En typiskt fel hundägare
En sån här person förtjänar stryk!http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=453537 En typisk person som skaffar hund av HELT fel orsak! Som en accesoar å inte som ett sällskap. Jag som hundägare blir riktigt förbannad när jag ser dessa individer med en liten hund under armen å gärna i nåt piffigt klädesplagg. Att låta ett djur svälta ihjäl när resurser finns eller för att man går igenom en kris. Då ska man ha vett nog att söka hjälp för dom 2 liv man åtagit sig att underhålla/se efter. Dom valde INTE henne utan hon valde dom! Det är så lätt att skaffa en söt liten hund men det krävs ett vuxet beteénde att vara hundägare i X antal år. Oavsett ras/blandras.
Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!
blir säkert bara lite dagsböter
Awaiting Beheadment and Mutilation
Shit vilket jävla as alltså. Hoppas hon får sitta tid.
eller så skiter alla i att skaffa hundar totalt.
PAO!
Fängelse i högst två år? Skitlagar.
Fängelse i högst två år? Skitlagar. Ja, det är Sverige det handlar om. Inte mycket som är rätt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Redaktionen
2008-10-23 19:52
tack
Fucks your life up crew Tjabo!
Det gör ont i mig när jag läser om något sånt här. Svält ihjäl brudjäveln.
mephisto Ja, det är sjukt. Nu tar jag upp något rätt offtopic, men det är ju helt bisarrt att det är så jävla slappa lagar på att vanvårda djur, medan en trevlig människa som väljer en spliff istället för en öl prioriteras grymt högt.
VILKEN FITTA
Fucks your life up crew Tjabo!
Ja, en sån här brud skulle jag INTE tveka att tala om vad som är rätt å fel för!!
Det finns säkert omständigheter som gör att hon i värsta fall får lite dagsböter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Precis, svensk lagstiftning om djur är ett skämt.
Anenkefali Ja, gör det här till en debatt om Cannabis lagliga status....
Fredrik Det är inte målet, jag kan helt enkelt säga såhär istället: Jag tycker att det är förjävligt att det inte är lika höga straff på att låsa in djur tills de svälter ihjäl som det är på att låsa in människor tills de svälter ihjäl. Om det nu får dig att må bra. Sen att jag blir irriterad på cannabis (il)legala status varje gång jag ens hör något om lagar i Sverige, är en helt annan historia som bara råkade bli lite snabbt inblandad.
Hon ska gå lika länge utan mat o vatten som dom.
åh fyfan, vilken jävla skitmänniska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker att det är förjävligt att det inte är lika höga straff på att låsa in djur tills de svälter ihjäl som det är på att låsa in människor tills de svälter ihjäl. I så fall borde det vara samma sak att äta ett djur som en människa. Det tror jag inte alls många håller med om, inte ens jag som vegetarian.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
I så fall borde det vara samma sak att äta ett djur som en människa. Det tror jag inte alls många håller med om, inte ens jag som vegetarian. Bra poäng. Men att medvetet och direkt plåga djur...?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Vad tror ni det ni stoppar i munnen på daglig basis kommer ifrån? Det mesta i ICA:s kyldisk kommer från systematiskt djurplågeri. Men jag hoppas hon får sitt...
Ja, att medvetet och direkt plåga djur borde ju då följa samma relation. Jag tycker inte att det är lika illa att låsa in en hund för att dö som en unge.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Men kolla på bara på alla satans svenssons, typ Östermalm, där folk stänger in sina hundar hela dagar i lägenheterna och när dom väl ska gå ut med dom så får hundstackarn inte vare sig nosa eller göra sina behov nånstans utan stolpskottet till hundägare ska hela tiden dra i hundstackarn så fort den ens gör en antydan till att stanna till för några sekunder. Ser sånt varje dag när jag jobbar (kör budbil). Fattar inte varför faanskapen skaffar hund från första början i så fall? Gäller ju inte bara Svenssons iof. Skaffa hund idag är ju lika pissenkelt som att köpa ett tvspel eller en cdskiva eller vad som.
