I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Er uppfattning om Istedgade i København?

Övrigt - Blandat

   

2008-11-11 18:15

Er uppfattning om Istedgade i København?

Har precis flyttat från lilla tysta Roskilde till København, och bosatt mig på Enghavevej som ligger på Vesterbro, nærmare bestæmt hela vægen ned på den økænda Istedgade. Jag går Istedgade upp och ned varje dag till jobbet, och handlar det mesta jag behøver i krokarna. Många jag talat med, huvudsakligen infødda københavnsbor, tycker det ær en dum idé att gå gatan ensam under natten, och føreslår att jag ska gå vesterbrogade eller ta bussen (jag jobbar bar/café och har skumma arbetstider)

Har jag bara haft tur, eller har Istedgade oførtjænt dåligt rykte? Jag har næmligen, efter en dryg månads daglig vistelse dær, aldrig upplevt, sett eller hørt något som helst obehagligt, bortsett från narkomaner och luder men de ær ju snarare en naturlig del av bydelen. Tycker snarare det vimlar av vanligt folk och jag kænner mig rent av tryggare dær æn på strøget nattetid.

Vad har ni før tankar och erfarenheter?

Tuna? Tuna is worth NOTHING!