Vaknade med kraftig yrsel och illamående.
Hej, det är så att jag vaknade idag med kraftig yrsel och illamående bara sådär, samma sak hände 1 gång i somras och då höll det i sig i 4-6 veckor något, jag har bokat en läkartid imorgon men tänkte om någon av er vet något som kan lindra det? Har väl inte ätit något specielt dåligt eller så, så har ingen aning varför det blir så :S
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
testa att äta mkt frukt brukar jag göra när jag mår illa
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Redaktionschef
2008-10-22 13:52
Det gäller att du håller sockerbalansen så ät lite men ofta... dvs regelbundet. Spelar egentligen ingen roll vad du äter. Glöm inte att dricka heller.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Jag måste bara säga.. Jag led av yrsel o illamående ett tag.. Men det kom i omgångar.. Jag hade en kronisk sjukdom i örat som fuckar upp vätskebalansen o därmed balansen i stort.. Fick 90& nedsatt hörsel av skiten:(
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Kan vara att du är spänd. Be någon massera dig! Kan bli bättre av det! Och du! När det nsurrar så där mycket! Be någon titta i dina ögon och se hur dem rör sig. Om dem rör sig så är det bra. Annars kan det vara en sjukdom (kommer dock inte ihåg vad den heter) men den är dock ovanlig bland unga. Kommer ofta hos dem som är älrde. Kan också vara att det är kristaller i öronen som håller på att spökar och som har satt sig fel när du sovit. Det är ganska känt på så vis att man just vaknar med yrsel när detta inträffar. Men tycker du ändå ska kolla med en läkare, dem vet ju ändå bäst :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2008-10-22 16:10
Om det är kristallsjukan så kan du knappt röra på huvudet utan att behöva kräkas. du kan ju också vara gravid.. eller bakfull ;)
Jag skyller allt på Emma!
Käka långa kolhydrater så du får ett jämt blodsockervärde.
BountyBoo: Behöver inte vara så. Jag själv spydde inte förrän några timmar efter att jag fått det.
krossad_anka Bara så att du vet, det du beskriver med ögonen som rör sig när man har yrsel heter nystagmus och är inte kopplat till en viss sjukdom. Det är många orsaker som gör att man får detta, t ex olika ögonsjukdomar och sjukdomar i centrala nervsystemet. Bara så du slipper gå runt och tro att om ögonen inte rör sig när du är yr så har du en viss sjukdom. För det vore förfärligt. :) Och ang trådskaparens problem så finns det en lång radda med orsaker till illamående och yrsel. Högt blodtryck kanske? Stress? Stroke i cerebellum? :S Nämen det är säkert inget som inte går att åtgärda, hoppas det reder sig Fatcaesar!
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Frida: Mnja, när jag var och kollade upp massa saker och mina ögon inte rörde sin när jag fick mitt yrselanfall så sa dme tat dem misstänkte en sjukdom. Minns inte vad den heter. Men jag gick i alla fall en massa tester sen där dem spruta in vatten i mina öron så jag skulle få yrselanfall och så dem kunde kolla nogrannare hur mina ögon rörde sig. Men då rörde dem sig sån tur vad. Så det var inte den sak som dem misstänkt. Och illamående brukar komma rätt snabbt vid yrsel. Vore konstigt om man inte mådde illa och hade världens karusell i huvudet..
Well jag är nog ganska ofta under stress, inte för att min vardag är fullpackad men för att jag är sjukskriven etc.. ja det är en hel del problem, det kan ju vara en utlösande faktor för yrseln. Jag äter regelbundet och brukar dricka mycket, dock dom sissta 2 dagarna har varit lite mat, inte mer än 2 mål om dagen och igår gick jag extremt stressad och orolig inför ett möte, åt lite vid 12 snåret men inte middag försän 8 på kvällen någon gång. Jag har mått jävligt illa och har fått kraftiga kvälningar idag, satte tom fingrarna i halsen för ja.. ifall det är något vajsing i magen som orsakar det, men absolut inget kom.. bara slem .. blä. sisst jag hadde det så mätte dom mitt blodsocker och det var inget fel med det, Ska väl be dom ta lite mer tester imorgon och även nämna lite utav det som nämnts här. En sak som funkade dock var att lägga sig ner och ligga på sidan och ja.. stirra in i väggen typ, sov nog 2 timmar förut och har legat ner i nästan 4, ska väl försöka äta lite nu och dricka en hel del vatten och se om det hjälper, annars får jag väl ta till till dom andra råden i tråden. Grymt tack för att ni tar er tid.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
BountyBoo F28 hehe, well gravid är väl lite svårt och bakfull, känner mig precis så men har inte supit såvitt jag vet :S hmm.. kanske ska kolla upp schizofreni :O
krossad anka Exakt va, då hade du en rad andra symtom som gjorde att de misstänkte en viss sjukdom. Men när du också hade nystagmus stämde inte den kliniska bilden, som det så fint heter. Och yrsel behöver inte vara karusellkänsla, kan också vara en ostadighetskänsla.
Frida: Mnjae, det var faktiskt det enda läkaren kollade på mig innan han skickade iväg mig med ett kanskesvar.
krossad_anka: Låter ju som att du träffat en grymt skillad läkare då som inte ställde en enda fråga innan han dök på nystagmustestet. Congrats!
Frida: tack!
Toastare
2008-10-22 19:59
Jag vet att Frida kan sina grejer... :) Fatcaesar, faktiskt så har jag varit illamående och kräkts i går kväll/natt och kännt mig konstig i två dagar. Nu mår jag dock bättre..varit skakis och så. Inte heller gravid eller bakis.. bara mått fett skumt. Fast jag sov i 14 timmar.. Ta ett clearbluetest så du är på säkra sidan.. du kanske är en gravid man!
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F28 hehe, får väl göra det. Å andra sidan så mår jag lite bättre nu efter lite mat etc, hoppas det stannar så :)
Fatcaesar Hur gick det idag? Jag är nyfiken :)
Det gick bra, Stress relaterade ångest symptom så.. ja ta det lungt och vila :) mår dock mycket bättre idag, yrseln är nästan borta helt :D
Du är troligtvis med barn. Lycka till!