Jag blev oerhört illa berörd av att läsa den artikeln. Jag fattar ingenting, märkte inte grannarna nånting? Hörde dom inte hundarna skälla? Jag hoppas att den här personen aldrig mer ens få gå i närheten av djur, fruktansvärda "människa".
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
MisterC: Sånna människor som inte förstår att hundarna måste gå ut och ha sitt är så jävla blåsta tycker jag. Titta bara på alla idioter som är med i Mannen som talar med hundar. Folk som är så sjuka i huvudet att de ber honom lära deras hundar springa på löpband! Det tråkigaste är att han faktiskt gör det också. Tycker även det är ganska tråkigt med alla idioter som skaffar kamphundar som statussymbol utan att veta ett skit om hur de fungerar. Sen när den stressade och förvirrade pitbullen slutligen biter någon så tror "alla" att kamphundar är lömska mördarhundar som är omöjliga att få pli på.
njut
Vill inte på nåt sätt försvara nyllet men hon måste ju fått nån slags knäpp i huvudet. Tror att vi människor i allmänhet tillskriver oss högre intelligens och "moral" (i brist på bättre ord) än vad vi besitter. Ibland får folk spel och våldtar, utrotar folkslag, dödar sina djur och liknande, just för att vi fortfarande är samma skrot och korn som när vi bodde i grottor. Inte särskilt förvånande egentligen.
"Ibland får folk spel och våldtar, utrotar folkslag" Tror du seriöst att vem som helst skulle kunna få spel och våldta eller förinta folkslag?
njut
hahaha, "jag fick spel så jag utrotade alla romer"
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Nu ska vi väl inte låta denna händelse svärta ner våran världsbild, de flesta människor är ju faktiskt väldigt duktiga och snälla djurägare.
Intressepenisen hårdnar!
Toastare
2008-10-25 12:57
Alltid lika tragiskt när sånt här händer djur eller barn, som är beroende utav människor för att överleva. Undrar också varför grannarna inte reagerade, de måste ju skällt? Iof kanske de skällde hela tiden i vanliga fall..
Jag skyller allt på Emma!
borde vara olagligt att äga hund i stan, ända sättet att kringgå sånt här
borde vara olagligt att äga hund i stan, ända sättet att kringgå sånt här För hon hade inte kunnat bo i en villa på landet och gjort samma sak? eller hur tänker du?
Lycka vännen, lycka :)
borde vara olagligt att äga hund i stan, ända sättet att kringgå sånt här borde vara olagligt med internet på landet, enda sättet att kringgå dumma kommentarer på diskussions forum.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag skaffar ju hundar för o få napp på brudar, vettu.. man skaffar en liten valp, går utanför nån H&M och brudarna bara faller för en!
färlåt...men du kopplar alltså ihop en psykotisk djurplågare med att ha kläder på små frusna hundar? well then, om steget är så nära ska jag passa mig att ha låg fodertunna. min är liten o behöver tröja på sig när det är kallt. jag driver även hundbutik med hundtröjor. bäst att passa sig så min hund inte hittas död om ett halvår.
och sen äter ni djur.. va e grejen?
Toastare
2008-10-26 15:29
easyskanking, oftast låter man inte korna svälta ihjäl under en veckas tid.. skulle bli sämre kött då också. förstår inte heller kopplingen till små hundar med kläder? Står det i artikeln att det var två chihuahuaor? kan ju varit vad som...
Jag hoppas att hon får fängelse, men det låter inte troligt. Blir nog böter som vanligt.
At the gates of Eternity...
Hon förtjänar ju själv att bli tvingad in i ett rum utan nåt och sakta tyna bort. Gärna ska det visas så att andra får titta på och skratta!
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Luder.
Moderator
2008-10-26 22:51
BountyBoo Nej inte svälter ihjäl en vecka, däremot tror jag nog att en stor del av köttet vi äter kommer från djur som får lida mer än att svälta under en längre period än en vecka.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Toastare
2008-10-27 12:40
KaptenKrok, jo det beror väl på vad man köper för kött. Är man köttätare, som jag, kan man i alla fall lägga extra pengar på det. Eller det gäller ju all mat.