Mögelfar Tänk på att norra till södra italien sträckan inte är speciellt lång. Där tror jag inte du får speciellt mycket sovtid, jag åkte igenom en rätt stor bit av italien, det tog 3 timmar. Jag åkte också båt mellan grekland o italien, de e naajs.! =) Dom där snabbfärjorna får man ju rea på. Östeuropa är för övrigt jäävligt najs. O se till att dom gör rätt med era pass stämplade, iof är det inte så farligt för dom släpper oftast förbi turister, men när jag åkte serbien så hade dom problem med att släppa ut mig från landet för att jag inte hade någon skriven anledning för att jag var i landet... Skumt det där. Sen akta er för skumma typer, finns folk på stationerna som är "snälla" och visar er vart nästa tåg är o vart ni kan sitta o så, sen när dom gjort det så kräver dom er på pengar. Vi råkade ut för nån sån, då fick vi gå till vakten o snacka med dom... jobbigt var det. hmmm, bra att ni åker till prag, det är en MYCKET fin stad... Mycket öl! =P Ska försöka se om jag har några fler tips.. Hmmm.. Iof ett tips är att leta efter en bra sida där tågen finns.. Har för mig det finns någon schweizisk sida, eller tyskt, typ tyska tågens hemsida, där kan du söka på tågresor genom hela europa, likt SLs system för att söka resor, fast med tåg, o då ser du exakt vad det är för tåg som går, osv, så du ser om du behöver betala osv. Skitbra är den sidan att ha eftersom dom flesta vandrarhem har internet, så kan du bara kolla upp när du e på vandrarhemet när du behöver åka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.