I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studiemedel!?!

Övrigt - Blandat

2008-11-22 12:39

Studiemedel!?!

tjo är det någon som vet hur det funkar med studiemedlet i december,,, såg nyss att jag inte ska få i december, MEN på sidan står det såhär "Studiemedel betalas ut i förskott. För att den studerande ska få pengar i december krävs att hon eller han har ett beslut om studiemedel som gäller till vecka 51 eller senare. Utbetalningsdatum är den 23 december."

Och jag har fått godkänt för vecka 34 till och MED 51, och då fattar jag det som att jag borde få i december, fattar ingenting av det där nu, ska ringa på måndag och skrika lite på dom, men skulle va skönt om någon visste hur det låg till..

Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2008-11-22 13:06
du har väl fått en utbetalningsplan som alla andra? tror tom den ligger på csn.se
vadå? jag dyster?

2008-11-22 13:30
ja det är ju på den det står att jag inte kommer att få något i december, men jag ska ju ha rätt till det enligt vad som står på csn.se... därför jag undrar hur det är för alla andra....
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2008-11-22 13:41
Skumt, du måste ju få för en hel termin. Vad står det exakt?
jag sökte för två terminer och ska få i dec. Däremot så är datumet för utbetalning i Januari osäkert, då man måste lämna studieförsäkran för nästa termin.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-11-22 15:47
Aa jag tycker det verkar konstigt... samtidigt som jag börjar igen vecka 2 och första utbetalningen avser vecka 3-8,, då försvinner en vecka där också...

Har inte pappret här nu men det står att jag ska få i november som vanligt men det är sista utbetalningen jag får den här terminen enligt den lappen och den avser vecka 48-51 tror jag det stod...
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
Toastare

2008-11-22 16:19
no-one, vad läser du för nått? Det är bara några universitetsutbildningar där terminen sträcker sig över jul där man får studiemedel under julen. KY utbildningar och många andra utbildningar får man inte några pengar över julen.

Tänk på att du i vilket fall som helst inte får ett helt studielån.
Jag skyller allt på Emma!

2008-11-22 17:08
Jag får mer 25 dec, än vad jag får på Tisdag.. Och den i dec är från v. 52-3, och nästa avser v. 4-8. Så tydligen är det olika. Ring och hör med dom.

I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-11-23 15:19
Går KY och får fullt bidrag den 23 december!
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Toastare

2008-11-23 15:36
GlenOne, jag gick KY och fick inte helt den 23e, fick ett halvt då.. och sen typ 9000kr i januari.

2008-11-23 16:58
Om man söker för hela året får man i december, men om man söker per termin så kan det bli ett glapp har jag för mig.

Toastare

2008-11-23 18:27
annibuss, nej det har med hur många veckor du läser och när din termin slutar. Vissa har en termin som slutar i vecka 1 andra har en termin som slutar 51 eller 52.

2008-11-23 19:45
pick up the phone?
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.