I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alkohol och njuren

Övrigt - Blandat

2008-11-15 23:38

Alkohol och njuren

hej! Jag har bara en njure och jag undrar vad det kan göra för inverkan på mig och min kropp ifall jag dricker alkohol? Generellt sett så tål jag väldigt lite när jag dricker, med det kan ju variera från person till person.

Ps. Jag söker även brevvänner

Rocka kamelen en gång
Producent

2008-11-15 23:44
Kan tänka mig att det är långt ifrån att rekommendera..

Men det kan nog förkorta livet ganska rejält, göra så att immunförsvaret försämras, antagligen påverkar det endast negativt för varje gång ett alkoholintag utförs!

Kroppens organ finns ju där av en anledning, sen att vi människor har en vana att nonchalant pajja våra kroppar utan hänsyn och tanke på det för att vi söker "stundens lycka" är egentligen dumdristigt men ack så vanligt.

Kolla lite inom kinesisk akupressur och om Qi (livsenergi) ..
Dom är rätt duktiga på kropp & själ.
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2008-11-15 23:45

2008-11-16 00:25
Men det kan nog förkorta livet ganska rejält, göra så att immunförsvaret försämras, antagligen påverkar det endast negativt för varje gång ett alkoholintag utförs!

- Det är ju det som är poängen med att dricka alkohol. Trådskaparens fråga var väl om det är farligare för en person med endast en njure att dricka alkohol än för en person med två njurar.

Svaret är, enligt min far som är läkare, att det inte har någon som helst betydelse. Alkohol bryts ner i levern och det är den som först tar skada av ett högt alkoholintag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-11-16 00:43
ah det är sant mästerkatten, jag tänkte på det där..
att det är levern som tar skada, och levern i sig är ju ganska så livsnödvändig.

:P
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Producent

2008-11-16 00:59
men levern är också rätt bra på att läka sig själv! faktisssskt! fast om man får skrumplever är det en annan femma.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-11-16 07:47
själv kan jag inte ligga på rygg efter en stadig fylla för båda njurarna gör så ont, resultatet av åratal av överdrivet intag...

...I'm fucked!
Mabuhay!