Tvätta i 30?
Har vi några bra tjejer där ute som kan tipsa samt hjälpa mig nu, det är såhär att jag har massa t-shirts som det är 30 på... om man tvättar dom i 40 vad händer? Ser man det tydligt att dom blir mindre eller spelar det ingen roll? för det BORDE ju inte göra det men vem vet... Vad göra?
beror på, har du tvättat dom förr så ska de ente hända speciellt mycket. E dom nya så kanske de sliter lite lite mer i tyget men det e inga enorma grejer. Mer noga om de typ finns paljetter o grejer på vilket jag antar att det inte finns på dina t-shirts :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ser man på, en tjej är på hugget direkt! Fan va härligt! då verkar det ju lungt alltså, men jag fattar inte varför kläder ALLTID krymper? Hade 2 fin fina tshirts tvättade dom några gånger i 40 vilket det stog och nu är dom typ skit mycket för små! Är det så bara, att en tröjja/t-tröjja drar ihop sig mycket efter 10 gånger, eller var det för att det var rea på skiten kanske :/ Och nej, jag har inga paljetter på mina :)
En fråga bara, varför ska du tvätta dom i 40?
Sålänge det inte är ylletröjer så ska det vara lungan. Jag hade en ylletröja som skulle tvättas i 30ader, fuck det tänkte jag hippt och fräckt och valde 40 grader, vips hade jag tillverkat en barntröja :(
HMOR
MR-J P20 asså de brukar stå i dom typ "max 15% shrinkage", då kanske de e bäst att köpa en storlek större. Asså jag fattar heller ente varför men viossa bara e så. Sen e det meningen att man ska dra i vissa, asså sträcka dom när dom e blöta så att fibrerna dras ut igen. Du kan ju göra de om du e rädd att dom ska krympa. Jaaa de e en djungel med tvätten asså...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Är det bara tjejer som tvättar sina kläder? bomull krymper.
Hmm, men det står ju machine wash cold? antar att det måste vara handtvätt isf då? För 40 är ju inte riktigt kallt, och det är en vanlig t-shirt bara typ :O
Vad är det för idioti att be om tjejers hjälp enbart?
Delam tange barat
Det var absolut inte menat så, förlåt menar det inte!
varför tvättar du inte allt i 30 grader ist? Du kan ju tvätta det som ska tvättas i 40 i 30 om det bara t-hirts. 30 är kallt 40 är varmt tror jag.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
mr J: varför tvättar du inte i 30? står det trettio, betyder det trettio. alltså är det därför dom krymper. för jo, precis som du kanske förstått så krymper kläderna när du tvättar i varmare. oavsett vad du tvättar dem i så är det alltid bra att sträcka kläderna lite innan torkning.
ok, fan trodde inte det gick att tvätta i 30 hehe, men då får jag väl försöka tvätta alla kläder jag är extra rädd om samt saker det står 30 på i just 30 :) bra så? Btw medoria, är du mamma eller nått :) ?
mr J: nej jag är inte mamma, jag bara lyssnade på hemkunskapslektionerna.
Hmm, men det står ju machine wash cold? antar att det måste vara handtvätt isf då? haha jadu
de kan krympa. Även också blekas. Om du har tryck på, kan de bli sämre.
superturbo Man kan välja handtvätts-program på vissa tvättmaskiner.. MR-J Man kan tvätta 40-tvätt i 30 utan problem. Grejen är att om kläderna är kraftigt smutsade så kan det vara svårt att få dem rena. Men om du inte är ute och rullar i lera och svettas några liter om dagen är det nemas problemas. Lakan och underkläder som egentligen ska tvättas i 60 grader tar jag alltid på 40.. Blir rent ändå. Och ju lägre grader man har desto mer miljövänligt. Sen ett tips, om det är tryck på tishorna, vänd dem ut och in så skadas inte trycket lika mycket. /Zoned M. Stewart.
One chapter a day
Hm, men det var ju tvätta 30 grejjer i 40 som var frågan men tack iaf!
Ahapp då får jag be om ursäkt då.
Det var detta jag syftade på:
ok, fan trodde inte det gick att tvätta i 30 hehe, men då får jag väl försöka tvätta alla kläder jag är extra rädd om samt saker det står 30 på i just 30 :) Misstolkade det där du skrev. Trodde du menade att du inte trodde det gick att tvätta 40-tvätt i 30...
One chapter a day
Vänd ut-och-in, tvätta i 30 (aka wash cold. allt under 37 grader = kallt), sträck lite lätt på tishan när du tar ut den ur maskinen, häng den för att torka (torktumla ej). Jag har t-shirts som är 4-5 år gamla som fortfarande håller på grund av ovanstående metod.
Zoned F20 Ok nemas problemas! brander Ok, du kör alltså allt i 30 då ?
Ok, du kör alltså allt i 30 då ? Nope, inte underkläder/strumpor, träningskläder och annat som jag inte bryr mig om så mycket.
hm ok, tack för svar "tror" jag har fattat det haha :D
tvätta i 30 o köp tees av bra kvalle så krymper dom inte