barn..skulle ju funka :P
vi är överallt!
varför ger dom inte weed till damp-barn..skulle ju funka :P

för att tjack redan är en väl beprövad damp-drog

reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
Min flickvän använder en kräm som heter Bonjela som man masserar in på tanden/tandköttet. Smakar lakrits. Den är anti-inflammatorisk.
I övrigt rekommenderar läkaren listerine (den anti-inflammatoriska) om det gör så ont att man inte kan borsta ordentligt.

Går det inte över hjälper alltid penicillin från doktorn.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.
Listerine mot den typen av besvär är helt åt helvete tokigt.
då kan du lika gärna ta lite tandkräm o spä ut i en matsked vodka o gurgla runt med. same, same lixom.

rök en gås så försvinner det!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!
Lätt att lyfta tråden för nu kommer pappa med informationen.

Benso är svaret på din onda tand, och de elaka rösterna försvinner också.

Ja, alla över dig i tråden. Snygg bump!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Det viktigaste är att varken Ipren eller Alvedon har någon som helst funktion. Käka fiskleverolja eller grus istället. Antagligen lika effektivt.
Rappare

2010-07-27 22:27