tandkötts infektion?

Övrigt - Blandat

tandkötts infektion?

Tjea, Det är så att jag tror jag har fått tandkötts infektion, men jag är inte säker har aldrig haft det för och jag skulle vilja veta om det är det, med hjälp av er som haft det?(om det nu finns nån)

så ni som har haft tandkötts infektion Hur ser det ut/hur känns det?

Just nu ser det ut som en liten gul blåsa och är väldigt rött runt omkring och det gör inte ont förutom när jag rör munnen eller tar där.

tacksam för svar

/ Reskwonii

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Skivsamlare

2008-11-06 20:13
börja använda tandtråd morgon+kväll och borsta tänderna noga så blir det nog bättre om ett tag ska du se.

de där e ingen fara... snusar du kanske??

Det nog bara en kvissla,, rätt standard
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
X-kon, ja jag har snusat i 6 månader ungefär men det är inte på övre tandkötte, det är nedre. men om det ändå beror på snusandet får jag väl trappa ner på det....
jag fick det hela tiden när mina visdomständer var på utväxt. det var rött och irriterat och gjorde ont om man tog något mot det. förebygg genom att använda tandtråd (om det går att komma åt), åtgärda genom att skölja munnen med corsodyl eller liknande morgon och kväll i några dagar. finns på apoteket!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
okej tack för svar
Jag fick tandköttsinfektion när jag var liten och gick i lågstadiet. Först på ena sidan av munnen.. Det var som en gul blåsa som var lite mjuk när man tröck på den. Jag fick dra ut tanden men jag tror att det berodde på att det var en mjölktand. En månad efter jag fått det på ena sidan fick jag samma sak på andra sidan och fick dra ut den tanden igen.

dina symptom låter som det jag minns jag hade. Jag skulle gå till en tandläkare eller dyl om jag var du.
Gerdaman
aj jävlar, blir tandläkaren imårn!
skölj med flor varje kväll och morgon, tandläkare som morsa
eller det hjälper mot fast inte om du redan fått
okej. synd att man inte har det hemma då annars hade jag börjat redan ikväll
Flour hjälper inte så mycket mot tandsköttinflamtion, flour är till för att förebygga karies.
Att du har fått tandköttsinflmation kan ha med att du snusar eller röker, men främst är det kanske för att du förmodligen inte använder tandtråd, matrester samlas, och sen blir det irriterat och inflamerad, så du kan använda corsodyl, eller också köpa hexident och skölja med, men för att förbygga det och bland tandsten, så .. använd alltid.. tandtråd så slipper du sånt.
Lycka till

/Tandsköterska Beni
tack för svaret!
jag tror att det antingen kan vara..

1, En var-blåsa, kommer från tanden om tanden exempelvis har ett stort kariesangrepp, eller nerven i tanden av annan anledning har "dött".

2, Ett Afte, det e små blåsor som kommer ofta i samband med förkylningar tex.

3, tandborstskada, alltså att du har borstat för hårt på tandköttet med borsten.

Tandköttsinflammation är när det är rött, svullet och lättblödande.
och det låter inte riktigt som att det bara e det enl din beskrivning..

men ring din tandläkare o boka tid, så får dom kolla upp det!

kan möjligen vara ett Afte, har nyligen varit lite snuvig, och det är inte svullet men lite rödare än vanligt.

Ska boka tid hos tandläkaren då fort som möjligt, tack för alla svar!